سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی برای تمیز کردن شیشه ها,شومینه



 

 

تمیزکردن شیشه

 

 

اگر روی شیشه‌های پنجره، لكه‌ای توسط حشرات مختلف ایجاد شده است، می‌توانید با مقداری چای سرد آن را تمیز كنید. همچنین برای این‌كه پنجره‌های شما براق و بسیار تمیز شود، هنگام خشك كردن آنها از لباس‌های نخی تمیز كه به آنها احتیاجی ندارید، استفاده كنید.



• این روزها هوا سرد شده و دوباره شومینه‌ها روشن شده‌اند. اما اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن كثیف شده، برای تمیز كردن آن از سركه استفاده كنید. قلم مو را داخل سركه سفید زده و با آن آجرها را تمیز كنید. سپس آنها را با دستمال، خشك كنید. می‌بینید كه آجرها كاملاً تمیز می‌شود.


• اگر سطح وان حمام جرم گرفته و نمی‌خواهید برای تمیز كردن آن از مواد شیمیایی استفاده كنید، بهتر است اسفنجی را به سركه آغشته كرده و با آن وان حمام را تمیز كنید. سپس مقداری پودر جوش‌شیرین را روی سطح وان ریخته و با اسفنج آن را مرطوب كنید. در پایان هم آن را با آب تمیز بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید.



• اگر فرش شما لك شده‌، می‌توانید مقداری ماست روی لكه ریخته و بعد از چند دقیقه ماست را با یك قاشق جمع كنید. سپس با دستمال تمیزی خوب آن محل را خشك كنید.


• قرار داشتن وسایل سنگین روی فرش باعث ایجاد فرورفتگی در سطح آن می‌شود، اما اگر تكه‌ای یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس با دستمال خشك آن را مالش دهید، فرش به حالت اولیه بر می‌گردد.

منبع : jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
نتیجه تمیز بودن در شیشه ای یا کثیف بودن شیشه عینک+کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی در تمیز کردن شیشه ها



 

شیشه,تمیز کردن شیشه

 

برخلاف تصور بسیاری از مردم بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه صبح‌ها نیست! بلکه برعکس عصرها آنهم هنگام غروب‌ می‌باشد، زمانی که آسمان هنوز روشن است اما نور آفتاب دیگر تابش مستقم ندارد.

 

شاید باور نکنید اما بهتر از آن روزهایی است که هوا کمی ابری است و بارانی نمی بارد، به عبارتی خورشید زیر ابر‌ می‌باشد.‌ می‌پرسید چرا؟ برای آنکه تابش نور خورشید به شیشه و گرمایی که در آن تولید‌ می‌کند باعث تبخیر و خشک شدن سریع آب یا مایعی که برای تمیز کردن شیشه از آن استفاده‌ می‌کنید،‌ می‌شود و زمانی برای شما باقی نمی گذارد تا با دستمال شیشه را تمیز کنید و عملا شما دستمال را روی شیشه تقریبا خشک خواهید کشید. اما چگونه شیشه را تمیز کنیم؟ فرض را بر این‌ می‌گذاریم که نمی خواهیم از تمیزکننده‌های شیمیایی برای اینکار استفاده کنیم. آب سرد بهترین انتخاب برای حرفه ای‌هایی‌ می‌باشد که شیشه‌های ساختمان‌های بسیار بزرگ را تمیز‌ می‌کنند.

 

اگر شیشه‌ها خیلی کثیف باشند کافی است   2   تا   3   قاشق غذاخوری سرکه را در یک گالن (حدود   4   لیتر) آب سرد مخلوط کنید و از محلول به دست آمده برای تمیز کردن استفاده کنید. برای دستمال کشیدن بهتر است که از ارزان ترین وسیله یعنی روزنامه‌های باطله استفاده کنید، چرا که بهتر از آن چیزی پیدا نخواهید کرد. قسمت بیرونی شیشه را به صورت عمودی و قسمت داخلی را به صورت افقی با روزنامه تمیز کنید.

 

در این صورت چنانچه قسمتی از شیشه کماکان کثیف باشد به سادگی خواهید فهمید که مربوط به کدام طرف‌ می‌باشد، این مشکلی است که اگر اقدام به تمیز کردن شیشه کرده باشید حتما با آن برخورد کرده اید.