سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی که باید درباره بلوند کردن موها بدانیم



دکلره کردن موها

بلوند شدن نیاز به ترمیم و نگهداری دارد

 

رسیدن به رنگ بلوند دلخواه می تواند کمی مشکل باشد. فرقی نمی کند که چند تا عکس نمونه به آرایشگرتان نشان بدهید، همیشه این احتمال هست که موهایتان برنجی، سفید، زرد روشن یا صرفا مصنوعی از آب در بیاید.


از ریک ولمن که رنگ‌کار و متخصص موهای بلوند افراد مشهوری ست و در سالن پاتریک ملویل در نیویورک کار می‌کند پرسیدیم که چطور می‌توانیم مو را به رنگ بلوند دلخواه در بیاوریم – او حتما باید بداند! او با دونفر از بلوند دوست‌ترین افراد هالیوود، هایدی کلوم و بلیک لایولی، کار کرده است.جواب او این ۱۰ موردی بود که باید قبل از بلوند شدنتان بدانید.

 

- حواستان به رنگ طبیعی موهایتان باشد
تصور کنید که رنگ مو در گستره ای از یک تا ۱۲ باشد، ۱ تیره ترین مشکی و ۱۲ روشن ترین بلوند. ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا دوباره رنگ موی طبیعی خود را ببینید یا حتی به یاد بیاورید. به ندرت پیش می آید که رنگ موی طبیعی کسی بعد از ۱۶ سالگی روشن تر از ۷ باشد.

 

- آماده باشید تا شامپو و نرم کننده‌ی معمولتان را ارتقا دهید
معمولا برای بلوند شدن میزان زیادی آمونیاک یا مواد سفید کننده لازم است. یک تغییر بافت را در موهایتان احساس خواهید کرد که اغلب نیازمند شامپوی کمتر و نرم کننده‌ی بیشتر است. من پیشنهاد می کنم که از یک شامپوی بدون سولفات و ماسک ترمیمی استفاده کنید.

 

– چقدر می خواهید خرج بلوند شدن موهایتان کنید؟
بلوند شدن نیاز به ترمیم و نگهداری دارد. اگر می خواهید این کار را بکنید، مطمئن شوید که از عهده‌ی هزینه‌ی نگهداری آن، هر ۴ تا۱۲ هفته بسته به میزان بلوندی دلخواه و رنگ طبیعی موهایتان، برمی‌آیید.

 

- بدانید می خواهید چقدر بلوند شوید
ته‌رنگ‌های مختلفی از رنگ بلوند وجود دارد که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید.حواستان به ته‌رنگ‌های سرد و گرم و اینکه کدام یک به رنگ پوستتان بیشتر می‌آید باشید. از بلوندهایی که خوشتان می آید (یا حتی نمی آید)عکس هایی به رنگ‌کارتان نشان دهید.مطمئن باشید که عکس ها به واقعیت نزدیک باشند و سیاه و سفید نباشند! این را نیز به یاد داشته باشید که بلوندها بسته به نور محیطشان متفاوت به نظر می آیند.

 

- بدانید که هایلایت می خواهید یا رنگ یکسره یا هردو
اگر رنگ طبیعی مویتان ۷ یا بالاتر است، تنها با هایلایت می توانید بلوند شوید. برای موهای تیره تر ممکن است رنگ یکسره، حتی شکستن رنگ پایه (یعنی روشن کردن جزئی رنگ طبیعیتان تا یک شماره) یا اگر سطح رنگ مویتان ۵ یا کمتر است هردو، نیاز باشد. باید با چنین عباراتی آشنا شوید تا بدانید برای نوبت‌های بعدیتان چقدر وقت لازم خواهید داشت.


- یک متخصص رنگ بلوند پیدا کنید
به دنبال کسی با رنگ موی دلخواهتان باشید و رنگ کارش را جویا شوید. خجالت نکشید و از کسی که به نظرتان رنگ موی زشتی دارد هم همین سوال را بپرسید، تا بدانید پیش چه کسی نباید بروید. اگر رنگ کارتان یک قلاب قلاب‌دوزی و کلاه پلاستیکی در آورد، پیش کس دیگری وقت بگیرید.

- آماده‌ی تغییر در آرایشتان باشید
رنگ مو چون قابی ست برای صورتتان.بلوند شدن مستقیما روی رنگ فعلی رژ لبتان تاثیر می‌گذارد، به این معنا که احتمالا باید آن را عوض کنید. مستقیما بعد از وقت آرایشگاهتان برای راهنمایی از کسی که پیش از این شما را ندیده است، به یک لوازم آرایشی بروید.

 

- درخواست لعاب مو کنید
بعد از بلوند شدن، لعاب یک روش بدون پرواکسید با طیف‌های رنگی متنوع است که رسیدن به بلوند دلخواه و چهار تا شش هفته درخشش مو را آسان می کند.

 

- قصدتان را از بلوند شدن بدانید
آیا به این خاطر که شنیده‌اید بلوندها بیشتر خوش می‌گذرانند و حوصله‌تان سر رفته یا اینکه دیده‌اید دختر بلوندی نگاه همسرتان را جذب کرده چنین تصمیمی گرفته‌اید؟ به هر حال، از آن لذت ببرید! برای تغییر چشمگیر ظاهرتان، رنگ مو آسان ترین کاریست که می‌توانید بدون رفتن زیر تیغ جراحی انجام دهید!

- آماده باشید که مثل قبل جدی گرفته نشوید
در تصور عام بلوندها افراد باهوشی تلقی نمی‌شوند. منتظر شنیدن جوک‌های مسخره راجع به بلوندها باشید!

بلوند شدن موها

رسیدن به رنگ بلوند دلخواه می تواند کمی مشکل باشد

 

از آنجائیکه دکلره کردن مو عمل بسیار حساسی است رعایت یکسری نکات برای جلوگیری از آسیب رساندن به موها الزامی ست :
- چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی مثل حنا و رنگهای تیره رنگ شده باشد ، هنگام دکلره پیگمنتهای رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می شوند و پیگمنتهای زرد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده ایجاد رنگ سبز پر طاووسی می کند.
پس خانم هایی که موهایی از این دسته دارند حتما باآرایشگر خود مشورت کنند.


- موی ضخیمتر  بسیار مشکل تر و در زمان طولانی تری دکلره می شود .


- موهای دكلره شده را زیر كلاه پلاستیكی قرار ندهید. زیرا محلول دكلره اولا خشك شده و اثری را كه باید روی موها داشته باشد نخواهد داشت. ثانیا موها زیر كلاه پلاستیكی ظرافت و حالت خود را از دست می دهد.

- موی ضخیمتر  بسیار مشکل تر و در زمان طولانی تری دکلره می شود .

 

- کسانی که از داروهای اعصاب استفاده می کنند با نظر پزشک عمل دکلره را انجام دهند.


- در مواردی از قبیل زمان پریود و یا حاملگی(مخصوصاتا ۴ماهگی که جنین در حال شکل گرفتن است ودر 8 و 9  ماهگی دوران حاملگی) و یا بیماری های عصبی از این عمل خودداری کنید.

 

- چنانچه قسمتی از موها رنگ شده باشد و یا دریچه های مو خیلی ریز باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی بزند.


- به نوع مو از نظر رنگ در موقع دكلره كردن باید توجه داشت موهائی كه دارای رنگ تیره هستند دكلره آنها مشكلتر از موهائی است كه دارای رنگ روشن می باشد، زیرا در موهای تیره پیگمنتهای آن بیشتر از پیگمنتهای زرد و قرمز می باشد و چون پیگمنتهای آبی دارای قطر بیشتری هستند بنابر این مشكلتر از دریچه های مو خارج می شود.

- هنگام دکلره پوست سر نباید تمیز باشد بلکه ۴- ۵ روز از شستن آن گذشته باشد.(چرب بودن مو و پوست سراز وارد شدن آسیب ها جلوگیری می کند.)

 -در نظر گرفتن حساسیت فرد نسبت به دکلره و رنگ باید تست شود.

 

گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر

منابع:

سرخاب سفیداب

چهره به چهره

 


ویدیو مرتبط :
‫نکاتی که باید درباره‌ی رمان فرنکشتاین بدانیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی در خصوص حالت دادن موها



 

 

حالت دادن موها


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس....



تكنیكهای بالا نگاه داشتن موها :


1. موها را در حالیكه خیس هستند حالت داده تنظیم كنید .

 

2. اصطكاك داخل مویی را افزایش دهید .

 

3. موها را در جایگاه‌های خودشان متصل كنید .

 


تنظیمات در حالت خیس و تغییر شكل تارهای مو :


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس كردن مو و سپس خشك كردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین كار، شامپو كردن موها با سورفكتانت است كه به نفوذ آب بداخل تارهای مو كمك می‌كند . یكبار مو را خیس كرده سپس مجددا آنرا در شكل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشك نمایید.

حالت دادن موها

 

استالینگ گرم :


بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشك بر همین اساس كار می‌كنند .آب در پیوندهای نمكی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشكیل داده و شكل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 


توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :


آب موجود درهوا كه بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ كند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشكند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است كه چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌كند كه با شامپو مخلوط شود .

 


ایجاد اصطكاك میان موها :


افزایش موقتی اصطكاك میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن كمك می‌كند .

 

حالت دادن موها


چهار راه برای افزایش موقتی اصطكاك مو وجود دارد :


1. تمیز كردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است كه می‌تواند سنگینی ، لیزی ، كاهش اصطكاك و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاك نمودن این روغنها با استفاده از یك شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطكاك اولیه اش در آورده و این بهترین كار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

2. استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطكاك مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وكمك می‌كنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یك فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی كه نیمه خشك شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشك شدن كامل، به موها فرم می‌دهند .

 

3. شانه كردن معكوس : شانه كردن معكوس از نوك به ریشه به راحتی اصطكاك موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

4. استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممكن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معكوس شانه نمایند. ولیكن بایستی با این نكته توجه نمود كه پوش دادن مكرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده كه معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیكه یكی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است كه همان فوائد افزایش اصطكاك را بهمراه دارد بدون آنكه به كوتیكول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطكاك می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تكان دادن‌های مكرر سر محافظت كند .