سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن



 

 

نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن

 

اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند

 

 

بیشتر ما فراموش کرده‌ایم که ناخن‌ها و موهایمان بیش از آن که به آرایش و تزئین ظاهری نیاز داشته باشند، محتاج مواد معدنی و املاح مغذی خاصی هستند تا سلامت آنها را به شکل صحیحی تامین کند. چه بسا که بسیاری از این روش‌های آرایشی و زیبایی، عوارض نامطلوب بلند مدتی روی موها و ناخن‌ها برجای می‌گذارند.

 

متاسفانه اکثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین کردن موها و ناخن‌هایمان می‌کنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فکر جبران می‌افتیم. چه بسا که برای زیباتر کردن ظاهری آنها برای یک مدت کوتاه ‌به موها و ناخن‌هایمان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنیم.

 

چند نکته مهم :

 

1 - یک رژیم غذایی چرب و سرشار از مواد غذایی قندی و فرآوری شده بدون شک نمی‌تواند مواد غذایی لازم و کافی را برای تولید و تکثیر سلولهای سالم فراهم کند و فقر ریزمغذی‌ها از عوامل موثر در آسیب‌دیدگی موها و ناخن‌ها است.

 

2 - افزودن کرم و محصولات مرطوب کننده و سایر محصولات موضعی و با استعمال خارجی نمی‌توانند تاثیر دائمی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند چون به قشر داخلی موها و بستر ناخن‌ها نفوذ نمی‌کنند بنابراین تاثیر آنها موقتی و کوتاه مدت است.

 

3 - نوشیدن الکل و استعمال سیگار به همراه تماس با هوا و محیط زیست آلوده از فاکتورهای مهم دیگر در آسیب‌دیدگی این بافت‌ها هستند.

 

راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :

 

بهترین راهکار برای سالم و زیباتر شدن موها و ناخن‌ها، انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌توانند در تحریک و رشد مناسب پیازهای مو نقش مفیدی داشته باشند.

 

به طور خلاصه تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن تاثیر متمایزی براین بافت‌ها دارد.

 

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند و با روش‌های مصنوعی سلامت طبیعی بدن خود را به خطر نیندازید.

منبع : zanrooz.com


ویدیو مرتبط :
سلامت مو و ناخن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانستن چند نكته در حفظ سلامت مو و ناخن



 

 

دانستن چند نكته در حفظ سلامت مو و ناخن

 

متاسفانه اكثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین كردن موها و ناخن‌هایمان می‌كنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فكر جبران می‌افتیم...

 

بیشتر ما فراموش كرده‌ایم كه ناخن‌ها و موهایمان بیش از آن كه به آرایش و تزئین ظاهری نیاز داشته باشند، محتاج مواد معدنی و املاح مغذی خاصی هستند تا سلامت آنها را به شكل صحیحی تامین كند. چه بسا كه بسیاری از این روش‌های آرایشی و زیبایی، عوارض نامطلوب بلندمدتی روی موها و ناخن‌ها برجای می‌گذارند.

 

متاسفانه اكثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین كردن موها و ناخن‌هایمان می‌كنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فكر جبران می‌افتیم. چه بسا كه برای زیباتركردن ظاهری آنها برای یك مدت كوتاه ‌به موها و ناخن‌هایمان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌كنیم.

 

در این مقاله كه در پایگاه اطلاع رسانی لوكانیروم منتشر شده، به چند نكته مهم برای حفظ سلامت و تقویت موها و ناخن‌ها اشاره شده است:

 

-‌ یك رژیم غذایی چرب و سرشار از مواد غذایی قندی و فرآوری شده بدون شك نمی‌تواند مواد غذایی لازم و كافی را برای تولید و تكثیر سلولهای سالم فراهم كند و فقر ریزمغذی‌ها از عوامل موثر در آسیب‌دیدگی موها و ناخن‌ها است.

 

- افزودن كرم و محصولات مرطوب كننده و سایر محصولات موضعی و با استعمال خارجی نمی‌توانند تاثیر دائمی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند چون به قشر داخلی موها و بستر ناخن‌ها نفوذ نمی‌كنند بنابراین تاثیر آنها موقتی و كوتاه مدت است.

 

- نوشیدن الكل و استعمال سیگار به همراه تماس با هوا و محیط زیست آلوده از فاكتورهای مهم دیگر در آسیب‌دیدگی این بافت‌ها هستند.

 

راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :

 

بهترین راهكار برای سالم و زیباترشدن موها و ناخن‌ها، انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌توانند در تحریك و رشد مناسب پیازهای مو نقش مفیدی داشته باشند.

 

به طور خلاصه تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن تاثیر متمایزی براین بافت‌ها دارد.

 

همچنین متخصصان توصیه می‌كنند اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید كه این روش‌های زینتی مثل كاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند و با روش‌های مصنوعی سلامت طبیعی بدن خود را به خطر نیندازید.

منبع:ارم نیوز