سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

همه انتظـارات زنــان از مــا!


حتی اگر این موضوع چندان هم واقعی نباشد زن‌ها دوست دارند تصور كنند كه همسرشان یك سوپرمن است. آن‌ها به‌دنبال مردی هستند كه در هر شرایطی حمایت‌شان می‌كند. از لحظه رد شدن از خیابان گرفته تا به‌وجود آمدن یك دردسر بزرگ، آن‌ها به این حمایت احتیاج دارند.





با یك شنل سیاه و سوار اسب سفید، لحظه‌لحظه به او نزدیك‌تر می‌شود. هر قدم كه جلو می‌آید یك تكه از شنلش از دست می‌رود و اسبش هم پیرتر و پیرتر می‌شود. در فاصله یك قدمی‌اش از این مرد رویایی چیزی جز آدم عبوس و بدتیپ باقی نمی‌ماند. آدمی كه حتی حوصله نجات دادن شاهزاده رویاهایش را هم ندارد. خیلی از مردهایی كه به این تصویر تبدیل می‌شوند، هرگز نمی‌دانند كه گره كارشان كجاست. شاید اگر می‌دانستند كه مرد ایده‌آل در نظر خانم‌ها چه معنایی دارد، هیچ وقت حاضر نمی‌شدند كه از آن اسب پایین بیایند و از شاهزاده بودن استعفا دهند. اگر شما هم یكی از این مردها هستید بهتر است بیشتر با دنیای همسرتان آشنا شوید و بدانید كه مرد ایده‌آل درنظر خانم‌ها چه نشانه‌هایی دارد.



 خانه داری هم بلد است

هیچ‌چیز برای یك زن سخت‌تر از این نیست كه چند روز همسرش را با یك خانه تمیز تنها بگذارد و بعد از برگشتن، یك خانه بمب خورده را تحویل بگیرد. برای زن‌های امروزی ناتوانی در اداره خانه و سردرنیاورن از امور خانه داری، نشانه بی‌دست و پایی است. آن‌ها دوست دارند همسرشان گاهی آشپزی كند، برخی كارهای خانه را به‌عهده بگیرد و مثل یك شاه تمام مسئولیت‌ها و خستگی‌ها را به دوش همسرش نیندازد.



زن‌ها از این‌كه كنترل شوند و كسی با حسادت مدام دنبال‌شان باشد بیزارند اما تماس‌های محبت آمیز بین روز و پیامك‌هایی كه در مورد حال‌شان می‌پرسد می‌تواند در نظر آن‌ها نشان‌دهنده عشق همسرشان باشد. آن‌ها داز این‌كه همسرشان به موضوعی بیشتر از آن‌ها مشغول باشد یا این‌كه حتی برای چند ساعت فراموش‌شان كند بیزارند.



 به من نیاز دارد

زن‌ها احتیاج دارند كه به آن‌ها اثبات كنی تو عزیزترین و تنها شخص بااهمیت در زندگی من هستی. دوست دارند در سخت‌ترین لحظات زندگی مردشان نقش یك ناجی را بازی كنند و از این‌كه همسرشان نخستین خبرها را به آن‌ها می‌دهد و مهم‌ترین تصمیم‌ها را در كنار آن‌ها می‌گیرد، احساس غرور می‌كنند. آن‌ها دوست ندارند بزرگ‌ترین مسئولیت‌شان انجام كارهای خانه باشد بلكه می‌خواهند در مورد تصمیمات مهم زندگی‌شان نظر بدهند و تصمیم بگیرند و در كنار همسرشان برای حل مشكلات او قدم بردارند.



   گاهی مرا لوس می‌كند

میان این همه دلیلی كه برای خستگی وجود دارد، زن‌ها دوست دارند، كمی خستگی در كنند. آن‌ها از این‌كه گاهی مردشان لوس‌شان كند، مسئولیت‌شان را به‌عهده بگیرد و اجازه دهد كه مانند یك بچه، ذهنی آرام و آزاد داشته باشند لذت می‌برند. زن‌ها از این‌كه همسرشان همیشه متوقع باشد و هراز‌چند‌ گاهی اجازه آرام بودن را به آن‌ها ندهد بیزارند.



  آزادی‌ام را ندیده نمی‌گیرد

زن‌ها هم مثل مردها از این‌كه بعد از ازدواج در یك غار زندگی كنند بیزارند. آن‌ها مردی را دوست دارند كه برای دیدن دوستان‌شان تشویق‌شان كنند و رابطه آن‌ها را با دوستان‌شان محدود نكنند. مردی كه امكان یك شب شام خوردن همسرش با دوستانش را فراهم نمی‌كند و با روی باز از این موضوع استقبال نمی‌كند، هیچ شباهتی به یك مرد رویایی ندارد.



  خود رای نیست

نظر نخواستن در مورد اتفاقات زندگی یكی از آزاردهنده‌ترین رفتارهای مردانه است. زن‌ها دوست دارند در جریان تمام اتفاقاتی كه در خانه‌شان یا در مورد زندگی شان می‌گذرد قرار گیرند و نظرشان را در مورد آن‌ها اعلام كنند. حتی دعوت كردن مهمان بدون اطلاع یك زن می‌تواند موضوعی غیرقابل بخشش تلقی شود و یك قهر یا دلخوری چند ساعته یا چند روزه را باعث شود. یك واژه كلیدی دیگر در زندگی زناشویی «ما» است. تحقیقات نشان داده، استفاده از این كلمه بیش از هر واژه دیگری می‌تواند همسران را تحت‌تاثیر قرار دهد، رفتارها و احساسات منفی از قبیل خشم را كم كند و استرس‌های زندگی مشترك را كاهش دهد. در مقابل، استفاده از كلماتی كه از جدایی و من محوری حكایت می‌كنند در بحث‌های روزانه می‌توانند نارضایتی از زندگی مشترك را بالا ببرند و جدایی عاطفی را موجب شوند.



  مرا حمایت می‌كند

حتی اگر این موضوع چندان هم واقعی نباشد زن‌ها دوست دارند تصور كنند كه همسرشان یك سوپرمن است. آن‌ها به‌دنبال مردی هستند كه در هر شرایطی حمایت‌شان می‌كند. از لحظه رد شدن از خیابان گرفته تا به‌وجود آمدن یك دردسر بزرگ، آن‌ها به این حمایت احتیاج دارند. شاید این موقعیت‌ها در جهان واقعی چندان اتفاق نیفتند اما خانم‌ها به این حاشیه امن احتیاج دارند و از این‌كه فكر كنند همیشه كسی برای نجات‌شان حضور دارد لذت می‌برند.



  به ظاهرم توجه می‌كند

مردی كه با ورود به خانه هیچ تغییری را متوجه نمی‌شود یك مرد وحشتناك است. زن‌ها دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و برای آن‌ها توجه به ظاهرشان مهم‌ترین مصداق این اتفاق است. از خرید یك روسری جدید یا پوشیدن یك بلوز تازه گرفته تا تغییر رنگ مو و آرایش همگی اتفاقاتی هستند كه یك زن دوست دارد شوهرش در نخستین نگاه از آن‌ها با خبر شود. از طرف دیگر زن‌ها دوست دارد‌ ظاهرشان مورد ستایش قرار بگیرد و فكر كنند كه در نگاه همسرشان زیباترین و آراسته‌ترین زن جهان جلوه می‌كنند.





 برای تفریح برنامه‌ریزی می‌كند

یك بلیت هواپیما یا رزرو‌كردن هتل بدون اطلاع او می‌تواند بهترین هدیه برای یك زن باشد به‌خصوص برای زنی كه شاغل است. یك استراحت چند روزه اتفاقی حذف نشدنی است و اگر همسرش بتواند بدون آن‌كه مستقیما با او در این مورد صحبت كند، از برنامه كاری‌‌اش آگاه شود و برنامه یك سفر كوتاه و تفریحی را بچیند، رویایی‌ترین اتفاقی است كه می‌تواند بیفتد.



هوایم را دارد

زن‌ها از این‌كه كنترل شوند و كسی با حسادت مدام دنبال‌شان باشد بیزارند اما تماس‌های محبت آمیز بین روز و پیامك‌هایی كه در مورد حال‌شان می‌پرسد می‌تواند در نظر آن‌ها نشان‌دهنده عشق همسرشان باشد. آن‌ها دوست دارند در طول روز و حتی از راه دور هم مورد توجه قرار گیرند و از این‌كه همسرشان به موضوعی بیشتر از آن‌ها مشغول باشد یا این‌كه حتی برای چند ساعت فراموش‌شان كند بیزارند.



رفتارش با من فرق می‌كند

زن‌ها خاص بودن را دوست دارند. آن‌ها می‌خواهند كه رفتار مردشان با همسرش كاملا متفاوت از رفتار او با زنان دیگر باشد. شیوه نگاه كردن، میزان صمیمیت و جنس خنده‌ها و شادی‌هایی كه شوهرشان در حضور زنان دیگر دارد از نظر آن‌ها باید كاملا متفاوت از رفتارهایی باشد كه با او دارد. زن‌ها هیچ بدشان نمی‌آید كه این موضوع را به رخ اطرافیان‌شان بگیرند و در مهمانی‌ای كه همین زنان دیگر حضور دارند، دست همسرشان در دست آن‌ها قرار گیرد.



غافلگیرم می‌كند

فراموش كردن مناسبت‌های مهم و هدیه نخریدن برای‌شان یك افتضاح واقعی است. زن‌ها از یك هفته قبل از این مناسبت‌ها به این فكر می‌كنند كه چطور قرار است غافلگیر شوند و چقدر همسرشان برای این هدیه خریدن وقت گذاشته است. دست خالی بودن در چنین روزی یا پرداختن وجه نقد به جای هدیه‌ای كه با ذوق، وسواس و عشق خریده شده است هر زنی را ناامید می‌كند. گذشته از مناسب‌ها، زن‌ها عاشق دریافت هدیه‌های بی‌مناسبت هستند. آن‌ها دوست دارند هرازگاهی مردشان عشقش را با چنین بسته‌ای ابراز كند و به او بگوید كه هنوز هم برایش ارزشمند است.



قدرم را می‌داند

در زندگی زناشویی یك واژه كلیدی وجود دارد. «متشكرم». گرچه امروزه اغلب زن و شوهرها از معجزه این كلمه باخبر شده‌اند اما خیلی‌ها هم بدون ابراز تشكر نسبت به همسرشان، تنها به این‌كه او این واقعیت را می‌داند اكتفا می‌كنند. تحقیقات نشان می‌دهد، زن و شوهرهایی كه از طرف همسرشان مورد قدردانی قرار می‌گیرند، هم رابطه زناشویی لذت بخش تری دارند و هم از زندگی مشترك‌شان احساس رضایت بیشتری می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
زنــان سرباز در اسرائیل!!