سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

وقتی كه مهمان سرزده دارید


اگر عادت به نگهداری موادغذایی در فریزر دارید و برای تهیه غذاها و دسرها باید از بسته‌های منجمد شده درون فریزرتان استفاده كنید این نكات را حتما بخوانید.





  • بسته بندی‌های موادغذایی را فقط در زمانی كه تصمیم دارید از آن‌ها استفاده كنید از فریزر خارج كنید و آن‌ها را برای طبخ آماده كنید زیرا موادی كه از دمای انجماد خارج می‌شوند باید بلافاصله مصرف شوند.
  • برای باز كردن انجماد میوه‌هـای خام و انواع شیرینی‌ها و خمیرهای مخصوص پختن شیرینی بهتر است آن‌ها را روی كابینت آشپزخانه به حال خود بگذارید تا یخ‌شان آب شوند.
  • یكی از روش‌های فوری برای از بین بردن انجماد بسته‌های موادغذایی فریزر قرار دادن آن‌ها در فر است. برای این منظور بسته را درون پوششی آلومینیومی بپیچید و آن را با حرارت بسیار كم برای 30 دقیقه درون فر بگذارید.
  • بسته بندی‌های انواع گوشت اعم از گوشت سفید و قرمز را درون ظرفی آب سرد قرار دهید تا در مدت زمان كوتاهی آب شود. استفاده از آب گرم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.





  • اگر گوشت برش داده شده مانند فیله یا شامی یا كتلت را درون فریزر نگه می‌دارید، برای خارج كردن آن‌ها از انجماد لازم نیست كاری انجام دهید آن‌ها را مستقیم به ماهیتابه یا قابلمه منتقل كنید.
  • برای باز كردن یخ سبزی‌ها كه در فریزر نگهداری می‌كنید مانند اسفناج یا كرفس كافی است آن‌ها را در آب و مقدار اندكی نمك قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشند.
  • سالم‌ترین شیوه برای از بین بردن انجماد موادغذایی آن است كه این مواد را از فریزر خارج كرده و درون یخچال بگذاریم و پس از مدتی آن را به محیط بیرون هدایت كنیم. این روش به‌دلیل آن‌كه به‌طور ناگهانی تغییر دما صورت نمی‌گیرد سالم‌ترین روش است كه البته به  وقت زیادی  هم  احتیاج  دارد.


ویدیو مرتبط :
سرزده در اقدامی جالب به کشاورزها سرزده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


خیلی از خانواده ها دوستان و آشنایانی در شهرستان دارند که گاهی به دیدن آنها می آیند. بنابراین باید اتاقی را برای آنها در نظر گرفت تا در طول اقامتشان، استقلال هر دو خانواده حفظ شود. اگر اتاق اضافه ای در خانه دارید، آن را برای مهمان اختصاص دهید.

 
 
 
 
صبح بخیر: خیلی از خانواده ها دوستان و آشنایانی در شهرستان دارند که گاهی به دیدن آنها می آیند. بنابراین باید اتاقی را برای آنها در نظر گرفت تا در طول اقامتشان، استقلال هر دو خانواده حفظ شود. اگر اتاق اضافه ای در خانه دارید، آن را برای مهمان اختصاص دهید. اگر ندارید یکی از اتاق هایی که کمتر استفاده می شود را برای این امر در نظر بگیرید. برای این اتاق به مواردی نیاز دارید که وجود آنها لازم و ضروری است. در ادامه برخی از آنها را یادآوری کرده ایم.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید

جایی برای ساک و چمدان

تقریبا هیچ کسی دوست ندارد چمدان خود را در گوشه ای از اتاق روی زمین بگذارد و همه وسایل در اطراف اتاق پخش باشند. برای اینکه جایی برای چمدان ها داشته باشید، میزهای تاشو گزینه های خوبی هستند. خوبی این میزها این است که هر وقت لازم دارید آنها را باز می کنید و چمدان را روی آن قرار می دهید. در مواقعی که نیاز ندارید هم، تا می کنید و در گوشه کمد جای می دهید. 

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


فضایی برای گذاشتن وسایل

وقتی مسافرت می روید، بهترین گزینه این است که همه لباس ها و وسایل را از چمدان در بیاورید و در کمد یا کشو جای دهید. شاید اختصاص دادن یک کمد به طور کامل به مهمان ممکن نباشد. اما حداقل می توانید چند کشو از یک دراور را در اختیار او قرار دهید. در کنار دراور یک صندلی هم قرار دهید تا مهمان، خرت و پرت های خود را روی آن قرار دهد.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


ملحفه تمیز و دکوراسیون آرامش‌بخش

در اتاقی که برای مهمانان خود در نظر می گیرید باید ملحفه، پارچه، روتختی و حوله تمیز قرار دهید. سعی کنید اتاقی را انتخاب کنید که رنگ خنثی دارد. اتاقی که کمترین وسایل دکوری را دارد و خلوت تر است برای این منظور بهتر است. همیشه رنگ های روشن را برای وسایل و پارچه های اتاق مهمان انتخاب کنید.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


محلی برای استراحت و سرگرمی

در گوشه اتاق فضایی را در نظر بگیرید که مهمان ها بتوانند زمان بیکاری خود را در آن سپری کنند. به طور مثال، یک میز با تعدادی کتاب، مجله، کاغذ و قلم. این موارد کمک می کنند تا وقتی مهمان حوصله  تلویزیون و جمع را ندارد در این گوشه دنج و ساکت داستان های جالبی مطالعه کند.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


وسایل خوش‌آمدگویی

مهمانانی که قرار است چندین روز در خانه ما اقامت داشته باشند، موردعلاقه ما هستند زیرا ما آنها را دعوت کرده ایم پس بدون شک دوستشان داریم. پس خوب است همه فضای خانه را برای آنها آماده کنیم. به طور مثال، در فضای حمام یا دستشویی از شمع و گل های خوش‌بو کننده استفاده کنید. یا وسایل شست‌وشوی اختصاصی همانند شامپو، صابون، لیف تمیز و حوله برای آنها در سرویس ها قرار دهید.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


پاتختی

اگر امکانات دارید، اتاق مهمان را طوری درست کنید که اصلا حس نکند خارج از خانه خودش است. به طور مثال، در کنار تخت، میزی قرار دهید تا وسایل موردنیاز هنگام خواب، همانند موبایل، ساعت یا حتی کتاب های خودش را روی آن قرار دهد.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


پتوهای نرم و لطیف

برای شب های زمستان پتوهای گرم و برای روزهای تابستان انواع نازک و نرم را برای آنها کنار بگذارید.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


استفاده از آینه

روی دیوارهای اتاق مهمان آینه کاری کنید. این وسیله نه تنها توهم بزرگ بودن ایجاد می کنند بلکه به زیبایی بیشتر اتاق نیز کمک می کند. بعلاوه برای مهمان نیز بسیار کاربردی است زیرا می تواند آنجا با آرامش سر، صورت و ظاهر خود را مرتب و آرایش کند.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


استفاده از نور مناسب

سعی کنید تا حد امکان بیشترین استفاده را از نور طبیعی در این اتاق داشته باشید. اما نور طوری نباشد که صبح ها موجب اذیت مهمان شود. پرده هایی برای پنجره ها در نظر بگیرید که به راحتی قابل باز کردن باشند و در مواقع لازم، ساکن اتاق بتواند آنها را ببندد یا باز کند.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید


شخصی سازی

برای اینکه حس خوبی به مهمان و زیبایی بیشتر به اتاق او ببخشید، از وسایل تزئینی اختصاصی برای آنها استفاده کنید. به طور مثال، گل ها گزینه های خوبی برای این امر هستند. از گلدان های زیبا و گل های طبیعی برای این امر استفاده کنید.

برای اتاق مهمان این موارد را نیاز دارید