سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی برای تهیه سوپ‌ها



 

 

سوپ

 



در مورد سوپ‌ها به نکات ذیل توجه کامل داشته باشید:

سوپ یکی از غذاهای اولیه است که انسان تهیه آن را آموخته است. زیرا از همان روزهائی که بشر یادگرفت که ظرفی را روی آتش بگذارد و گوشت را پخته بخورد. یکی از اولین غذاها سوپ بود. او پس از اینکه گوشت را با آب پخت برای اینکه بو و طعمی بآن بدهد از سبزی‌های مختلفی که خوش مزه بودند استفاده کرد.

 

هنوز زنان فرانسوی از این رسم پیروی می‌کنند و در خیلی از خانه‌ها همیشه ظرفی را در روی آتش به‌نام ظرف روی آتش دارند که در آن تکه‌های اضافی گوشت و استخوان و سبزیجات و غیره ریخته و کم کم به حالت دم نه جوش همه آنها پخته می‌شوند و طعم مطبوعی از خود باقی می‌گذارند در اغلب خانه‌های دهاتی فرانسه یک چنین غذائی همیشه آماده وجود دارد تهیه انواع سوپ بستگی به سلیقه و ذائقه ملل مختلف دارد. بعضی‌ها در سوپ جو ، برنج ، و یا ماکارونی اضافه می‌کنند.

 

در قرن شانزدهم هم سوپی به‌نام رستوران نامیده میشد که برای تجدید قوا و تقویت تجویز می‌شد.

 

شخصی محلی باز کرد که در آنجا فقط این‌گونه سوپ سرو می‌شد و نام آن را (رستوران) نامید. از آن زمان به محل‌هائی که غذا برای عموم تهیه می‌شود نام رستوران متداول شده است.

 

امروزه سوپ دارای دو هدف دو گانه است.
اشتها را تحریک می‌کند.
دارای مواد مقوی و خیلی مغذی می‌باشد.

 

برای تهیه سوپ بایستی به بقیه صورت غذا توجه داشته باشیم اگر غذا عادی و خیلی سنگین نیست بایستی سوپ‌های خامه یا مواد مغذی مشابه آن سرو نمود.

منبع: noorportal.net


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سوپ دو دقیقه ای‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نکته مهم در تهیه سوپ برای کودک



 

هر سه روز یک بار یک نوع سبزی به سوپ اضافه کنید مانند جعفری ، گشنیز ، لوبیا سبز ،کدوسبز،کرفس ،هویج، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، کدو حلوایی .

 

 

به سوپ کودک نباید نمک ، شکر یا چاشنی اضافه کرد .

 

 

بهتر است کدو ، کرفس ، لوبیاسبز را اول پخته وبعد به سوپ کودک اضافه نمود .

 

 

سبزیها باید در آخرین لحظات پخت سوپ اضافه شود .در ظرف نیز باید بسته باشد تا ویتامین های آن از بین نرود .

 

 

سوپ

 

 

استفاده از اسفناج تا یک سالگی مجاز نبوده ونباید به سوپ شیر خوار اضافه شود .

 

 

سیب زمینی راهم می توانید به سوپ کودک اضافه کنید .برای اینکار ، ابتدا سیب زمینی را بشویید وبا پوست آنرا بپزید .سپس پوست آنرا جدا کرده وسیب زمینی پخته شده را به سوپ کودک اضافه کنید دقت کنید اگر بعد از پوست کندن سیب زمینی ، بخش از آن سبز رنگ بود باید آنرا جدا کرده و دور بریزید .

 

 

همراه با سوپ می توانید به کودک ماست بدهید . بهتر است ماست با سوپ مخلوط نشود تا کودک با طعم ماست آشنا شود .ولی اگر کودک مخلوط ماست با سوپ را دوست دارد این کار بلامانع است .

 

 

برای تنوع بخشیدن به سوپ کودک ، می توانید هر بار یک ماده غذایی جدید مثل جو بلغور گندم ویا رشته فرنگی را که قبلا" پخته ونرم شده است به اندازه یک قاشق مربا خوری به سوپ اضافه کنید .