سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور کاشی‌های حمام را تمیز کنیم؟



نحوه تمیز کردن کاشی, شستشوی کاشی حمام


پاکیزگی حمام و در نتیجه استفاده از کاشی های بادوامی که راحت تمیز شوند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کاشی‌ها اگر مدتی به حال خود رها ‌شوند، مرکز تجمع مواد معدنی، سفیدک‌های صابون، قارچ و کپک به خصوص در قسمت‌های بندکشی خواهند شد. برای رفع این مشکل:

1- با توجه به مقدار کثیفی و کپک، از اسپری مخصوص حمام و اسفنج استفاده کنید. کاشی‌ها را ابتدا خیس کنید. بهتر است ابتدا دوش را باز کنید تا بخار آب کاشی‌ها را بپوشاند.

2- تمیز کردن را از بالا به پایین و به صورت سایشی انجام دهید. سعی کنید سایش به صورت دورانی و با کمی فشار باشد.

کاشی‌‌ها را به صورت خطی یا چپ و راست نیز تمیز کنید سپس با آب گرم بشویید.

3- در صورتی که سطح کاشی‌ها هنوز کدر است، باید نوع لکه را تشخیص دهید. آهن بالا؛ لکه قهوه‌ای، آب سخت؛ لکه سبز و صابون؛ لکه شیری به جا می‌گذارد.

4- دستکش دست کنید و سرکه سفید را با فشار روی سطح مورد نظر بمالید. با براق شدن کاشی‌ها، کار به اتمام می‌رسد. از پاک‌کننده‌های مخصوص حمام برای پاک کردن زنگار استفاده نمایید. در صورت مقاومت لکه، از شوینده مخصوص سرویس بهداشتی استفاده کنید. آن‌ها معمولا سوزاننده بوده و نباید مدت زمان طولانی باقی بمانند.

5- تمیز کردن بندکشی‌ها در صورت لک بودن ضروریست.

در صورت سفید بودن بندها، از اسپری رقیق وایتکس استفاده نمایید. چند دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید. بندکشی‌های تیره با خمیر جوش‌شیرین پاک می‌شوند. آن‌ها را به صورت دورانی تمیز کنید. در صورت تمیز نشدن، از شوینده‌های آماده و مخصوص استفاده کنید و طبق دستورالعمل کار کنید. راز تمیز ماندن بند‌ها، خوب ساییدن آن‌ها به طور منظم و خشک کردنشان است.

نکته:
- هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.
- هنگام استفاده از اسپری‌های شوینده، به صورت خود ماسک بزنید.

منبع : ehow.com

hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی نصب کاشی حمام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 نکته درباره تمیز کردن حمام



 

 

تمیز کردن حمام

 



1.حمام یکی از مرطوب‏ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏ها و کپک‎ها فراهم می‏کند. بر اساس نتایج بررسی محققان بهداشت دانشگاه آریزونا، چاه، وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‏اند و می‏توانند باعث ایجاد بیماری‏ها‏ی عفونی و اسهال در ساکنان خانه شوند. به علاوه، طبق یافته‏ها‏ی محققان، حتی ویروس سرماخودگی هم در این مناطق دیده شده است. خلاصه اینکه لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.

 

2 هفته‏ای یک بار تمام سطوح، شیرها و دستگیره در را با مواد شوینده و آب گرم بشویید و هر دو هفته یک ‏بار کابینت‏ها‏ و قفسه‏ها‏ی داخل حمام و دست‌شویی را با آب گرم و محلول ضدعفونی‏کننده بشویید.

 

 

3 بعد از هر بار استحمام، لیف‏ها‏ را بشویید و جایی که هوا جریان دارد آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. برای پیشگیری از بیماری‏ها‏ی قارچی بهتر است هر ماه لیف‏ها‏ را تعویض کنید.

 

 

4 بعد از هر بار استحمام، پرده حمام را بشویید و هر شش ماه، قبل از این که پر از قارچ و انگل شود آن را تعویض کنید.

 

 

5حمام باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد. برای بیرون رفتن رطوبت، هنگام و پس از استحمام پنجره حمام را باز کرده و سیستم تهویه را روشن کنید.

 


6 هنگام تمیز کردن وان حمام به جای آنکه بیرون وان ایستاده و دستان‌تان را برای تمیز کردن به داخل وان دراز کنید، بهتر است داخل وان رفته و در حالت نشسته کف آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید و برای آنکه لیز نخورید همیشه از یک دست خود برای حفظ تعادل استفاده کنید. همان‌طور که سطح داخل وان را تمیز می‏کنید، روی زانوهایتان حرکت کرده و به محلی که تمیز می‎کنید نزدیک شوید.

 

 

7 در تمیز کردن کف حمام به جای آنکه با زانوهای صاف و کمر خمیده کار کنید، با کمر صاف و زانوهای خمیده کار کنید. این قانونی کلی است که برای تمیز کردن همه جای خانه باید آن را رعایت کرد.