سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چند الگو برای چیدمان بالش ها


می گویند یک اتاق خواب مرتب از یک تختخواب مرتب آغاز می شود، و آخرین مرحله مرتب کردن یک تختخواب چیدمان بالش و کوسن است. نحوه چیدمان آن کاملا به خودتان بستگی دارد. اما می توانید از الگوهای پیشنهادی زیر پیروی کنید

 
 
 

صبح بخیر: می گویند یک اتاق خواب مرتب از یک تختخواب مرتب آغاز می شود، و آخرین مرحله مرتب کردن یک تختخواب چیدمان بالش و کوسن است. نحوه چیدمان آن کاملا به خودتان بستگی دارد. می توانید آن را بخوابانید، تکیه دهید، ترکیب کنید و یا چیدمان متنوعی به آن دهید. اما می توانید از الگوهای پیشنهادی زیر پیروی کنید:

چند الگو برای چیدمان بالش ها

چیدمان مینیمالیستی

اگر دلتان می خواهد همه چیز بسیار ساده و شیک باشد باید مانند تصویر از سبک مینیمال پیروی کنید. بالش های مخصوص خواب را روی تخت قرار داده و دو بالش تزینی به آن ها تکیه دهید.

چند الگو برای چیدمان بالش ها


چیدمان سنتی

این شیوه رسمی عبارتست از تکیه دادن بالش های مخصوص خواب به تاج تخت، اضافه کردن دو بالش تزئینی به آن و قرار دادن یک یا دو کوسن تزئینی طرحدار در پلان آخر. می توانید از کوسن های استوانه ای نیز استفاده کنید.

چند الگو برای چیدمان بالش ها


چیدمان رومانتیک

این سبک باشکوه بخصوص مناسب تخت خواب هایی با تاج بلند است. بالش مخصوص خواب را به تاج تخت تکیه دهید، سپس بالش های تزئینی و در پایان کوسن های تزئینی را به آن اضافه کنید.

چند الگو برای چیدمان بالش ها


چیدمان شلوغ

این شیوه مناسب تخت های بسیار بزرگ و سلطنتی است. در ردیف اول سه بالش مربعی بزرگ قرار دهید، سپس بالش های اصلی را قرار داده و در ردیف آخر کوسن های تزیینی را قرار دهید.

چند الگو برای چیدمان بالش ها


ابعاد استاندارد بالش: 70*50 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر
ابعاد استاندارد کوسن کوچک: 20*20 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر
ابعاد استاندارد کوسن بزرگ: 40*40 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر

چند الگو برای چیدمان بالش ها


ویدیو مرتبط :
بالش طبی بالش هوشمند بالش مناسب،دکتر دقاق زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به جای انتقاد از دخترتان، برایش الگو باشید



 

یک مطالعه جدید نشان می‌‌دهد انتقاد خانواده‌ها از وزن و یا عادات غذایی دختران، آثار ماندگاری بر عزّت نفس آنها می‌گذرد.

 

به گزارش رویترزهلث از نیویورک، محققان با مطالعه 455 دانشجوی دختر که از اندام خود ناراضی بودند دریافتند بیش از 80 درصد آنها، والدین و یا خواهر و برادرانشان در دوران کودکی از ظاهر اندام آنها ایراد می‌گرفته‌اند.

 

 

 


بسیاری معتقدند این انتقادها نمایان‌گر فقدان عشق و علاقه و حمایت در خانواده است. و حتّی نمایانگر بدرفتاری عاطفی است بطوری که برخی در بین خانواده آنها را «زشت»، «خنگ» و «تنبل» می‌نامیدند.


در عین حال در پاره‌ای از موارد والدین و یا خواهر و برادران فقط گاهی در مورد وزن و اندام آنها نظر منفی خود را ابراز می‌کردند نویسنده این مطالعه در مجله «PEDIATRICS گزارش داد:« این اطّلاعات نشان می‌‌دهد حتّی چند مورد انتقاد هم می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.» این محقّقان که دکتر «سی. بارتیلوا» از مرکز پزشکی «استنفورد» در «کالیفرنیا» ریاست آنها را بر عهده داشت، می‌گویند: در خانواده‌های حمایتگر فقط چند بار انتقاد، تاثیر به ویژه مخرّبی بر دختران می‌گذارد.


از این رووالدین باید بدانند کلام آنها می‌تواند براحساس دختران در مورد خودشان تأثیر ماندگاری داشته باشد.


در آغاز این مطالعه، این زنان مجموعه‌ای پرسشنامه را پر کردند. از جمله در یکی از این پرسشنامه‌ها درباره اظهار نظرهای منفی که در دوران کودکی آنها می‌شد و میزان عزّت نفس آنها پرسیده شده بود.


بیشتر این زنان گفتند اعضای خانواده اظهار نظر منفی در مورد شکل اندام آنها می‌کردند.

 

 

 

 

براساس گزارش‌های آنها، بیش از نیمی از مادران و تقریباً 40درصد از پدران و 40درصد خواهران و برادران چنین نظراتی داده‌اند.



در این مطالعه دیده شد، زنانی که پدر و مادرشان چنین جملاتی به آنها گفته بودند از عزّت نفس کمتری برخوردار بودند و فقدان حمایت خانواده را احساس می‌کردند.



به گفته تیلور و همکارانش، والدینی که درباره وزن و سلامت دختران خود نگران هستند باید بدون اینکه به انتقاد از آنها بپردازند، راه‌هایی را برای ارائه «توصیّه ی سازنده» درباره غذا خوردن سالم و ورزش بیابند.



به گفته ی این محققان، الگو بودن والدین در رعایت رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خودداری از ایراد گرفتن از اندام خودشان در این زمینه با اهمیّت است.