سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور یخچال را تمیز کنیم؟



 

چگونگی تمیز کردن یخچال , نحوه تمیز کردن نوار لاستیکی یخچال

 

چطور یخچال را تمیز کنیم؟

یخچال پرکارترین وسیله برقی آشپزخانه است. با رعایت نکات ساده زیر آن را همواره تمیز نگه دارید.
طبقات، سینی‌های متحرک و کشوها را داخل آب داغ و صابون ملایم قرار دهید. (قبل از گذاشتن قسمت‌های شیشه‌‌ای داخل آب داغ، بگذارید دمای اتاق را پیدا کنند، در غیر این صورت ترک خواهند خورد.)

روی مواد غذایی چسبیده به سینی، چند دقیقه دستمال گرم و مرطوب قرار دهید تا خیس خورده، موقع شستشو راحت پاک شوند. پشت سینی‌های فلزی مشبک را نیز که محل جمع شدن کثیفی است، بشویید.

تمیز کردن داخل یخچال

داخل یخچال را با 1 پیمانه جوش‌شیرین و 7 پیمانه آب تمیز کنید. ( در مورد مواد شیمیایی دقت کنید بوی آن‌ها به غذا منتقل خواهد شد.)

از بالا به پایین تمیز کنید تا سطوحی که تمیز کرده‌اید، مجددا کثیف نشوند.

از یک مسواک کهنه یا خلال دندان برای تمیز کردن درزها و قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است (مانند لولاها) استفاده کنید. تمام قسمت‌ها را بعد از تمیز کردن با حوله تمیز خشک کنید.

تمیز کردن نوار لاستیکی

به نوار لاستیکی دور در توجه کنید. باید تمیز و قابل انعطاف باقی بماند. برای شستشوی عادی از آب گرم و صابون استفاده کنید.

در صورت دیدن کپک، وایتکس مصرف کنید. نوار را شسته و خشک کنید.

برای جلوگیری از خشک شدن نوار، روی آن کمی وازلین بمالید.

اقدامات اولیه

با وجود کثیف بودن ظرف‌های داخل یخچال و میوه‌ها و سبزیجاتی که در حال خراب شدن هستند، شروع به پر کردن مجدد یخچال نکنید. چیزهای مشکوک را دور بریزید.

قطره‌ها و ذرات چسبیده روی شیشه‌ها، قوطی‌ها و درها را با آب و جوش‌شیرین تمیز کنید.

حتما از دستمال تمیز استفاده کنید و هر چیز را قبل از قرار دادن سر جای خود کاملا خشک کنید.

منبع : ehow.com


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یخچال و فریزری تمیز و خوشبو




 

یخچال و فریزری تمیز و خوشبو

 

 

از آنجا که یخچال و فریزر محل نگه داری مواد غذایی است ،پاکیزگی در آن شرط اول است. برای تمیز کردن یخچال و فریزر به نکات زیر توجه کنید:

 

 

 

تميز كردن فريزر :

 

 

1.کشو های فریز را با آب ولرم و صابون بشویید.

 

 

2.سبزيجات، گوشت مرغ، ماهي و گوسفند، هر كدام را در طبقه مخصوص قرار دهيد.

 

 

نکته : اگر هنگامی که ماده غذایی جدیدی تهیه می کنید و قصد فریز کردن آن را دارید با برچسب های مخصوص که نوع و مورد مصرف و تاریخ فریز شدن ، ماده مورد نظر را کد گذاری کنید، مواد غذایی را سالم تر و بهتر مصرف میکنید.

 

 

3.به تاريخ بسته‌ها دقت كنيد و مواد را بر اساس تاريخ مصرف آنها در دسترس بچينيد و مواد تاريخ مصرف گذشته را دور بريزيد.. فهرستی از مواد موجود در فريزر تهيه كنيد تا راحت تر بتوانيد آنها را پيدا كنيد.

 

 

title="تميز

 

 

تميز كردن يخچال:

 

 

1.غذا ها وميوه ها و سبزيجات فاسد شده و مانده را دور بريزيد. تمام طبقات يخچال را در آوريد، ديوارها و طبقه ها را تميز كنيد. مواد شبيه به هم را در يك طبقه جای دهيد. داروها و مواد تاريخ مصرف گذشته را دور بريزيد.

 

 

2.داخل یخچال را با پارچه ای آغشته به سرکه ضدعفونی و بوگیری کنید . البته برای گرفتن بوی بدیخچال فیلتر هایی هم امروز به بازار آمده که می توانید بعد از تمیز کزدن داخل یخچال از آن استفاده کنید.