سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکته هایی درمورد استفاده از لوازم آرایشی (بخش دوم)



لوازم آرایش,محصولات آرایشی, استفاده از لوازم آرایشی

انواع پوست‌ها در گروه‌بندی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند اما به طور كلی سه گروه از پوست‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند.

 

- در رنگ بندی یا تعیین انواع پوست، كدام رنگ از پوست حساس‌تر هستند؟
انواع پوست‌ها در گروه‌بندی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند اما به طور كلی سه گروه از پوست‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند.پوست‌های روشن در معرض نور مستقیم خورشید دچار كك و مك می‌شوند و بیشتر از خود واكنش پوستی یا التهابی نشان می‌دهند.زنانی كه پوست‌های تیره دارند اگر در نواحی از پوست شان در اثر مواد آرایشی لك ایجاد شود دیرتر به درمان پاسخ می‌دهند.

- خطرناک‌تر  از همه ؛  ریمل
ریمل خطرناک‌ترین لوازم آرایشی است که باید زود به زود دور انداخته شود. این لوازم آرایشی محل اسکان انواع باکتری است که در محیط گرم و تاریک درون آن، جا خوش کرده‌اند و با هر بار استفاده می‌توانند به چشم‌ها انتقال یابند. از عوارض آن، عفونت‌های چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی است.
ریمل باید هر چند ماه یکبار(در حالت ایده‌آل 2 تا 3 ماه و نهایتا 6 ماه) عوض شود،با باز شدن درریمل اکسیژن روی مواد تشکیل‌دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری می‌کند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند. وقتی باکتری‌ها درون ریمل تجمع کنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحیه چشم‌ها شود.
از طرف دیگر هربار که برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده می‌کنید و دوباره آن را سر جایش برمی‌گردانید، در این مسیر برس تعدادی باکتری جذب می‌کند و آن را درون ریمل می‌برد.

- برخی از انواع رژها سرب دارند؟
امروزه سعی براین شده که میزان سرب موجود در رژلب ها را به حداقل برسانند اما همچنان بسیاری از انواع رژلب ها که مقادیر بالایی سرب دارند. خوردن رژلب باعث می شود، سرب به درون بدن نفوذ کرده و خطراتی را به دنبال داشته باشد. (FDA) اعلام کرده، سرب بالای موجود در برخی از رژلب ها می تواند نگرانی های جدی را به دنبال داشته باشد.

- بهترین روش برای پاك كردن آرایش از روی پوست صورت چیست؟
استفاده از محلول‌های شست‌وشوی آرایش باید مطابق با نوع پوست صورت خریداری شود.بهتر است برای پوست‌های خشك از لوسیون شست‌وشو دهنده،صابون مخصوص یا ژل شست‌وشو استفاده شود همچنین محلول‌ها و تونیك‌های شست‌وشو یا صابون‌های گلیسیرینه یا كرم دار آسیب كمتری به پوست وارد می‌كنند از این رو بهترین گزینه برای پاك كردن آرایش صورت هستند.
برخی زنان برای پاك كردن آرایش صورت از دستمال یا پنبه استفاده می‌كنند كه این روش به دلیل ایجاد اصطكاك میان پوست صورت و پنبه یا دستمال پوست را ضخیم و در دراز مدت چین و چروك ایجاد می‌كند.اگر استفاده از لوازم آرایش درست و در حد اعتدال باشد پیری زودرس ایجاد نخواهد شد همچنین زنان می‌توانند از كرم‌های ضد آفتاب رنگی به جای كرم پودر استفاده كنند.

- برخی از محصولات آرایشـــی چشم مقادیر خطرناکی سرب دارند؟
خط چشم یکی از پرطرفدارترین لوازم آرایشی است که به میزان بالایی سرب دارد. باید استفاده از این محصول آرایشی را به حداقل برسانید و هنگام خرید آن به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. بسیاری از خط چشم هایی که به صورت تقلبی در بازار عرضه می شوند، می توانند سلامت چشم های شما را به خطر بیندازند.

لوازم آرایش,محصولات آرایشی, استفاده از لوازم آرایشی

- پنکیک پودری بیشتر از همه عمر  می‌کند
هر پنکیک پودری را حداقل می‌توان 2 تا 3 سال استفاده کرد به شرط آنکه در محیطی خشک و خنک نگهداری شوند اما پنکیک‌هایی که منشا گیاهی دارند چون مقدار بسیار کمی آب در آنها وجود دارد درنتیجه رشد باکتری‌ها در آنها محتمل است. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک‌تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی << botanical>> وجود داشت یا نوشته بود که دارای موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا…. است، باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آنها مقداری آب وجود دارد. پودرهای فشرده تا 2 سال و پودرهای نرم را تا 3 سال می‌توانید استفاده کنید.

- سازمان بهداشت جهانی برچسب تایید روی تمام محصولاتی که به بازار عرضه می شوند، می زند؟
فراموش نکنید که بسیاری از تولید کنندگان لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی حتی بدون مجوز در حال تولید و پخش محصولات هستند چه برسد به این که این محصولات بخواهند مجوز سازمان های معتبر نظارتی را داشته باشد. مسئولیت شما چند برابر است. این شما هستید که باید سراغ محصولات مورد تایید بروید.

- برس را بشویید تا سالم بماند
دقیقا همان قانونی که درباره پنکیک‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌های پودری هم صدق می‌کند یعنی اگر در مواد تشکیل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌ باشد، می‌توانید تا مدت‌ها یعنی 2 تا 3 سال از آن استفاده کنید البته اگر رژگونه کرمی باشد، باید هرسال آن را عوض کنید. اگر می‌خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید.اگر رژگونه‌تان مرطوب یا نم‌دار شود احتمال رشد باکتری‌ها در آن تسریع می‌شود.

- کدامیک از موارد زیر شایع ترین نوع عارضه به دلیل استفاده از محصولات آرایشی محسوب می شود؟
ایجاد حساسیت و آلرژی
آسیب دیدن ناخن ها به دلیل ناخن مصنوعی و لاک
خراشیدگی چشم به دلیل لوازم آرایشی چشم.
یکی از شایع ترین خطرات، خراشیدگی قرنیه چشم است. این امر می تواند، منجر به عفونت های بسیاری شود. چنانچه این خراشیدگی را پشت گوش بیندازید حتی می تواند به سطح بینایی شما نیز آسیب بزند. در بسیاری از مواقع آسیب به چشم منجر به ریزش مژه ها، ایجاد زخم و التهاب و در مواردی کورشدن می شود.

- شواهدی مبنی بر این که استفاده از لوازم آرایش منجر به سرطان می شود، وجود ندارد؟
طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، شواهد زیادی برای اثبات این امر وجود ندارد اما برخی از آزمایش ها احتمال رشد سلول های سرطانی را به دلیل برخی از ترکیبات سمی و خطرناک موجود در لوازم آرایش های غیراستاندارد نشان می دهد. همچنان تحقیقات بسیاری برای اثبات این مسئله در حال انجام شدن است.

- رژلب‌ها را شریک نشوید
از آنجا یی كه رژلب‌ها مدام با لب‌ها در تماس هستند، بهتر است هر سال عوض شوند البته در رژلب‌ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد شدن آنها بسیار کمتر است، البته اگر اخیرا بیمار بوده‌اید بهتر است رژ خود را دور بیندازید.هیچ‌گاه رژلب خود را به کسی قرض ندهید یا از رژ کسی استفاده نکنید چون احتمال سرایت بیماری از این راه بسیار است.


گردآوری: بخش آرایش وزیبایی صبح بخیر
منابع:
soali.ir

iranvij.ir

 


ویدیو مرتبط :
‫استفاده از لوازم آرایشی هنگام بارداری‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده ۷درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی



اخبار,اخباراجتماعی,لوازم آرایش


 اخبار اجتماعی - استفاده ۷درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی

یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی موجود هفت درصد مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، گفته است: عدم مشارکت موثر پدر در تربیت فرزندان ارتباط سیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی موجود هفت درصد مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، گفته است: عدم مشارکت موثر پدر در تربیت فرزندان ارتباط مستقیم با گرایش پسران به مد‌ها و آرایش‌های زنانه دارد. مصطفی فروتن در حالی آماری از استفاده مردان از لوازم آرایش اعلام کرده است که بر اساس بررسی‌‌‌‌های جهانی  بازار لوازم آرایش در ایران با بیش از 38 میلیون زن دومین بازار بزرگ در منطقه بعد از کشور عربستان و هفتمین کشور در جهان است.

به گزارش آرمان، بر اساس گزارشی که اوایل تابستان امسال منتشر شده است مصرف زیاد لوازم آرایش در ایران باعث به وجود آمدن رقابت بین کمپانی‌‌‌‌های مختلف آرایشی و بهداشتی در کشور شده است. با وجود همه تحریم‌‌‌‌ها بسیاری از کمپانی‌‌‌‌های لوازم آرایشی حاضر نیستند بازار ایران را از دست بدهند و تحریم ایران اولین ضرر را برای خودشان دارد. خبرگزاری کشور فرانسه در گزارشی به مسئله «آرایش» در ایران پرداخته و به رقابت زنان ایرانی در چهره و زیبایی اشاره کرده است.  در این گزارش رتبه ایران در این زمینه هفتم اعلام شده است. دوسال پیش حسین انواری سرپرست کمیته امداد با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد امام خمینی (ره)گفته بود:‌ «نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد نشان می‌دهد، بیشترین دارایی دختران مددجو به‌رغم فقر اقتصادی آنها، لوازم آرایش است.»

این یعنی لوازم آرایش برای دختران گاهی از نان شب هم واجب‌تر است به گونه‌ای که، به طور میانگین دختران ایرانی سالانه 150 دلار پول برای لوازم آرایش پرداخت می‌کنند. لوازم آرایشی با برندهای معتبر همیشه قیمت‌ بالایی دارند و با توجه به تغییرات ارزی این قیمت‌ها هر لحظه بالا و بالا تر می‌رود.

اما بسیاری از لوازم‌های آرایشی موجود در کشور تقلبی هستند و از طریق قاچاق وارد می‌شوند که به طبع قیمت‌های پایین‌تری دارند. این موضوع باعث می‌شود که افراد باتوجه به توانایی مالی لوازم آرایش متناسب با وضعیت اقتصادی‌شان را پیدا کنند. همچنین پایین‌بودن قیمت لوازم آرایشی تقلبی گاهی ولع افراد را به خرید‌های بیشتر همراه دارد. از طرف دیگر، این تنها زنان ایرانی نیستند که تمایل به استفاده از لوازم آرایشی دارند و بررسی‌‌‌‌های تازه حاکی از گرایش روزافزون مردان به این مصرف و همچنین اعمال جراحی زیبایی است.

در اظهارنظری جدید در این زمینه یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، در مورد استفاده از آرایش‌ها و مدهای زنانه توسط مردان گفته است: معمولا زمانی که این بحث‌ مطرح می‌شود، با اعتراض پسران جوان و نوجوان روبه‌رو می‌شویم و این صحبت‌ها را به پای «گیر دادن» می‌گذارند اما در همین ابتدا عنوان می‌کنم که بحث ما در مورد موارد بهداشتی مانند استفاده از کرم ضدآفتاب و یا گرایش جوانان به زیبایی و نظم نیست بلکه در مورد رفتارهای نامتعارف است.

مصطفی فروتن با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از لوازم آرایشی موجود در کشور از سوی مرد‌ها مصرف می شود، ادامه داده است: بر اساس آمار ۷ درصد از مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. در گذشته در برخی مناطق خاص در شهر تهران آرایشگاه‌هایی وجود داشت که خدمات آرایشی مانند برداشتن ابرو ارائه می‌داد، اما این مساله در برخی آرایشگاه‌های مردانه وجود دارد. بنابراین به‌عنوان نخستین دلیل بروز اینگونه رفتار‌ها در میان دیگر مردان می‌توان به کم‌توجهی والدین به فرزندان اشاره کرد.

فروتن توضیح داده است: بخش زیادی از هویت کودک در سنین ۴ تا ۷ سالگی شکل می‌گیرد؛ عدم مشارکت موثر پدر در فرزندپروری در این سنین سبب می‌شود که کودک همواره فقط با مادر خود در ارتباط باشد و این مسئله به صورت ناخودآگاه در خلق و خوی او تاثیر می‌گذارد. همچنین در میان خانواده‌های تک‌پسری نیز در برخی موارد چنین مشکلاتی دیده می‌شود. این آسیب‌شناس اجتماعی ادامه داده است: در میان نوجوانان و دانش‌آموزان رواج اینگونه رفتار‌ها به رابطه فرد با گروه همسالان ارتباط پیدا می‌کند، در مدارس ما زمانی که رفتاری رواج پیدا می‌کند به سرعت مانند ویروس در میان دانش‌آموزان تکثیر می‌شود و بسیاری از نوجوانان تنها برای کنجکاوی چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند؛ برای مثال به این فکر می‌افتند که اگر مدل موی خود را تغییر دهند، چهره‌شان چه تفاوتی می‌کند.

او با تاکید بر تاثیر رسانه‌ها بر رواج چنین رفتارهایی در میان نوجوانان و جوانان، افزوده است: نه تنها در شبکه‌های ماهواره بلکه متاسفانه در برخی شبکه‌های داخلی هم شاهد هستیم؛ برخی از مردان مجری، ورزشکار و یا بازیگر از آرایش‌دارند که سبب الگوبرداری نوجوانان از آنها می‌شود. فروتن در مورد راهکارهای عبور از این وضعیت گفته است: مهمترین راهکار جلوگیری از گرایش پسران به آرایش‌ها و مد‌های زنانه؛ رفتار خانواده‌ها، فرزندپروری مثبت آنها و حضور کافی والدین در کنار فرزندان است.

  اخباراجتماعی - آرمان