سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پیش از خرید راكت، اطلاعات‌ تان را تكمیل كنید


این باور كه یادگیری تنیس با خرید راكت شروع می‌شود، غلط است. با هر مربی یا مركز آموزش تنیس كه تماس بگیرید به شما می‌گوید كه چند جلسه با راكت مربی بازی كنید و بعد سراغ خرید بروید.


مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: این باور كه یادگیری تنیس با خرید راكت شروع می‌شود، غلط است. با هر مربی یا مركز آموزش تنیس كه تماس بگیرید به شما می‌گوید كه چند جلسه با راكت مربی بازی كنید و بعد سراغ خرید بروید. یكی، دو هفته بعد از شروع یادگیری تنیس، زمان خرید راكت تنیس است. برای این كار باید اطلاعات كاملی درباره راكت‌ها داشته باشید تا انتخاب شما، چند سالی برای‌تان عمر كند. برای چنین گزینشی بهتر است اول این گزارش را بخوانید تا تمام اطلاعات لازم را جمع‌آوری كنید و به خرید بروید.

هرقدر قاب محكم‌تر، قدرت بیشتر

هر قدر قاب راكت شما محكم‌تر باشد قدرت بیشتری را ایجاد می‌كند. راكت‌های پر قدرت، بلندتر و دارای صفحه بزرگ‌تری هستند و هنگام چرخش، نیروی پیچشی بیشتری را ایجاد می‌كنند و قسمت مركزی راكت بزرگ‌تر است اما بازیكنان حرفه‌ای نیاز به یك راكت سبك‌تر دارند تا بتوانند سریع‌تر حركت دهند.

در بازی‌های حرفه‌ای سرعت به اندازه قدرت اهمیت دارد. برای شما كه مبتدی هستید بهتر است از راكت‌های قدرتی استفاده كنید چون هنوز اول راه هستید و ممكن است به خوبی نتوانید قدرت لازم را به راكت وارد كنید و از سوی دیگر بازی شما و مربی چندان سرعتی نیست. این راكت‌ها با افزایش قدرت ضربه‌های شما باعث بهتر شدن بازی‌تان می‌شوند و از این جهت به اینها Game Improver هم می‌گویند. یعنی راكت‌هایی كه بازی شما را بهتر می‌كنند و انگیزه خوبی برای ادامه آموزش می‌شوند.

پیش از خرید راكت، اطلاعات‌تان را تكمیل كنید

اندازه گریپ را فراموش نكنید
 
سایز گریپ یعنی میزان ضخامت دسته راكت كه می‌تواند قدرت مانور به بازیكن بدهد. یك گریپ خیلی كوچك به بازیكن قدرت مانور بیشتری می‌دهد، اما فشار بیشتری را به عضلات ساعد و دست وارد می‌كند چرا كه بازیكن نیروی بیشتری برای نگه داشتن راكت نیاز دارد. گریپ‌های بزرگ‌تر برای عضلات راحت‌تر هستند اما دست و مچ تحرك كمتری خواهند داشت. اگر در آرنج خود احساس درد می‌كنید، بهتر است راكتی با گریپ بزرگ‌تر را امتحان كنید كه فشار كمتری بر عضلات تان وارد شود.

محافظت دست و بازوی شما

هر چقدر وزن بدنه راكت كه به اصطلاح وزن جرمی گفته می‌شود، بیشتر باشد، یعنی راكت مقاومت بالاتری دارد و به نوبه خود از بازو و دست بازیكن محافظت بیشتری می‌كند. راكت‌هایی با وزن جرمی كمتر، محافظت كمتری را از دست و بازوی شما هنگام برخورد توپ با آنها خواهند داشت. راكت با وزن جرمی بیشتر نه تنها محافظت بیشتری از بازیكن می‌كند، بلكه می‌تواند به او كمك كند تا چرخش و پیچش بیشتری را بر راكت، هنگام وارد آوردن ضربات داشته باشد. البته این اصل برای افراد مبتدی حائز اهمیت است.

پهنای قاب بیشتر، استحكام بیشتر

پهنای قاب راكت در سرعت برگرداندن توپ تاثیر دارد. راكت با پهنای بیشتر، راكتی محكم است. یك راكت محكم سرعت برگشت توپ را زیاد می‌كند زیرا انرژی كمتری برای خم كردن راكت صرف می‌شود. البته این افزایش سرعت بهایی دارد و آن هم لرزشی است كه به بازو وارد می‌شود.

اسباب كنترل

راكت‌های سبك كه صفحه‌ای سنگین دارند، برای بازیكنان تازه وارد مناسب‌تر هستند چون به آنها اجازه می‌دهند كه راكت را سریع‌تر به چرخش دربیاورند و در عین حال از وزن صفحه راكت برای ایجاد قدرت و كنترل استفاده كنند. بازیكنان پیشرفته كه می‌توانند قدرت بیشتری را از خود نشان دهند تمایل به راكت‌های سنگین‌تر با صفحه سبك‌تر را دارند زیرا این راکت‌ها باعث می‌شوند تا آنها در بازی كنترل كافی داشته باشند.

به اندازه صفحه راكت توجه كنید

اندازه صفحه راكت كه محدوده آن بین 85 تا 135 اینچ مربع است، می‌تواند تاثیر چشمگیری بر بازی شما داشته باشد. صفحه راكت با اندازه بزرگ‌تر، دارای بخش مركزی بزرگ‌تری است و هنگام برگشت توپ سرعت بیشتری را به آن می‌دهد. یك صفحه بزرگ مقاومت راكت را در پیچش و چرخش افزایش می‌دهد. رایج‌ترین اندازه صفحه راكت حدود 100 اینچ مربع است. راكت‌های قدرتی معمولا Oversize هستند؛ یعنی اندازه صفحه‌شان از 105 بزرگ‌تر است.

اكثر راكت‌های سرسنگین- Head Heavy- قدرتی هستند ولی ایرادشان این است كه اگر دچار مشكل بازو باشید یا بازو ضعیفی داشته باشید، این مشكل را تشدید می‌كند. در عوض بعضی از راكت‌ها از قبیل Wilson BLX Stratus 3 با كمتر كردن سفتی راكت (stiffness) این مشكل را تا حد خیلی زیادی حل كردند. اگر شما بعد از بازی كردن با راكت‌های سرسنگین در بازوهای‌تان احساس درد کردید و این درد به مدت چند هفته بازی مداوم استمرار داشت، بهتر است یك راكت سرسبك‌تر تهیه كنید. خانم‌ها باید بیشتر به این نکته توجه كنند چون عارضه مچ درد به دلیل بازی با راكت سنگین در خانم‌ها متداول‌تر است. به همین دلیل بچه‌ها هم باید از راكت‌های مخصوص گروه سنی خود junior استفاده كنند تا به مچ آنها آسیبی وارد نشود.

سیم ضخیم برای مبتدی‌ها

در مورد ضخامت سیم سه انتخاب دارید؛ 15، 16 و 17 ضخامت سیم‌های راكت موجود در بازار است. ضخامت 15 ضخیم‌ترین نوع است. سیم ضخیم دوام بیشتر و سیم نازك انعطاف بیشتری دارد. برای افراد مبتدی ضخامت سیم بهتر است 15 یا 16 باشد. سیم راکت شما برای عملکرد بهتر به تنژن احتیاج دارد که تنژن‌های توصیه شده برای سیم در راكت‌های مختلف متفاوت است. هر راكت تنژن‌‌های توصیه شده‌ای دارد كه معمولا داخل گلوی راكت نوشته می‌شود. تنژن‌‌های سخت‌تر سیم، كنترل بهتر و tensionهای ملایم‌تر سیم، قدرت بیشتری به بازیكن می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
اطلاعات خرید گلکسی اس 5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به مارك كالایی كه می‌خرید توجه كنید



 

توجه به مارک کالا

 

 

حضور كالاهایی با برندهای متفرقه كه نام آنها نزدیك به برندهای اصلی و اورجینال است نه تنها باعث سردرگمی خریداران شده است، بلكه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال را نیز در پی داشته است.

 


برندهایی مانند GENEROUS، MAXOR و... از برندهای متفرقه‌ای هستند كه اكثر خریداران به دلیل نزدیكی نام آنها با برندهای اصلی اقدام به خرید می‌كنند و حتی برخی از خریداران مبتدی تا مدت‌ها متوجه نمی‌شوند، آنچه خریده‌‌اند یك نمونه كپی شده از نمونه‌های اورجینال است.

 


جالب اینجا است كه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال در این زمینه به جایی نرسیده است و به همین دلیل این كالاها بدون هیچ مشكلی در بازار

 


خرید و فروش می‌شوند. فعالان بازار معتقدند گرایش خریداران به استفاده از این كالاهای ارزان قیمت باعث ورود گسترده این كالاها به بازار شده است و اگر این كالاها در بازار مشتری نداشته باشند به این گستردگی وارد بازار نمی‌شوند. در این رابطه گفت‌و‌‌گوی كوتاهی با یكی از فعالان بازار رایانه داشتیم كه می‌خوانید:

 


در مورد كالاهایی كه با برندهای نزدیك به اورجینال در بازار به فروش می‌رسند توضیح دهید.

 

 

 

این كالاها چگونه با وجود تقلبی بودن به این راحتی در بازار خرید و فروش می‌شوند؟

 


در حال حاضر با توجه به شرایط بازار مصرف‌كنندگان خواهان خرید كالاهای ارزان قیمت هستند و اكثرا با آگاهی نسبت به این موضوع كه كالایی كه می‌خرند تقلبی یا با نام شبیه به اصل است آن را خریداری می‌كنند.

 


در حال حاضر هم در بازار موس، وب‌كم، هدفون و... نمونه‌هایی كه با نام شبیه به اصل به فروش می‌رسند موجودند.

 

 


اختلاف قیمت‌ها در چه حد است؟

 


كالاهایی كه با نام شبیه به اصل به روش می‌رسند حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزن‌تر از نمونه‌ای اورجینال هستند.

 



آیا نظارتی در بازار برای جلوگیری از فروش این كالاها صورت نمی‌گیرد؟

 


در شرایط فعلی حتی برخی از عرضه‌كنندگان اورجینال هم در كنار محصولات خود نمونه‌های تقلبی را نیز به فروش می‌رسانند. علت هم روشن است. قیمت پایین این كالاهای تقلبی. با این شرایط نظارت چندانی هم بر بازار نمی‌شود، زیرا در این صورت بازار راكدتر از قبل می‌شود.