سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نان با پنیر و گردو



 

نان با پنیر و گردو

 

مواد لازم برای خمیر:

 

 

آرد
500 گرم
روغن
3 قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری
7-6 گرم
نمک
1 قاشق چایخوری
آب ولرم به مقدار کافی
زردچوبه به مقدار کم(برای خوش رنگ شدن خمیر)
زرده تخم مرغ برای روی نان 1 عدد

 

 

 

مواد لازم برای داخل خمیر:

 

 

گردو
به مقدار کافی
پنیر
به مقدار کافی

 

 

 

طرز تهیه:

 

آرد را در ظرف بزرگی الک می کنیم. خمیر مایه، نمک و زردچوبه را اضافه کرده و با آرد مخلوط می کنیم. سپس روغن را اضافه کره و آب را به تدریج به آن اضافه می کنیم. خمیر را با دست خوب ورز می دهیم تا جاییکه خمیر یکنواختی شود و به دست نچسبد. روی خمیر را می پوشانیم و در حای گرمی برای 2 ساعت قرار می دهیم تا حجم خمیر 2 برابر شود.

 

در ظرفی پنیر صبحانه را با پشت چنگال له کرده و گردوی خرد شده را به آن اضافه می کنیم. مقداری از خمیر را برداشته در دست گرد می کنیم. وسط خمیر را باز کرده از پنیر داخل آن می گذاریم و انتهای خمیر را می بندیم.سپس خمیر را کمی فشار داده و پهن می کنیم. پس از درست کردن خمیر ها روی آنها با قلم مو زرده تخم مرغ می زنیم.

 

چند دقیقه قبل از پخت نان ها، اجاق گاز را روشن کرده شعله پخش کن را روی حرارت گذاشته و یک قابلمه یا ماهی تابه دردار روی آن قرار می دهیم تا گرم شود. سپس نان ها را داخل قابلمه می چینیم. در قابلمه را گذاشته و حرارت را خیلی کم می کنیم تا خوب پف کرده و بپزد. اگر حرارت زیاد باشد یا از شعله پخش کن استفاده نشود، نان ها می سوزد. بعد نان ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز برشته شود.

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا باید پنیر و گردو را با هم بخوریم؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت تهیه نان و پنیر را هم برای مردم سخت کرد!



دولت , افزایش گرانی ها  , مردم طبقه محروم

 

اعتدال: در سه سال اخیر با رشد رو به افزایش گرانی ها مردم طبقه محروم با خود می گفتند چاره ای جز قناعت کردن به نان و پنیر نیست ، اما دولت با اقدام بی سابقه خود یعنی گران شدن بی منطق نان تهیه نان و پنیر را هم برای مردم سخت کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی)، گفت: متاسفانه دولت  به هر قانونی را که به نظر خودش خوش نیاید عمل نمی کند و یا در انجام ان تاخیر می اندازد .

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اصرار و انکارهای دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی افزود: دولت تا پیش از تصویب بودجه اصرار بر انجام فاز دوم طرح هدفمندی داشت ، اما به نظر می رسد چون به اعتبار مورد نظر خود در بودجه نرسیده است از اجرای فاز دوم  سرباز می زند.

وی ادامه داد: تامین اعتبار 100 هزار میلیارد تومانی که دولت در نظر داشت باعث مشکلات زیادی می شد و تورمی سنگینی را برای مردم به وجود می اورد، بنابراین مجلس موافقت نکرد و با همان شیب ملایم تاکید شده در قانون، اعتبار 66 هزار میلیارد تومان را برای اجرای فاز دوم تعیین کرد و این باعث می شود دولت در اجرای فاز دوم تعلل کند.

موسوی لارگانی با اشاره به تورمی که از جانب بانک مرکزی اعلام می شود گفت: تورمی که بانک مرکزی را می کند مربوط به 350  قلم جنس است که شاید بسیاری از این کالا هرگز در زندگی روزمره بسیاری از مردم به کار نیاید اما نان مقوله متفاوتی است.

وی تاکید کرد: در سه سال اخیر با رشد رو به افزایش گرانی ها مردم طبقه محروم با خود می گفتند چاره ای جز قناعت کردن به نان و پنیر نیست اما دولت با اقدام بی سابقه خود یعنی گران شدن بی منطق نان تهیه نان و پنیر را هم برای مردم سخت کرد.

نماینده مردم فلاورجان افزود: ظرف چند روز گذشته 30 درصد قیمت نان افزایش پیدا کرده است و این برای مردم قابل قبول و پذیرش نیست.

وی در خاتمه گفت:وزارت خانه های مسئول و سازمان های نظارتی نظارت جدی تری بر تورم و افزایش قیمت ها داشته باشند تا مردم با مشکلات بیش تری مواجه نشوند..../اعتدال