سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نمره شما در كنكور وفاداری چند است؟


نكته مهمی كه اغلب زوج‌ها از آن غافلند این است كه احساسات جنسی مدام در حال نوسان هستند. مثل جزر و مد دریا. این جزر و مد هم دلایل فیزیولوژیك دارد هم دلایل روانی.



این بار موضوع بحث، شباهت عشق به دریاست. «وجه شبه» هم تا دل‌تان بخواهد هست:

1- عشق، همانند دریا گاهی در نهایت آرام بخشی و گاهی در نهایت سهمناكی است.

2- دریای آبی آرام، وقتی از كنارش رد می‌شوی، موجودی زیبا و دل انگیز به‌نظر می‌رسد. وقتی واردش می‌شوی، می‌فهمی چقدر ترسناك است!

3- برای آن‌كه از غوطه ور شدن در دریا لذت ببری و سالم بیرون بیایی، باید آموزش دیده باشی. بی‌محابا به دریا زدن گاهی مساوی است با مرگ. عشق هم همین است.

4- گاهی می‌خواهی پا به آب بزنی و فكر می‌كنی فقط چند متر از ساحل دور شده‌ای ولی ناگهان چشم باز می‌كنی و می‌بینی كه دیگر اختیارت دست خودت نیست...

5- دریا كه توفانی می‌شود، چیزی جلودارش نیست اما فقط چند ساعت بعد، همان موج‌های ترسناك، جای‌شان را به امواج آرام آبی می‌دهند. انگار نه انگار كه همین چند ساعت قبل...

به این فهرست، شما هم مواردی را می‌توانید اضافه كنید اما وجه تشابهی كه به فهم آن پرسش همیشگی «آیا می‌توان تا آخر عمر عاشق یك نفر ماند؟» كمك می‌كند این است: جزر و مد.



  جزر ومد هورمونی را جدی بگیرید

نكته مهمی كه اغلب زوج‌ها از آن غافلند این است كه احساسات جنسی مدام در حال نوسان هستند. مثل جزر و مد دریا. این جزر و مد هم دلایل فیزیولوژیك دارد هم دلایل روانی.

نوسانات هورمونی یكی از مهم‌ترین دلایل این جزر‌ومد هستند. از نوسانات هورمونی كه صحبت می‌شود، لابد به قاعدگی خانم‌ها فكر می‌كنید اما شك نكنید كه مردان هم نوسانات هورمونی دارند.  نوساناتی كه روی خلق و خو و حتی خصوصیات غریزی آن‌ها از قبیل گرسنگی، خواب و احساسات جنسی اثر می‌گذارند. هنوز فیزیولوژی این «پریود» مردانه، با دقت توصیف نشده اما علائمش را آقایان محترم تجربه كرده‌اند و می‌كنند.

جزر و مد احساسات جنسی به عوامل تغذیه‌ای هم بستگی دارد (این را دیگر همه می‌دانند!) كه آن هم توجیه فیزیولوژیك دارد.

روان ما اما حكایت دیگری است. شنیده‌اید كه می‌گویند 90 درصد رابطه جنسی به مغز ربط دارد؟ از آرامش روانی برای برانگیخته شدن احساسات، تا شدت و كیفیت محرك‌های خارجی، همه و همه بر جزر و مد دریای احساسات جنسی ما تاثیر دارند.

 دقیقا به همین دلیل است كه رابطه جنسی، نمی‌تواند همیشه قابل برنامه‌ریزی باشد. نمی‌شود از یك سال قبل روی تقویم علامت گذاشت. این دریا، برعكس همه دریاها، جزرومدش قابل پیش‌بینی نیست.



  آنچه همه زوج‌ها نمی‌دانند

تا اینجا، درباره چیزهایی صحبت كردیم كه خیلی از زوج‌ها می‌دانستند. آنچه بیشتر مردان و زنان نمی‌دانند این است كه با این جزر و مد چه باید كرد.

وقتی احساسات فروكش می‌كنند، حساسیت‌ها، دلخوری‌ها، بگومگوها، عصبانیت‌ها و از همه مهم‌تر وسوسه‌ها بیشتر می‌شود.

دقیقا در همین وضعیت است كه مردان و زنان، به این فكر می‌كنند كه آیا می‌توانند همیشه در كنار همسرشان باقی بمانند؟ نكند همسرشان دیگر دوست‌شان ندارد؟ از آن بدتر، نكند آن‌ها دیگر همسرشان را دوست ندارند؟!

نكند خورشید عشق آن‌ها غروب كرده و باید دنبال خورشید جدیدی در زندگی‌شان بگردند؟ (این جمله احمقانه بود؟ كاملا موافقم!) آن‌ها فراموش می‌كنند كه این خورشید فقط برای چند ساعت غروب كرده و كافی است صبر كنند تا دوباره از طلوع زیبایش لذت ببرند.

مردان و گاهی زنان، وقتی نسبت به بازگشت عشق بی‌اطمینان باشند، در آن دوره‌های جزر دریا، آسیب پذیرند.

گاهی در خیال‌پردازی‌های‌شان غرق می‌شوند. گاهی به وسوسه‌هایی كه همیشه هست و هیچ وقت نمی‌شود از زندگی حذف‌شان كرد، پاسخ می‌دهند و در هر دو صورت، شروع می‌كنند به خرج كردن بی‌مورد از حساب بانكی عواطف‌شان؛ حسابی كه باید برای همسرشان خرج كنند؛ حسابی كه مثل همه حساب‌های دیگر، مبلغی در آن پس انداز شده و اگر جای دیگری هزینه شود، برای مخارج ضروری، دست‌شان خالی می‌ماند.



  مراقب پیچ‌های خطرناك باشید

زندگی مشترك، مثل رانندگی در یك جاده پرپیچ و خم كوهستانی است. جاده‌ای كه برای نخستین بار در آن رانندگی می‌كنید.

نمی‌دانید پشت هر پیچ آن‌چه خبر است. هر لحظه اگر حواس‌تان نباشد، ماشین‌تان ممكن است ته دره باشد. نترسید، شما حتما یك راننده ماهر هستید كه پا به چنین جاده‌ای گذاشته اید.  پس می‌توانید با احتیاط و منطقی برانید و از زیبایی‌های جاده لذت ببرید. نباید به آن‌ها كه هنوز راه نیفتاده‌اند حسادت كنید. شمایید كه دارید پیش می‌روید اما حتما باید حواس‌تان به خطرهای جاده هم باید باشد.

همه مردان، گاهی نسبت به زنان دیگر تحریك می‌شوند. این معنایش پایان عشق نیست. معنایش این نیست كه آنان دیگر همسرشان را دوست ندارند. معنایش فقط این است كه موقتا، رشته كشش میان آن‌ها و همسرشان سست شده است.
 
گرهی كه سست شده را باید از  2 طرف كشید تا سفت شود. همه ما باید درك كنیم كه چنین موقعیت‌هایی، آزمون‌های وفاداری است. كنكوری كه تا پایان عمر، ممكن است بارها و بارها با برگه‌ای از سوالات آن روبه‌رو شویم. حس تعهد اخلاقی، وفاداری و مسئولیت پذیری ما، كمك می‌كند تا در این كنكور نمره قبولی بگیریم.  برای همین هم  یكی از مهم‌ترین ملاك‌ها برای انتخاب همسر، باید میزان پایبندی فرد به اصول اخلاقی باشد.

نكته جالب این است كه در اغلب موارد، حتی همسران ما از این كنكور بی‌خبرند. ما در این آزمون‌ها تنهاییم و تنها كسی هم كه از نمره ما باخبر می‌شود، خود ما هستیم. هیجان انگیز نیست؟

در شماره بعد، راه‌های موفقیت در این كنكور را مرور می‌كنیم.


ویدیو مرتبط :
كنكور آسان است و مشاوربرتر كنكور مهندس حسین بنایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فحاشی دانشجوی دكتری بدون كنكور در دانشگاه علامه برای نمره



اخبار,اخبار دانشگاه , دانشگاه علامه

 

اخبار دانشگاه - فحاشی دانشجوی دكتری بدون كنكور در دانشگاه علامه برای نمره

سلیمی پس از پخش فیلم مربوط به حضور این دانشجو در دفتر ریاست دانشگاه علامه عنوان کرد: 18 نفر از اعضای گروه فلسفه دانشگاه اعلام کردند که این دانشجو برای دریافت نمره در زمان مدیریت قبلی شرایطی داشته است که از بیرون دانشگاه اساتیدی برگه‌های امتحانی وی را تصحیح می‌کردند.

 حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به اظهارات دانشجوی مقطع دکتری مبنی بر ضرب و شتم در دفتر رئیس دانشگاه گفت: برخی دانشجویان به خاطر دریافت نمره اظهارات دروغی دارند به طوری که اسناد آن نیز موجود است و من در برابر فحاشی‌ها فقط سکوت کردم.

وی افزود: من هیچ گونه آشنایی با این دانشجو نداشتم که به یکباره دیدم وی در دفتر من حضور یافته و شروع به فحاشی کرد که من فقط سکوت کرده و صلوات فرستادم.

سلیمی پس از پخش فیلم مربوط به حضور این دانشجو در دفتر ریاست دانشگاه علامه عنوان کرد: 18 نفر از اعضای گروه فلسفه دانشگاه اعلام کردند که این دانشجو برای دریافت نمره در زمان مدیریت قبلی شرایطی داشته است که از بیرون دانشگاه اساتیدی برگه‌های امتحانی وی را تصحیح می‌کردند.

وی گفت: این دانشجو به همراه همسرش بدون کنکور وارد مقطع دکتری دانشگاه شده است و در دانشگاه نیز برای کسب نمره فحاشی‌هایی را داشته است.

در ادامه صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در تاریخ 10 تیر ماه سال 92 اعضای گروه فلسفه با 18 امضا نسبت به توهین‌های این دانشجو اعتراض کرده و به کمیته انضباطی شکایت کرده‌اند. زیرا وی سه ترم مشروط شده و نباید در امتحان جامع شرکت می‌کرد ولی در تاریخ 18شهریور سال 92 اعضای گروه متوجه شدند که برخی برگه‌های امتحانی این دانشجو توسط اساتید دیگری تصحیح شده است که اگر چنین مسئله‌ای صحت داشته باشد خلاف قانون است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در مدیریت قبلی در رابطه با پرونده این دانشجو اعلام شده بود که تعجیلی در طرح شکایت در کمیته انضباطی نیست. در صورتی که این دانشجو از نظر بیانی بسیار حرمت‌شکن است و گروه فلسفه دانشگاه نسبت به این قضیه اعتراض دارند.

اخبار دانشگاه - فارس