سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نظافت به قیمت از دست دادن سلامت؟



خانه تکانی سالم , زمان مناسب خانه تکانی
قرار است خانه تکانی با از بین بردن آلودگی ها برای تندرستی ما مفید باشد ولی اگر نکته هایی را رعایت نکنیم بیماری و درد بسیاری در انتظار ماست.

کارهای بسیار سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین باعث می شود تا ستون فقرات حالت طبیعی خودشان را از دست بدهند و خمیده شوند و خطرات جبران ناپذیر را نیز برای ما به وجود بیاورد.

شست شوی فرش های ماشینی و دستی باعث می شود تا پوست دست حالت سختی پیدا کنند و ظرافتش را از دست بدهند.

خانه تکانی و بلند کردن اجسام سنگین در کوتاه مدت باعث خستگی می شود و احتمال بیرون زدن دیسک و آسیب دیدن ستون فقرات زیاد می شود.

بنابراین توصیه می شود کارهای منزل را به تدریج و به آرامی انجام دهید و سعی کنید برای سرعت دادن به کارهایتان در روزهای آخر سال سلامتی خود را به خطر بیاندازید.

به محض بیدار شدن از خواب، خانه تکانی نکنید
اگر مواد شوینده هنگام شست و شو با پوست شما تماس پیدا کنند مولکول های چربی و غشای محافظ آن را از بین می برند در نتیجه پوست خشک شده و ترک می خورد.

برای جلوگیری از این عارضه پوستی که اگزما نامیده می شود حتماً باید از دستکش استفاده کندید و بعد از شست و شو باید حتماً از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.
افرادی که به  آسم و آلرژی مبتلا هستند به هیچ وجه نباید در معرض مواد شوینده قرار بگیرند چون علائم بیماری آن ها را تشدید می کند.

توصیه می شود از آب سرد برای شست و شو استفاده کنید چون بخار آب داغ سبب ماندگاری گاز این مواد می شود. این مواد را قبل از استفاده با آب رقیق کنید.

برای این که هنگام خانه تکانی با مشکلات عضلانی روبرو نشوید نباید بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب کارهای سنگین انجام دهید.

نکته: بهترین زمان برای انجام کارهای سنگین هنگامی است که بدن گرم است و خسته نیست.

منبع : yjc.ir


ویدیو مرتبط :
شبکه خبر 8 آذر ماه - کنترل سلامت و قیمت دارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلالان دست به كار شدند/فروش حواله پیش‌خرید رانا 4میلیون تومان بالاتر از قیمت!



 

خودرو رانا, دلالان خودرو

 

عرضه خودروهای جدید در ایران همواره با حاشیه روبه‌رو بوده است. از داستان پرفراز و نشیب تندر90 گرفته تا گرفتاری‌های تیبا همه و همه نشان‌دهنده پتانسیل بالای جامعه مبنی برحاشیه‌‌سازی برای این خودروهاست. و اكنون همین حاشیه‌ها برای رانا به عنوان دومین محصول ملی ایران‌خودرو به‌وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شاید دلیل اصلی ایجاد چنین مسائلی عرضه كم خودروهای جدید تولید داخل به بازار باشد. این‌كه خودروسازان ما تاكنون به طور متوسط هرچند سال یك‌باراقدام به عرضه خودروهای جدید - ملی یا مونتاژی - می‌كنند، به طور ناخواسته بازار داخلی را تشنه و در نتیجه مستعد بروز چنین مسائلی می‌كند. آن هم بازاری كه با وجود تعرفه‌های سنگین وارداتی برای خودرو، تنوع خودروهای موجود در آن چندان بالا نیست و مردم به دیدن محصولات جدید و روز خودروسازان جهانی در خیابان‌ها عادت كمتری دارند.

 

و اما خودرو رانا

 

دومین محصول ملی ایران خودرو كه یك بار در سال 1387 رونمایی شده بود، سرانجام پس از كش و قوس‌های فراوان قرار شده كه از پائیز امسال مهمان خیابان‌ها شود. این خودرو كه دلیل تاخیر چهار ساله عرضه آن به صرفه‌نداشتن اقتصادی تولید ربط داده شده، سرانجام خط تولید انبوه آن در ماه خرداد افتتاح و پیش‌فروش تعدادی از آنها آغاز شد، ولی همان طور كه پیش‌بینی می‌شد ظرفیت پیش فروش آن در همان روزهای ابتدایی تكمیل شد و بسیاری از كسانی كه قصد پیش خرید این محصول را داشتند، از آن بازماندند.

طبق اعلام، این خودرو قرار است در محدوده قیمتی 15 میلیون تومان وارد بازار شود و مبلغ درنظر گرفته شده برای پیش‌فروش آن نیز 10 میلیون تومان بود. این‌كه آیا این خودرو بتواند با همان قیمت 15 میلیون وارد بازار شود و به سرنوشت تندر90 و تیبا دچار نشود، موضوع این بحث نیست؛ نكته اینجاست كه در فاصله كمتر از یك ماه از پیش‌فروش آن، در حال حاضر برگه‌های پیش‌فروش 10میلیون تومانی این خودرو در بازار با 3.5 تا 4 میلیون تومان گران‌تر خرید و فروش می‌شود.

به نظر می‌رسد دلالان خودرو دست به كار شده‌ و زمینه سودجویی برای خود و امثال خود را فراهم كرده‌اند. دلیل تكمیل ظرفیت پیش از موعد هم مشخص شد. خودرویی كه قرار بود با قیمتی كمتر از پژو206 عرضه شود، در حال حاضر اسیر باندبازی عده‌ای دلال شده و قیمت‌ آن در بازار توسط همین افراد در حال تعیین شدن است. پر واضح است كه ادامه این وضعیت، زمینه را برای افزایش قیمت این خودرو با اختلاف چند میلیون تومانی در بازار فراهم می‌كند.

 

چاره كار چیست؟


ناگفته پیداست كه برای مقابله با شرایط به‌وجود آمده تنها راه ممكن افزایش عرضه است. شركت ایران خودرو برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باید اقدام به پیش‌فروش دوباره این خودرو كرده تا به تقاضای موجود در بازار پاسخ داده و مانع از سودجویی عده‌ای دلال شود. مسوولان مرتبط باید هرچه سریع‌تر دست به كار شده و با صدور مجوز پیش‌فروش دوباره این خودرو مانع از ادامه این روند شوند.

به طور یقین اگر از همین حالا تدابیری برای این موضوع اندیشیده نشود، قیمت 15 میلیون تومانی برای این خودرو در بازار بیشتر چیزی شبیه به رویا خواهد بود.... / خبرگزاری ایسنا