سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پوشش زیبای پنجره



 

 

چقدر نور می خواهید؟


آیا تاکنون در انتخاب نوع پرده خود به این فکر کرده اید که چقدر نور میخواهید؟

از دید شما پرده علاوه بر مشخصات نوع پارچه،رنگ،طرح و مدل پرده،هزینه،دوام و...به چه عوامل دیگری بستگی دارد؟

آیا تاکنون اندیشیده اید که پنجره ای با قاب و شیشه زیبا در خانه خود بکار برده اید اما در طراحی دکوراسیون تمامی زیبایی آنرا زیر پرده ای ضخیم پوشانده اید؟

 

 

پوشش زیبای پنجره

 

 

پنجره علاوه بر اینکه چشم اندازی است به دنیای بیرون در دکور داخلی خانه نیز جایگاهی خاص دارد.


به همان نسبت پوشش پنجره هم نقش مهمی در خلوت سازی حریم خصوصی خانواده و تنظیم نور آفتاب دارد.پوشش پرده میتواند نمایانگر دکوراسیون اتاق باشد.

 

شاید شما از دسته افرادی باشیدکه دوست دارند با آویختن پرده های تور زینتی حال و هوای سبک روستیک فرانسوی را به خانه بیاورند یا شاید ترجیح می دهید با آویختن پارچه های لخت و مزین به تخته والان یا نقوش برجسته دورس کلاسیک و سنتی داشته باشید.


شکل پذیری و انعطاف پرده های پارچه ای از بهترین ویژگی های پرده های پارچه ای این است که آنها نقش و رنگ را با خود به همراه می آورند.


اگر در انتخاب رنگ و اندازه پرده آگاهانه عمل کنید میتوانید در اندازه پنجره ها تاثیر گذار باشید یعنی اگر اندازه پنجره هایتان با هم یکی نیست و هماهنگی چندانی بین آنها وجود ندارد میتوانید به کمک پرده آنها را هم اندازه و هماهنگ جلوه دهید.

 

در کنار بسیاری از دکورهای امروزی استفاده از پرده های لخت و کم چین با والان ساده میتواند بهترین انتخاب ممکن به حساب بیاید.

 

در انتخاب پرده های پارچه ای به این موضوع فکر کنید که آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار تا چه حد مقاوم هستند.

 

الیاف ابریشمی ،استات،نخ،نایلون و کتان از نوع الیافی هستند که به سرعت به آفتاب واکنش نشان میدهند.الیافی مانند پلی استر و اکریلیک به راحتی با نور خورشید کنار می آیند و با دواتر هستند،البته آستر گرفتن پارچه های پرده نیز به مقاوم سازی پرده کمک میکند.

 

برای انواع پنجره های به اصطلاح فرانسوی،که معمولا به بیرون میچرخند و باز می شوند،بهتر است چوب پرده را به گونه ای انتخاب کنید که از دو طرف قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و در باز و بسته شدنش مشکلی ایجاد نکند.


والان های پارچه ای با مترین متراژ،بیشترین آراستگی را عرضه میکنند.

 

والان ها بر زیبایی دکور اتاق و پنجره می افزایند.استفاده از والان ها باعث میشود ریل پرده و نوار پرده در معرض دید قرار نگیرد.تنوع بسیار در رنگ و طرح والان ها وجود دارد که آنها را با هر دکوری کاملا هماهنگ میکند.

 

 

پوشش زیبای پنجره

 

 

پنجره های زاویه ای:


بعضی از پنجره ها در زاویه ای متفاوت قرار دارند.


به ابن نوع پنجر ها،پنجره های زاویه ای می گویند.


در این سبک بهتر است برای هر دو پنجره یک نوع پوشش انتخاب کرد.


به این ترتیب با در نظر گرفتن زاویه دو دیوار و قرینه سازی پوشش دو پنجره،می توانید فضای بزرگتر و هماهنگی را خلق کنید.


اگر پرده های مورد استفاده از آن نوعی باشد که به یک طرف جمع میشود،بهتر است در آن سمت پنجره جمع شوند که از آن زاویه دورتر است.

 

 

 

اندازه پرده کرکره را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید و از رایج ترین انواع آنها می شود،به مدل "میکرو" با عرض 13 میلی متر،پرده "مینی" با عرض 26 میلی متر و پرده های پهن با پهنای 5 سانتی متر اشاره کرد.


پرده های کرکره ای در انواع فلزی،چوبی،پارچه ای و وینیلی در دسترس قرار دارد.


انواع کرکره های افقی برای درها و پنجره های کشویی مناسب است.پرده های کرکره ای به خوبی بسته میشوند و موجب صرفه جویی در انرژی میشوند.


بعضی از پرده ها متعلق به سبک موسوم به پالاریان می باشند،این سبک پنجره ها ه در معاری سنتی دیده میشود و هم در معماری مدرن.سبک پالایان از قدیم برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر در طراحی فضای داخلی خانه به کار می فته است.


ویدیو مرتبط :
از قلب من یه پنجره وا کن به پنجره فولاد / زیبای زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با انواع پنجره های زیبای سنتی آشنا شوید



دنیا را شیک و کلاسیک ببینید!

آشنایی با پنجره های سنتی , دکوراسیون سنتی
استفاده از پنجره های سنتی تنها محدود به پنجره های کلاسیک (که مثل یک در باز و بسته می شوند) و انواع پنجره های کشویی دوتکه نیست. بلکه انواع مختلف پنجره های سنتی وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

۱.پنجره های کشویی دوتکه
استفاده از پنجره های کشویی دوتکه فضا را دلبازتر نشان می دهد و در عین داشتن ظاهری سنتی، نور کافی را به داخل خانه هدایتمی کند.

۲. پنجره های کشویی دوتکه جدید
پیشرفت هایی که در تکنیک های تولید در و پنجره به وجود آمده است، به طراحان اجازه می دهد تا به مدل های جدیدتری فکر کنند و به جای پیروی از سبک کلاسیک، به فکر خلق محصولات جدید باشند. در تصویر روبرو این پنجره ها کاملا با فضای باشکوه اطراف همخوانی دارند.

۳. پنجره های قوس دار
خمیدگی ملایم این پنجره ها به این فضای کاری جلوه ای خاص و باشکوه بخشیده است. پنجره های در مانندی که در کنار پنجره قوس دار قرار گرفته اند نوعی تعادل و امکان تهویه هوا را فراهم می کنند.

۴. پنجره های ثابت
اگر ظاهر سنتی پنجره های کشویی دوتکه را دوست دارید ولی نمی خواهید برای تمام قابلیت های یک پنجره هزینه کنید، از پنجره های ثابت استفاده کنید. این پنجره ها هم ظاهری مشابه به پنجره های کشویی دوتکه دارند و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

۵. پنجره های محوری
یک پنجره گرد ممکن است اندازه کوچکی داشته باشد ولی برای حمام، اتاق زیر شیروانی و فضاهای سه گوش مناسب است.

۶. پنجره های شیشه ای تزئینی
در چنین پنجره هایی از شیشه های رنگی و مات استفاده می شود تا یک الگوی کلاسیک و زیبا به دست بیاید. این تکنیک هم نور کافی را به داخل هدایت می کند و هم حریم خصوصی را حفظ می کند.

۷. پنجره ۳ تایی
یک پنجره ثابت در کنار یک پنجره در مانند تعادلی عالی را پدید می آورد. کرکره ها هم حریم خصوصی را حفظ می کنند و هم به فضا جلوه ای زیبا و تمیز می دهند.

۸. پنجره جلوآمده شاه نشین
این نوع پنجره ها از یک پنجره ثابت در وسط و دو پنجره لولادار در دو طرف تشکیل می شود. مزیت پنجره های جلوآمده شاه نشین این است که هم منظره ای وسیع را در معرض چشم می گذارند و هم فضایی دنج و راحت ایجاد می کنند.

۹. پنجره های شیشه ای سربدار
پنجره های سربدار از قرون وسطی تاکنون مورداستفاده قرار می گرفته اند ولی هرگز جذابیت و خاص بودن خود را از دست نداده اند. در این تصویر پنجره های شیشه سربدار به شکوه این اتاق افزوده اند.

۱۰. پنجره لولادار
اگر بخواهیم پنجره ای قوس دار داشته باشیم که باز و بسته می شود استفاده از پنجره لولادار به ما کمک خواهد کرد. دستگیره های اهرم دار و سیستم قفل مخفی هم به امنیت این پنجره ها کمک می کند و هم به زیباییشان.

۱۱. پنجره های سری طراح
اگر دوست دارید پنجره هایی سنتی با کارکرد مدرن داشته باشید، از کرکره های بین شیشه استفاده کنید. کرکره ها، نخ پرده ها و قاب ها می توانند رنگ های مختلف و مطابق با سلیقه صاحب خانه داشته باشند.

۱۲. پنجره های فن شکل
اگر سقفتان از ارتفاع کافی برخوردار باشد، پنجره های نیم دایره ای در بالای در گزینه مناسبی هستند که به خانه شما جلوه ای زیبا و باشکوه خواهند داد.

۱۳. پنجره های مناسب با فضای شما
اگرچه در حال حاضر انواع و اقسام در و پنجره در بازار موجود است، ولی بهترین کار انتخاب پنجره ای متناسب با فضای خانه می باشد. مثلا در این تصویر پنجره هایی با شیشه سربدار و نیم دایره ای شکل در بالای پنجره های ماهونی لولادار قرار گرفته اند.

۱۴. در و پنجره های فرانسوی
در این تصویر درهای شیشه ای فرانسوی کل دیوار را پوشانده اند و در نوع خود لوکس و زیبا هستند. بدین ترتیب جریان نور به راحتی در اتاق جاری می شود.

منبع : iranvij.ir