سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نحوه پاك كردن رنگ



 

 

رنگ

 


نقاشی خانه یكی از كارهایی است كه احتمال كثیف و رنگی شدن محیط در حین كار زیاد است و هیچ ارتباطی به اینكه شما سعی می‌كنید چقدر كارتان را با دقت انجام بدهید ندارد؛ زیرا خواه ناخواه این اتفاق خواهد افتاد و احتمال رنگی شدن پوست یا لباس شما، زمین و قسمت‌های دیگر در حین نقاشی زیاد است. اگرچه برخی از لكه‌های خاص به سختی پاك می‌شود و نیاز به محلول‌های پاك‌كننده خاص دارد، اما پاك كردن بسیاری از لكه‌های رنگی با به كارگیری راهكارهای ساده به راحتی صورت می‌پذیرد.

 


لكه‌های روی لباس
چنانچه رنگی كه روی لباس شما ریخته است بر پایه آب باشد كار شما بسیار راحت می‌شود. در این صورت به محض لكه شدن لباس‌تان می‌توانید آن را با آب بشویید. اگر این امكان برای شما وجود دارد كه چنین لكه‌ای را قبل از خشك شدن برطرف كنید، آب‌كشی كردن آن بهترین و ساده‌ترین راه است. زیرا این كار لكه رنگی را كه هنوز خشك نشده به مقدار زیادی پاك می‌كند و اثر لكه نیز با شستشوهای مكرر دیگر توسط ماشین لباس‌شویی برطرف خواهد شد. اما اگر با رنگ روغنی سرو كار دارید و لباس شما به وسیله این نوع رنگ لك شده، كار شما سخت‌تر می‌شود. در این صورت اگر قبل از خشك شدن لكه اقدام كنید ممكن است لكه با مقداری الكل یا سوهان ناخن برطرف شود. این كار ممكن است سبب از بین رفتن رنگ پارچه لباس شما نیز شود، به همین دلیل توصیه می‌كنیم ابتدا این كار را روی قسمت داخلی لباس خود تست كرده و بعد برای پاك كردن لكه اقدام كنید.



لكه رنگی ایجاد شده روی پوست
حتی دقیق‌ترین و ماهرترین نقاش‌ها نیز هنگام كار ممكن است قسمتی از پوست صورت و دستان خود را رنگی كنند. در اكثر موارد شستن پوست با آب و صابون قبل ار خشك شدن لكه سبب می‌شود لكه از بین برود. اما اگر لكه روی پوست شما خشك شد، مقداری مارگارین روی پوست‌تان بمالید؛ این كار سبب می‌شود پوست شما مرطوب و چرب شده و از جذب لكه جلوگیری خواهد شد. پس از چرب كردن پوست با مارگارین، لكه فورا از پوست جدا می‌شود و باقیمانده اثر لكه با كمك آب و صابون بر طرف خواهد شد.

 


لكه رنگ بر روی كف اتاق

هنگام نقاشی دیوارها، رنگی شدن كف اتاق ممكن است برای شما یك فاجعه به نظر برسد در حالی كه پاك كردن این لكه‌های رنگ از روی زمین به هیچ وجه كار دشواری نیست. چنانچه كف اتاق شما با رنگی كه بر پایه آب است لك شده، توصیه می‌كنیم قبل از هرگونه اقدامی برای از بین بردن لكه جای آن را با یك حوله خیس بخیسانید و لكه را پس از خیس خوردن از سطح جدا كنید؛ سپس اثر باقیمانده را با كمك آب و صابون بشویید تا تمیز شود. اگر اثر باقیمانده از لكه سماجت كرد، آن را با مالش پارچه آغشته به الكل برطرف كنید.



از بین بردن لكه‌های ناشی از رنگ روغنی را از ابتدا با مالش پارچه آغشته به الكل شروع كنید و برای چند دقیقه پارچه را روی لكه بمالید تا لكه از بین برود. اغلب لكه‌های رنگ روغنی با این روش از بین می‌رود اما اگر این اتفاق نیافتاد و لكه بر جای خود باقی ماند، با كمك سیم ظرفشویی كه آغشته به واكس مایع است این كار را انجام دهید؛ در نهایت اثررنگ را با شستشوی آن با آب و صابون برطرف كنید. اگر لكه ایجاد شده كاملا خشك شده است، قبل از اینكه این اقدامات را انجام دهید ابتدا لكه را تا جایی كه امكان دارد با یك شیء نوك نیز یا سوهان ناخن بتراشید و از سطح جدا كنید.

منبع:manzelmag.com


ویدیو مرتبط :
اوصاف زنان مؤمن و پاك و زنان نا پاك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه‌ی ایجاد تغییر در ظاهر دکمه‌ی نارنجی‌رنگ فایرفاکس



 

مرورگر, آموزش کامپیوتر, مرورگر firefox

همان‌طور که می‌دانید در مرورگر Firefox، دکمه‌ی نارنجی‌رنگی در بالای سمت چپ مرورگر قرار دارد که با کلیک بر آن امکان دسترسی به گزینه‌های مختلف مرورگر فراهم می‌شود. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی ایجاد تغییراتی در ظاهر این دکمه بپردازیم. تغییراتی شامل تغییر رنگ پشت‌زمینه‌ی دکمه، تغییر متن آن و تغییر رنگ این متن.

بدین منظور:
ابتدا بر روی این دکمه‌ی نارنجی‌رنگ کلیک کرده و از منوی Help بر روی Troubleshooting Information کلیک کنید.
در تب باز شده، در بخش Application Basics و قسمت Profile Folder بر روی دکمه‌ی Show Folder کلیک نمایید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده، وارد پوشه‌ی chrome شوید (در صورتی که چنین پوشه‌ای موجود نیست خودتان آن را ایجاد کنید).
در این مرحله اطمینان پیدا کنید قابلیت دیدن پسوند فایل‌ها در محیط ویندوز فعال است. بدین منظور از طریق Control Panel وارد Folder Options شده و در پنجره باز شده به تب View بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید گزینه‌ی Hide extensions for known file types تیک نخورده باشد.
حال در این پوشه، بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > Text Document را فعال کنید.
نام این فایل را userChrome و پسوند آن را css قرار دهید (userChrome.css).
اکنون بر روی userChrome.css راست کلیک کرده و Open With > Notepad را انتخاب کنید تا این فایل با Notepad باز شود.
اکنون در محیط Notepad کدهای زیر را Copy و Paste کنید:

@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");
#appmenu-button
{
background: #FFA500 !important;
}
#appmenu-button dropmarker:before {
content: "Firefox" !important;
color: #FFFFFF !important;
}
#appmenu-button .button-text {
display: none !important;
}

در این قست از کد شما می‌توانید رنگ پشت‌زمینه‌ی دکمه را تغییر دهید:

background: #FFA500 !important;

دقت کنید FFA500 کد رنگ نارنجی بر مبنای کد HEX است. در صورتی که قصد تغییر رنگ را دارید بایستی کد رنگ مورد نظر خود را به جای این کد رنگ کنونی وارد کنید.
لیست کد رنگ‌های HEX بدین صورت است:

مشکی:
#000000
قرمز:
#FF0000
سبز:
#00FF00
آبی:
#0000FF
زرد:
#FFFF00
فیروزه‌ای:
#00FFFF
صورتی:
#FF00FF
خاکستری:
#C0C0C0
سفید:
#FFFFFF

به عنوان مثال اگر قصد تغییر رنگ دکمه به آبی را داشته باشیم کد ما در این خط بدین صورت خواهد بود:

background: #0000FF !important;

همچنین در این خط می‌توانید متن دکمه را تغییر دهید:

content: "Firefox" !important;

کافی است به جای Firefox عبارت مورد نظر خود را وارد کنید.
برای تغییر رنگ متن دکمه نیز بایستی این خط را ویرایش کنید:

color: #FFFFFF !important;

در این خط نیز بایستی کد رنگ در مبنای HEX را وارد کنید.
در نهایت فایل را Save کرده و برای ایجاد تغییر در مرورگر یک‌بار مرورگر را به طور کامل بسته و آن را از نو باز کنید.
منبع:noorportal.net