سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

وقتی حرفی باهم نداریم چه كنیم؟


زندگی‌تان پر شده از سكوت و دیگر هیجانی برای صحبت‌كردن با هم ندارید؟ این‌بار نوبت شماست كه پیش‌قدم شوید





 صبح بخیر:  زمان نامزدی‌تان را به یاد بیاورید. آیا در قرارهای آن روزهای‌تان لحظاتی پیش می‌آمده كه احساس كنید حرفی برای گفتن ندارید؟ قطعا نه. قطعا در آن روزها بعد از هر ملاقات باز هم احساس می‌كردید كه یك عالمه حرف ناگفته برای‌تان باقی مانده و هنوز به خانه نرسیده، با پیامك یا تلفن زدن باقی حرف‌های‌تان را به یكدیگر می‌گفتید اما بعد از ازدواج اوضاع برای همه اینطور نمی‌ماند. خیلی از زن و شوهرها از این‌كه دیگر حرفی برای گفتن به هم ندارند احساس نارضایتی می‌كنند؛ گرچه آن‌ها احساس می‌كنند این یك اتفاق طبیعی است اما حرف‌نزدن در زندگی زناشویی می‌تواند یكی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای ارتباط زن و شوهر باشد. ما به شما از اهمیت این موضوع می‌گوییم و سعی می‌كنیم با یادآوری چند نكته به شما در صحبت كردن با همسرتان كمك كنیم.



همه مشكلات حل می‌شود با...

اگر می‌خواهید موافقت همسرتان را نسبت به موضوعی كه می‌دانید، مخالفش است جلب كنید به راه‌های ناجوانمردانه متوسل نشوید. همسرتان را‌گیر نیندازید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌ او را غافلگیر نكنید. گرچه ممكن است او به دلیل خارج شدن از شرایطی كه آزارش می‌دهد به شما پاسخ مطلوب‌ را بدهد اما زیاد خوشحال نشوید چون آن جواب چندان هم واقعی نخواهد بود. سعی كنید زمانی برای گفت‌وگو پیش قدم شوید كه هر دوی شما شرایط برابری دارید و همچنین از آمادگی كامل برای حرف زدن برخوردارید. می‌توانید در این مورد با هم توافق كنید كه قبل از شروع یك گفت‌وگوی جدی از او بپرسید كه آیا زمان مناسبی هست یا خیر؟ انتظار نداشته باشید كه همسرتان هر زمان كه شما می‌خواهید و در مورد هر موضوعی كه دلخواه شماست، صحبت كند. وقتی موضوعی را مطرح می‌كنید درصورت نیاز، به او زمانی برای فكر كردن بدهید اما قرار نیست این فرصت زیاد هم طولانی شود پس به او یادآوری كنید، دوست دارید در همین یكی، 2 روزه در مورد آن موضوع با هم صحبت كنید.



همه مشكلات حل می‌شود با...

وقتی شما یك گفت‌وگوی موفق با همسرتان دارید در واقع اهمیتی كه برای او و حرف‌هایش قائلید و همچنین زیبایی او درنظرتان را ثابت می‌كنید. گفت‌و‌گو خیلی جاهای خالی را در زندگی زن و شوهرها پر می‌كند، از جمله:
  •  حس ارتباط داشتن و نزدیك بودن به یكدیگر
  •  احساس این‌كه عقایدمان مورد توجه و احترام قرار می‌گیرد
  •  امكان یادگرفتن چیزهای تازه از یكدیگر
  •  امكان به بحث گذاشتن مشكلات و صحبت كردن در موردشان
  •  امكان پیدا كردن بهترین راه‌ها برای حل كردن مشكلات به كمك یكدیگر
  •  امكان درك كردن یكدیگر و گفت‌وگو در مورد احساسات



همه آنچه می‌توانید در مورد آن صحبت كنید

یك نویسنده فرانسوی معروف می‌گوید: یك ازدواج موفق، پر است از صحبت‌هایی طولانی‌ كه به‌نظر زن و شوهرها كوتاه می‌رسد اما برای بعضی‌ها پیدا كردن موضوعی برای صحبت چندان آسان نیست. صحبت كردن با شریك زندگی موضوع خاصی نمی‌خواهد. شما می‌توانید از جزء جزء وقایع زندگی‌تان موضوعات نابی برای صحبت كردن بسازید. شما می‌توانید یك گفت‌وگوی زن و شوهری را با چنین موضوعاتی شروع كنید:
  •  عادت‌های همسرتان و به یاد آوردن عقایدش
  •  برنامه‌ریزی برای یك برنامه تفریحی مشترك یا مسافرت
  •  خاطرات دوران كودكی‌تان
  •  فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی
  •  تجربه‌هایی كه دوست دارید به دست بیاورید یا جاهایی كه دوست دارید ببینید
  •  تجربه‌هایی كه در آن روز به دست آورده‌اید یا تفاوت‌هایی كه در كارهای روزتان ایجاد كرده‌اید
  •   احساسات و عقایدتان در روزی كه گذشت و نظرات‌تان در مورد زندگی
  •  پرسیدن سوالاتی كه اینگونه شروع می‌شوند: اگر می‌توانستی... ؛ آیا تا به حال...؛  آیا به‌نظر تو... و...



علاوه بر این موضوعات شما می‌توانید در مورد اخبار، وضعیت هوا، فرزندان‌تان، شغل‌تان، مسائل مالی، مسائل خانه و خانه داری، وضعیت سلامت‌تان، دوستان و... هم صحبت كنید. یادتان نرود این موضوعات باید شروعی برای گفت‌وگوی شما باشد پس سعی نكنید تنها خودتان در موردشان صحبت كنید. بعد از بیان نظرتان چند لحظه‌ای مكث كنید و نظر همسرتان را هم بپرسید یا گاهی بعد از بیان نظرتان سوالی را مطرح كنید كه او را درگیر این بحث كند. اگر مدت‌هاست از چنین تجربه‌ای دور بوده‌اید شاید شروع این گفت‌وگو‌ها برای‌تان دشوار باشد و در آغاز به نتیجه‌ای كه دل‌تان می‌خواهد نرسید اما ناامید نشوید و یادتان نرود كه موفقیت زندگی مشترك‌تان ارزش تمامی این تلاش‌ها را دارد.



این ریزه‌كاری‌ها را رعایت كنید

صحبت كردن با شریك زندگی، شرایط پیچیده‌ای ندارد اما با وجود این، كارنامه بسیاری زن و شوهر‌ها پر است از ارتباطات ناموفق و صحبت‌هایی كه به سوء‌تفاهم و بحث ختم می‌شوند. نباید فراموش كرد كه در زندگی زن و شوهرها هم مثل باقی ارتباط‌ها، آداب و رسوم و ریزه كاری‌هایی وجود دارد كه شاید كوچك و ساده به‌نظر برسند اما وجودشان شرط لازم یك ارتباط موفق است.





چه انتظاری دارید؟

 اگر انتظار دارید، صحبت‌های‌تان به دعوا ختم شود، مطمئن باشید كه می‌شود. اگر انتظار دارید، پس از چند دقیقه صحبت، روزها از همسرتان دور شوید، مطمئن باشید كه می‌شوید. انتظار شما از گفت‌وگوهای‌تان تا حد زیادی می‌تواند نتیجه آن را مشخص كند. پس سعی كنید، مثبت‌اندیش باشید و قبل از وارد میدان شدن انتظاری مثبت را در خودتان تقویت كنید.



چرا حرف می‌زنید؟

 آیا در مورد یك موضوع مهم با همسرتان حرف می‌زنید تا نگاهش را نسبت به آن موضوع عوض كنید؟ آیا دوست دارید با این گفت‌وگو‌ها به هم نزدیك‌تر شوید و آرامش بیشتری به دست بیاورید؟ شما می‌توانید برای یك مكالمه كوتاه كه ساده هم به‌نظر می‌رسد، هدف‌های مختلفی داشته باشید. این هدف‌ها تا حدودی می‌توانند آخر و عاقبت مكالمه شما را مشخص كنند، پس بیشتر مراقب انتخاب كردن‌شان باشید.



نگویید ما باید حرف بزنیم

 موضوع صحبت شما هرچه باشد باید طوری آغاز شود كه یك گفت‌وگوی 2 نفره به‌نظر برسد نه تلاش شما برای به كرسی نشاندن حرف‌تان. شما قرار است با یكدیگر در مورد یك موضوع گفت‌وگو كنید و با همدیگر برای حل كردن مشكلات‌تان اقدام كنید. پس سعی كنید در شرایطی كه برای هر‌دوی شما مناسب است و درصورت تمایل‌تان این گفت‌وگو را آغاز كنید.



پیشنهاد یك گفت‌وگو را بدهید

 می‌توانید با جملاتی مانند داشتم فكر می‌كردم كه... ؛ تو در این مورد چه فكر می‌كنی... ؛ دوست دارم در این مورد صحبت كنیم... و... مكالمه‌تان را آغاز كنید. این گفت‌وگو می‌تواند در مورد هر موضوعی باشد و موجب می‌شود كه صحبت‌های‌تان به مسیری 2 نفره وارد شود.


ویدیو مرتبط :
جالب!! در ایران زنده خوب نداریم و مرده بد نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حق نداریم در اسرار مردم تجسس كنیم



اخبار ,اخبار سیاسی ,محمدكاظم بهرامی

 

اخبار سیاسی - حق نداریم در اسرار مردم تجسس كنیم

ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم و اقدامات موثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدكاظم بهرامی در همایش مسئولان واحدهای امر به معروف و نهی از منكر نیروی زمینی ارتش، گفت: ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم و اقدامات موثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه كردن امر به معروف و نهی از منكر در جامعه تاكید كرد و گفت: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی كه داریم باید اقدامات موثری در جهت احیای معروف‌ها و از بین بردن منكرات انجام دهیم و سعی كنیم فضای سالمی در محدوده كاری خودمان ایجاد كنیم.

وی بر شناخت معروف‌ها و منكرات و شیوه‌های اجرایی آن تاكید كرد و گفت: امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند كه آمر به معروف و ناهی از منكر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منكر كند. رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینكه در امر به معروف و نهی از منكر نباید منحصرا به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح كرد: اگرچه بسیاری از منكرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منكرات دیگری هم وجود دارد كه نباید از آنها غافل شویم. 

اخبار سیاسی - ایسنا