سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

وقتی پوست شما چهل ساله می شود



 

 

 

بیشتر افراد افزایش سن را مترادف با چهره ای پرچین و چروک، شکسته و سرد می دانند که بدنی فرسوده ، ناتوان و خسته آن را یدک می کشد. در نظر بسیاری از ما یک فرد مسن باید با زندگی خداحافظی کند. یا فعالیت های روزمره را کنار بگذارد. درصد زیادی از مردم ورود به دهه چهل زندگی را افتادن در سراشیبی می دانند و آغاز دوره ای که شروع ناتوانی های جسمی و روانی در آن رقم می خورد؛ در حالی که این تصورات درست نیست و افراد می توانند با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش، رعایت بهداشت روان، شرکت در فعالیت های اجتماعی مناسب و پویا نگه داشتن ذهن خود سال های دهه چهل زندگی و بعد از آن را نه افتادن در سراشیبی که گام گذاشتن در مرحله نوین از زندگی بدانند که می تواند کیفیت زندگی آنها و کسانی را که با آنها زندگی می کنند، ارتقا دهد.

 

در هر حال شروع دهه چهل زندگی و سال های بعد از آن با تغییرات انکارناپذیری همراه است. که یکی از آنها تغییر در چهره افراد است. وقتی شما وارد دهه چهل زندگی خود می شوید، احتمالا می بینید که اطراف دهان و چشم ها و روی پیشانی تان خطوط و چروک هایی ظاهر شده و به طور کلی حس می کنید چهره تان شکسته و سرد به نظر می آید. ولی اگر مراقبت های ساده ای را در مورد پوست تان انجام دهید، می توانید روند پیری پوست تان را کند کنید و مدت بیشتری از داشتن پوستی سالم و شادات لذت ببرید. در زیر نکاتی را می خوانید که با رعایت آنها می توانید به این هدف برسید.

 

 

پوست تان را ارزیابی کنید

 

وقتی سن شما بالاتر می رود، پوست تان هم پیر می شود. و کلاژن و فیبرهای الاستین خود را از دست می دهد. از این رو پوست خشک و شل می شود. حتی اگر در سال های قبلی پوستی عادی داشته اید، در این سال ها مشاهده می کنید که با افزایش سن پوست تان خشک می شود. این نشان می دهد که باید روش مراقبت از پوست تان و محصولاتی که تابه حال استفاده می کرده اید را تغییر دهید.

 

 

روش مراقبت از پوست خود را تغییر دهید

 

ممکن است تا به حال شما از یک روش معمولی برای لایه بردای ، پاک سازی یا مرطوب کردن پوست استفاده می کردید که مناسب هم بوده است؛ ولی اکنون به دهه چهل زندگی پا گذاشته اید، باید روش مراقبت از پوست تان را تغییر دهید تا نیازهای جدید پوست تان برآورده شود. در این دهه از زندگی شما اثرات چگونگی مراقبت های پیشین خود را از پوست تان می بینید. این نشان می دهد که چقدر باید روش مراقبت از پوست تان را تغییر دهید. اگر در طی سال های گذشته همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید و مراقبت های پیشگیری را انجام داده اید؛ نیازی به تغییر زیادی در روش قبلی نیست، ولی اگر در سال های گذشته به پوست خود بی توجهی کرده باشید، خواهید دید که در این سال ها چین و چروک و خطوطی روی صورت تان ظاهر خواهند شد.

 

 

ازمحصولاتی که ضد پیری پوست هستند، استفاده کنید

 

این فرآورده ها حاوی ترکیباتی هستند که پوست را نرم و با فرایند پیری پوست مبارزه می کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی چون آلفاهیدروکسی اسید یا رتینوئیدها باشند. این ترکیبات نه تنها تولید کلاژن را در پوست تحریک می کنند ، بلکه از وضوح چین و چروک ها و خطوط می کاهند. باز هم دقت کنید که سر خود به دنبال خرید این محصولات نروید و به خاطر اینکه فلان محصول برای دوست تان خوب عمل کرده، از آن استفاده نکنید. ممکن است محصولی که به دوست تان کمک کرده است، برای شما مضر باشد. بهترین کسی که می تواند شما را راهنمایی کند، متخصص پوست ومو است. او با توجه به خصوصیات پوست شما و معیارهای دیگری که به عنوان یک متخصص به آنها اشراف دارد، می تواند بهترین محصول را به شما پیشنهاد کند.

 

 

آکنه را درمان کنید

 

بروز آکنه در سال های دهه چهل زندگی امری شایع است؛ چون بدن با تغییرات هورمونی مواجه می شود که می توانند زمینه بروز آکنه را فراهم کنند. آکنه بزرگسالان یک نگرانی جدی است. بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشکلی شدید، به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان مناسب قرار بگیرید. از محصولاتی استفاده کنید که به بهبود آکنه و ناپدید شدن یا کاهش شدت جوش ها کمک می کنند.

 

 

از مواد آرایشی زیاد استفاده نکنید

 

برخی از زنان در این سنین و با مشاهده این تغییرات بیشتر و غلیظ تر از مواد آرایشی استفاده می کنند تا چین و چروک ها یا جوش ها زیر آن پنهان شوند. جدا از آسیبی که استفاده زیاد از مواد آرایشی به پوست می زند، گاهی اوقات زیرسازی شدید پوست و استفاده زیاد از پودرها باعث می شود که چین و چروک ها واضح تر به چشم آیند.

منبع: دنیای سلامت 54


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم سینمایی مجرد چهل ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3 نکته ی مهم برای پوست خانمهای 40 ساله !



 

 

 نکته ی مهم برای پوست خانمهای 40 ساله

 

استفاده از کرم و لوسیونهای مخصوص بالای 40 سال یکی از راه های مراقبت از پوست در این سنین  است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است...

 

زمانی که یک خانم به سن 40 سالگی نزدیک می شود باید به این مهم توجه داشته باشد که داشتن یک پوست شاداب و سالم مستلزم رسیدگیهای خاص است که در صورت داشتن پوستی نرمال و خوب می تواند در تداوم و ماندگاری آن کمک کند و در غیر اینصورت با مراقبتهای ویژه می تواند پوست خود را به سمت پوستی سالم و نرمال برساند.

 

استفاده از کرم و لوسیونهای مخصوص بالای 40 سال یکی از راه های مراقبت از پوست در این سنین است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است.

 

با کمی توجه و رعایت برخی نکات خاص، دستیابی مؤثرتر به این هدف نیز امکان پذیر است.

 

● نکته ی اول : تغذیه پوست

 

خانمهای دارای سن 40 سال و یا بالاتر باید بدانند که چون در این سن ساخت کلاژن پوست به حداقل خود خواهد رسید بیشتر باید از کرم هایی که حاوی کلاژن بوده و آبرسانی کافی را به پوست می رسانند استفاده کنند  چرا که تحقیقات و مطالعات کلینیکی انجام گرفته بر روی این نوع کرمها از خاصیت ضد پیری آنها خبر داده است . علاوه بر این، این نوع کرمها پوست های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود بخشیده و میزان چین و چروک و عمق آنها را نیز کاهش می دهد.

 

● نکته ی دوم : لایه برداری از پوست

 

اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک دو ماده لایه بردار مناسب برای پوست صورت به شمار می روند.

 

این دو ماده طبیعی از قند موجود در شیر و میوه ها گرفته شده و باعث کوچک شدن منافذ پوستی، محدود کردن چروک ها و لایه برداری سلول های مرده پوستی می شوند.

 

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تأثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشک و بی حالت شده و تغییررنگ پیدا می کند. این لوسیون مرطوب کننده نه تنها لکه های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می گرداند، بلکه رطوبت تأمین شده توسط این ماده، به پوست درخشش خاصی خواهد داد.

 

سالیسیلیک اسید پوستی را بسته و باید چندبار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده همچنین تولید کلاژن ها را افزایش داده و علاوه بر تأمین رطوبت، به حل شدن و از بین رفتن خطوط روی پوست و سایر آسیب های پوستی کمک می کند.

 

●نکته ی سوم : مرطوب کننده

 

متأسفانه بیشتر کرم های مرطوب کننده حاوی مقدار زیادی موادشیمیایی بوده و سطح پوست را با چربی های غیرطبیعی می پوشانند. در این میان روغن شترمرغ یک مرطوب کننده طبیعی با ترکیبات مشابه چربی پوست است که نه تنها از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند، بلکه در جلوگیری از بروز چروک و درمان پوست های آسیب دیده و ملتهب نیز مؤثر است.

 

روغن شترمرغ برای انواع پوست ها مفید بوده و باعث تحریک مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، جوش های سرسیاه و یا سرسفید نخواهد شد. علاوه بر این که در درمان سوختگی، اگزما و پسوریازیس نیز مؤثر است. مصرف این روغن هر روز و پس از هربار شست وشو توصیه می شود.

منبع:seemorgh.com