سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی ریز برای خیاطان خانگى



 

نکاتی ریز برای خیاطان خانگى


هنر خیاطى از جمله هنرهاى كاربردى است كه پرداختن به آن توسط خانم هاى خانه، به خصوص به صورت حرفه اى، تاثیر بسزایى در بهبود وضعیت اقتصادى خانواده مى گذارد. لذا ما نیز قصد داریم با ارائه ریزنكته هایى پیرامون آن، شما هنرمندان خانه را یارى دهیم:


- با توجه به اینكه كار خیاطى نیازمند لوازم و خرده ریزهاى بسیارى است، در صورتى كه براى هر یك از آنها مكانى جداگانه و مخصوص در نظر گرفته شده و در نهایت همه آنها در جعبه اى بزرگتر قرار گیرند، هم دسترسى به لوازم به راحتى و با سرعت بیشتر صورت مى پذیرد و هم دیگر احتمال افتادن خرده ریزها بر روى زمین و ایجاد خطرهاى ناشى از آنها وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال براى خرده ریزهایى مانند انواع سوزن ها، دكمه ها، پولك و ملیله و غیره قوطى هاى فیلم خام عكاسى و قرص هاى جوشان مناسب ترین هستند. اگر براى قرار دادن سوزن هاى خیاطى هیچ یك از قوطى هاى فوق را در دسترس نداشتید، مقوایى به شكل مربع بریده و هر یك از سوزن ها را در قسمت میانى مقوا به صورت كوك وارد كنید. سپس اضلاع مقوا را از چهار طرف بر روى سوزن ها تا كرده و در جعبه لوازم خیاطى قرار دهید.


- در هر جعبه خیاطى وجود یك عدد آهن رباى بزرگ ضرورى است.


- اگر قیچى خیاطى شما در اثر مرور زمان و یا استفاده هاى ناصحیح كند شده و یا لبه هاى ناصاف پیدا كرده است، یك ورق سمباده آهن خریدارى كرده به آرامى به لبه آن بمالید و یا آن كه سمباده را چندین بار قیچى كنید.


- از سمباده براى تیز كردن سوزن چرخ خیاطى نیز مى توانید استفاده كنید به این ترتیب كه سمباده اى نازك تر تهیه كرده و روى آن را با چرخ خیاطى بدوزید. تماس مكرر سوزن با سمباده آن را تیز مى كند.


• چند نكته براى استحكام اتصال دكمه ها بر روى لباس


۱- با لاك ناخن بى رنگ سطح روى دوخت دكمه را به آرامى پوشش دهید.


۲- براى دوام بیشتر دوخت دكمه هاى پرمصرف به خصوص دكمه لباس هاى بچه هاى كوچك، از نخ دندان نیز استفاده كنید.


۳- در اغلب پالتوها و كت ها شاهد دكمه كوچكى در پشت دكمه بزرگ و اصلى لباس هستید. این كار سبب محكم شدن اتصال دكمه هاى اصلى مى شود.


چند نكته براى مادربزرگ ها: اغلب مادربزرگ ها به هنگام نخ كردن سوزن هاى خیاطى با مشكل مواجه هستند در حالى كه با به كارگیرى یكى از راهكارهاى زیر مى توانند این كار را با راحتى بیشتر انجام دهند:


۱- از آنجا كه پس از بریدن نخ سر آن ریش ریش شده و همین مسئله مانع ورودش به داخل سوزن مى شود، ابتدا انگشت دستتان را به كمى اسپرى مو و یا كرم دست آغشته كرده و به نوك نخ بمالید. به این ترتیب نخ، فرم محكم ترى به خود گرفته و راحت تر به درون سوراخ وارد مى شود.


۲- بسیارى از مشكلات نخ كردن سوزن، به جهت مشكل دید سوراخ آن است. بهترین راهكار براى حل این مسئله این است كه تكه كاغذ سفیدى را برداشته سوزن را تا لبه سوراخ در آن فرو كنید. به این طریق محدوده سوراخ مشخص شده و نخ كردن آن به راحتى انجام پذیر است. در صورت استفاده از نخ سفید براى دوخت و دوز، كاغذى سیاه و یا رنگى را براى این منظور انتخاب كنید.


- براى خودتان پیش بندى با چند جیب بزرگ و كوچك بدوزید تا هنگام انجام كارهاى خیاطى، همواره لوازم و خرده ریزهاى پرمصرف در دسترس شما قرار داشته باشند.


- پیش از تبدیل لباس هاى كهنه به دستمال هاى گردگیرى و یا انتقال آن به سطل زباله، دكمه ها و زیپ آن را جدا كرده و براى استفاده در دوخت لباس هاى دیگر نگهدارى كنید

 


منبع : iran4me


ویدیو مرتبط :
مارشمالو خانگى

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی ریز و درشت درباره سرطان


سرطان نوعی از بیماری است که در آن سلول‌های غیرطبیعی در بعضی بافت‌ها یا اعضای بدن خارج از کنترل طبیعی رشد می‌کنند و در این صورت توده‌ای از سلول‌ها را به وجود می‌آورند که به آن تومور گرفته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سرطان نوعی از بیماری است که در آن سلول‌های غیرطبیعی در بعضی بافت‌ها یا اعضای بدن خارج از کنترل طبیعی رشد می‌کنند و در این صورت توده‌ای از سلول‌ها را به وجود می‌آورند که به آن تومور گرفته می‌شود.

دکتر"معصومه ورزنده" در رابطه با تومورهای سرطانی بدن اظهار کرد: تومورهای خوش‌خیم معمولاً محدود به قسمت کوچکی از بدن هستند و اغلب به آهستگی رشد می‌کنند.

وی افزود: این تومورها بسته به اندازه و محلشان، مشکلاتی به وجود می‌آورند که با درمان تومور (غالباً جراحی) بیمار مشکل دیگری نخواهد داشت.

ورزنده بیان کرد: تومورهای بدخیم نیز در یک فضای محدود ایجاد می‌شوند اما می‌توانند به بافت‌ها و ارگان‌های مجاور گسترش یابند، سلول‌های سرطانی ممکن است با جریان خون و یا سیستم لنفاتیک به مناطق دورتری در بدن منتقل شوند.

این پزشک عمومی به انواع سرطان اشاره و تصریح کرد: کارسینوم شامل سرطان‌هایی می‌شود که سازنده پوست (مثل سرطان پوست) یا پوشاننده لایه داخلی اعضا (مثل سرطان ریه)‌ یا سازنده غدد (مثل سرطان پستان) هستند.

وی ادامه داد: سارکوم نیز جز سرطان‌هایی است که از بافت همبند مثل غضروف، استخوان و ماهیچه منشاء می‌گیرند.

ورزنده افزود: لوسمی و لنفوم‌ها نیز شامل سرطان‌هایی است که از سلول‌های تشکیل دهنده خون و سلول‌های ایمنی نشأت می‌گیرند.

وی با بیان علل بروز سرطان گفت: علت دقیق سرطان ناشناخته است اما عوامل متعددی باعث افزایش احتمال ابتلا به آن می‌شوند که از جمله می‌توان به مصرف توتون و تنباکو، رژیم غذایی(‌غذاهای پرچرب، نمک‌سود، کنسروجات و...)، تماس زیاد با نورخورشید و مصرف الکل اشاره کرد.

کارشناس سابق ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: همچنین عوامل دیگری مانند استرس، ژنتیک، سابقه فامیلی سرطان، تماس‌های جنسی غیرایمن و محافظت نشده، عدم تحرک بدنی و افزایش وزن، عوامل شیمیایی(سموم شیمیایی، داروها و عوامل زیان‌آور شغلی) و... نیز در بروز سرطان نقش موثری دارند.

ورزنده به راه‌های پیشگیری از سرطان اشاره و تاکید کرد: اجتناب از مصرف دخانیات و ترک آن، مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه پنج بار در روز، رعایت بهداشت موادغذایی و اجتناب از آلودگی قارچی و میکروبی، تعدیل مصرف غذاهای نمک‌سود، پرنمک و سرخ‌کردنی و تعدیل مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس از جمله موارد پیشگری از سرطان است.

وی ادامه داد: به علاوه عدم مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای داغ، عدم مصرف مشروبات الکلی، اجتناب از چاقی و فعالیت فیزیکی منظم و مداوم، استفاده از غلات کامل و سبوس‌دار، واکسیناسیون علیه هپاتیت بی و در روزهای آفتابی استفاده از کلاه، عینک، لباس‌های دارای پوشش کامل و همچنین استفاده از کرم‌های محافظت کننده از پوست و ضدآفتاب از دیگر نکات بازدارنده از بروز سرطان به شمار می‌روند.

این پزشک عمومی تاکید کرد: همه افراد 50 سال و بالاتر بایستی سالیانه آزمایش خون مخفی در مدفوع و بررسی اندوسکوپی انتهای روده بزرگ(هر پنج سال یکبار) یا بررسی تمام روده بزرگ(هر 10 سال یکبار) را انجام دهند.

ورزنده به درمان سرطان نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که سرطان در مراحل اولیه و زودهنگام تشخیص داده شود قابل درمان است ضمن اینکه هر نوع سرطان درمان خاص خود را دارد، اما روش‌های اصلی درمان سرطان عبارتند از‌ جراحی، رادیوتراپی یا پرتودرمانی، شیمی درمانی یا کموتراپی، هورمون درمانی و ژن درمانی.

وی در پایان با بیان اینکه سرطان مختص سن خاصی نیست خاطرنشان کرد: علائم فوق در بیماری‌های خوش‌خیم نیز دیده می‌شوند، اما برای تشخیص سرطان حتماً بایستی با پزشک مشورت شود.