سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چرا ابروی بعضی‌ها می‌ریزد؟



 

 

چرا ابروی بعضی ها می ریزد

 

ابرو یکی از اجزای صورت و برای شکل دادن صورت لازم و ضروری است. اینکه ابروهای شما بریزد بسیار ناراحت کننده است. چهره کلی یک فرد در اثر ریزش ابرو دچار تغییر عمده می‌شود...

 

از جمله علل شایع کم شدن موی ابرو،ضربه‌های فیزیکی است مانند تصادف، سوختگی حرارتی، شیمیایی یا الکتریکی. علل این مشکل را بهتر بشناسید.

 

1 بیماری‌های غدد درون‌ریز یا تغییرات هورمونی: عواملی که بر تعادل هورمونی فرد تاثیر بگذارد، می‌تواند موجب ریزش ابرو شود. این تغییرات هورمونی شامل بارداری، بیماری‌های تیرویید و مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری است که خوشبختانه پس از قطع آن، رویش مجدد رخ خواهد داد.

 

2 شیمی‌درمانی: بر فعالیت بسیاری از سلو‌ل‌ها تاثیر می‌گذارد و این موجب ریزش موقت می‌شود. البته اثر شیمی‌‌درمانی کاملا مشخص نیست.

 

3 عفونت‌هایی که مستقیما بر فولیکول مو یا ساقه مو اثر می‌کنند: ریزش موی تکه‌ای یکی از مشکلاتی است که در بیماری سیفیلیس دیده می‌شود. شایع‌ترین عفونت‌های موثر بر مو عبارتند از: عفونت قارچی که بیشتر پوست سر را درگیر می‌کند و می‌تواند موجب ریزش موی موقت شود. شپش كه خارش و خراشیدن ابرو و مژه موجب کندن آن می‌شود. بیماری‌ هانسن كه می‌تواند موجب نازک شدن موی ابرو ‌شود. سیفیلیس كه موجب ریزش موی «بیدخورده» می‌شود.

 

4 بیماری‌های اتوایمیون: از مهم‌ترین آنها می‌توان به لوپوس اریتماتو، آلوپسی آروآتا و وتیلیگو اشاره کرد.

 

5 التهاب ناشی از بیماری‌های پوستی از جمله سبوره، پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی: می‌تواند در اثر خارش و خراشیدن موجب ریزش مو و ابرو شود.

 

6 تومورهای پوستی که به سرعت روی پوست رشد می‌کنند: به این دلیل که مو قادر نیست درون این لایه ضخیم نفوذ کند، قابلیت رشد در این تومورها را ندارد.

 

7 داروها: موی ابرو نیز مانند سایر موها تحت تاثیر بعضی داروها می‌ریزد از جمله آنها داروهای ضدفشارخون، داروهای روان‌پزشکی و داروهای ضد تشنج است.


8 مصرف بیش از حد ویتامین و مواد معدنی: از جمله ویتامین B و مشتقات ویتامین A که از جمله عوارض داروهای آکوتان است.

 

9 عوامل دیگر: مانند افزایش چربی خون و مصرف موضعی قطره‌های بتابلوکرچشمی نیز می‌تواند موجب ریزش ابرو و مژه ‌شود که قابل برگشت است.

 

10 تریکوتیلومانیا: یک عادت بد رفتاری است که با کندن مو همراه است. انجام مکرر آن موجب ریزش موی دایمی می‌شود. فولیکول موی ابرو به کندن حساس است و بنابراین بهتر است که فرم دلخواه ابروی خود را در نظر بگیرید و از تغییر مداوم آن جلوگیری کنید.

منبع:salamatiran.com


ویدیو مرتبط :
چشمانی که خون می ریزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور ابروی تاتو شده طبیعی دیده شود؟



 

 

در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پر رنگ تر شدن ابرو یا مدل دادن آن دوست داشته ایم آن را تاتو کنیم ، پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره سبب پشیمانی ما خواهد شد.

 

ابروی تاتو شده

 

در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پررنگ تر شدن ابرو یا تغیییرمدل ابرویتان ، دوست داشتید آن را تاتو کنید اما پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره و یا خسته شدن از یکنواختی مدل باعث شده دست به پاک کردن قسمتهایی از ابرو و دوباره تاتو کردن بزنید که این علاوه بر صرف وقت و هزینه ممکن است همچنان رضایتتان را جلب نکرده باشد .

 

با این وجود به جز راههای درمان پزشکی مثل لیزرکردن و امثال آن که آن هم ممکن است نتیجه ی مطلوب را نداشته باشد ، تنها راهی که باقی می ماند آرایش و میک آپ کردن ابروی تاتو شده توسط خود ابروست به طوری که شما می توانید بر طبق آنچه که در زیر گفته خواهد شد عمل کرده و ابرویی طبیعی اما پررنگ و مرتب و زیبا داشته باشید:

 

ابروی تاتو شده


هنگام تاتو فقط جاهای خالی را پر کنید نه بیشتر!


چیزی که مهم است و در طبیعی تر به نظر رسیدن ابروی تاتو شده کمک می کند در هنگام تاتو و موقع انجام آنست و آن اینکه از آرایشگرتان که می خواهد این کار را برایتان انجام دهد بخواهید حتی الامکان و تا جایی که می شود تاتو را بر روی فرم خود ابرو و در بین موهای ابرو، جایی که خالی است انجام دهد و خیلی خارج از محدوده ی ابرو، پایین و بالای آن را بی جهت پر نکند تا شما همیشه بتوانید به دلخواه، ابرویتان را نازک یا پهن تر کنید و تنها به آن فرم داده و ابرویی پر رنگ تر از قبل داشته باشید.

 

 

موهای ابرو را مماس و نزدیک به تاتو کوتاه نکنید و یا روی آن را تیغ نزنید!


موهای ابرویتان را به سمت بالا شانه کرده و نوک تاج آن را خیلی کم قیچی کرده، صاف کنید .بقیه ی قسمتهای ابرو را به سمت پایین شانه زده و کمی از نوک آنها را نیز بزنید .

 

ابروی تاتو شده


رنگ تاتو همرنگ یا نزدیک به رنگ ابرو انتخاب شود!


بهترین رنگی که برای اکثر ابروها ازابروی مشکی تا قهوه ای پیشنهاد می شود رنگ تاتوی قهوه ای سوخته بدون قرمزی است که بر روی هر رنگ ابرویی، خود را نزدیک به آن نشان خواهد داد و نیز با هر رنگی که بر روی ابروها بعد از تاتو گذاشته می شود هماهنگ خواهد بود.

 

« برای زیباتر شدن به اصل زیبایی آسیب نرسانیم »