سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

میو های مفید برای سلامت مو



 

 

میوه های مفید

 

میوه‌ها سرشار از کلسیم،فسفر،سدیم،پتاسیم،منیزیم،آهن و ویتامین های cوA بوده و برای رشد و استحکام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند.

 

مصرف مداوم میو‌ه‌ها در پیشگیری از بیماری‌‌های مختلف خصوصاً بیماری‌های پوست و مو،مانند ریزش موها و حتی درخشندگی،استحکام و رشد و نموشان نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند و طراوات و زیبایی را به پوست و مو می‌ بخشند.

 

میوه های مفید

 

دکترمتخصص پوست و مو در این زمینه معتقد است: "اصولاً میوه‌ها و سبزی‌های تازه، انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی را به بدن می ‌رسانند و وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثر است.خوردن میوه‌ها به ‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی،فرآیندهای تخریبی موجود در پوست و مو را تا حدودی کاهش می ‌دهد.همچنین پوست و مو در اثر عوامل آسیب‌رسان بیرونی مثل آفتاب،داروها،سن و ... آسیب‌پذیر خواهند بود."

 

وی معتقد است: "افراد با خوردن میوه‌های تازه می‌ توانند ویتامین‌های موجود در آنها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیری نمایند.این در حالی است که مالیدن عصاره ی آنها روی سر به دلیل عدم جذب شدن،فایده‌ای ندارد.حتی کرم‌های گیاهی نیز می‌ توانند باعث لطافت و مرطوب‌کنندگی پوست و مو شوند،ولی هرگز سلامت پوست و مو را در پی ندارند."

 

میوه های مفید

 

او می‌ گوید: "خوردن میوه‌ها و مالیدن آنها روی موها، تفاوت چندانی در سلامت و رشد آنها ندارند،فقط تا حدودی می ‌توانند پروتئین‌ها را به موها برسانند.به‌ عنوان مثال ماده پروتئینی موجود در سویا سبب درخشندگی موها می ‌شود، ولی باعث استحکام موها نمی ‌شود.همچنین موادی مانند روغن بادام شیرین به‌ عنوان مرطوب‌کننده‌ نقش مفیدی دارد، ولی سلامت موها را سبب نمی‌ شود."

 

شادی الهی،متخصص تغذیه خاطر نشان می کند "میوه‌ها و سبزی‌هابه‌ دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش مهمی را در رشد و حفظ موها دارند.همچنین مصرف غذاهایی مانند نان سبوس دارو برنج که منابع سرشار ویتامین های گروه B و مرکبات و میوه هایی مثل کیوی که حاوی ویتامین C هستند،نیز در رشد و نمو موها تأثیر به سزایی دارند.عنصر روی که به وفور در گوشت قرمز و منابع پروتئینی یافت می‌ شود،از جمله عناصری است که استحکام موها را سبب شده و از ریزش آنها جلوگیری می ‌کند.

 

میوه های مفید

 

استفاده از میوه‌ها به ‌طور موضعی،تأثیری بر رشد و نمو موها ندارند،زیرا مدت زمان تماس با این مواد کوتاه است.همچنین تأثیر شامپوهای حاوی مواد پروتئینی نیز روی استحکام و رشد موها به اثبات نرسیده است.برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها باید به مقدار قابل توجهی از میوه‌ها،سبزی‌ها،آب‌میوه‌های گوناگون مخصوصاً آب هلو،انگور،زردآلو،توت‌فرنگی و عصاره خرما استفاده کرد.مصرف مغزها مثل بادام، پسته و بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین،ویتامین های B1 و B2 برای درمان شوره سر،ریزش مو و تقویت و درخشندگی موها توصیه می ‌شود.

 

افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو می ‌توانند هفته‌ای یک یا دو مرتبه با روغن زیتون سرشان را ماساژ دهند که علاوه بر استحکام و درخشندگی موها، از سفید شدن آنها هم جلوگیری می‌کند."


ویدیو مرتبط :
هههه پوکید گربه بد بخت:))میو میو میکنه عخی^_^

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسموتی مفید برای سلامت پوست و مو


اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می توان به عنوان میان وعده هم از آن استفاده کرد. اسموتی اصولا از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می شود. برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید.

وب‌سایت سوران: اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می توان به عنوان میان وعده هم از آن استفاده کرد. اسموتی اصولا از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می شود. برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید. در این مطلب طرز تهیه اسموتی تمشک و موز را به شما آموزش می دهیم که برای سلامت پوست و موی شما مفید است.

مواد لازم:

  • موز (حلقه شده) 1 عدد
  • شیر سویا 1 فنجان
  • بذر کتان 1 ق غ
  • تمشک (تازه) 1 فنجان

اسموتی تمشک و موز

طرز تهیه:

همه مواد را داخل مخلوط کن ریخته تا صاف و یک دست شوند.

نکاتی پیرامون خواص این نوشیدنی:

بذر کتان:

1- بذر کتان حاوی ویتامین های ضروری برای مو است.

2- بذر کتان سرشار از ویتامین و مواد معدنی ضروری است که فولیکول های مو و را تقویت میکند و باعث میشود مو تقویت شود .

3- بذر کتان امگا 3 اسیدهای چرب بالایی دارد.

اسموتی تمشک و موز

4- اسیدهای چرب امگا 3 فولیکول های مو را تقویت می کند، شوره سر ، اگزما، و دیگر بیماری های پوستی را کاهش می دهد.

5- دانه کتان یک منبع خوبی از فیبر است.

6- شامل هر دو فیبر یعنی محلول و نامحلول است. خوردن دانه کتان برای سیستم گوارشی خوبست، و مواد مغذی را به راحتی جذب میکند.

شیر سویا:

1- شیر سویا شیری است که از دانه های گیاه سویا به دست می آید و چون یک منبع گیاهی است برای کسانی که به لاکتوز حساسیت نشان میدهند مناسب است زیرا لاکتوز ندارد.

2- شیر سویا و دانه سویا منبع غنی از پروتئین هستندکه برای سلامتی بدن و مخصوصا زیبایی مو و پوست بسیار مهم است.

3- بر طبق تحقیقات مجله ماری کلیرپروتئین سویا یکی از عوامل موثر در تقویت ساقه مو و صاف کردن مو است . وقتی شما پروتئین مصرف می کنید درون ساقه موهایتان یک لایه تشکیل می دهد و به موهایتان فرم میبخشد .

4- این پروتئین درون مو به موهایتان کمک میکند تا هنگام حالت دادن، آنها خورد نشوند . محصولات آرایشی مو برای بیرون ساقه موی شما موثر هستند ولی پروتئین سویا می تواند در رشد موهایتان نیز موثر باشد.

اسموتی تمشک و موز

5- درمان موخوره-پروتئین همچنین نوک موهای شمارا از خشک شدن و دو شاخه شدن نجات می دهد . مجله ماری کلر می گوید استفاده از یک نرم کننده سر شار از پروتئین کمک می کند نوک موهایتان یک لایه پوششی قرار بگیرد و در نتیجه نوک موهایتان ترمیم بشود .خوردن مواد غذایی سرشار از کلسیم کمک می کند ماهیچه های شما باز سازی شوند و در عین حال موهایتان سالم بمانند.

6- نرم کنندگی مضاعفپروتئین سویا باعث میشود موهایتان درخشان و سالم بمانند . این براقیت به خاطر لایه نرم کننده ای است که روی مو تشکیل می شود. اگر شما رژیم غذاییتان پرو تئین کافی نداشته باشید اولین آثارش روی موهایتان معلوم می شود . خوردن شیر سویا علاوه بر آن که موهایتان را پروتئینه می کند،موهایتان را نیز آبرسانی میکند.

7- سفت کننده پوستپروتئین همچنین پوست شما را محکم می کند . خوردن شیر سویا علاوه بر تاثیرات بسیار مثبتی که در بازسازی ماهیچه ها و هم چنین جلوگیری از موخوره دارد وتقویت کننده و شفاف کننده پوست و موی شما است ، پوست شمارا محکم نیز می کند و از افتادگی پوست شما جلوگیری میکند و رطوبت خاصی به پوست شما می دهد.

موز:

۱- موز سلول های مرده پوست را از روی پوست بر می دارد.

۲- موز می تواند رنگ پوست شما را روشن تر کرده و درخشندگی و طراوت را به آن برگرداند.

۳- موز موجب نرم و لطیف شدن پوست می گردد.

۴- موز عضلات پوست را سفت و محکم نگه می دارد و بدین طریق با چین و چروک مبارزه می کند.

۵- موز غنی از ویتامین A و پتاسیم است که به وسیله آنها می تواند پوست را هیدراته و نرم نگه دارد.

اسموتی تمشک و موز

۶- موز رسیده برای درمان خشکی پا مورد استفاده قرار می گیرد.

۷- موز خاصیت ضد باکتریایی دارد که در درمان آکنه، لک و جوش بسیار مؤثر است.

۸- استفاده موز به عنوان ماسک مو می تواند شوره سر را درمان کند.

۹- با مصرف روزانه یک عدد موز می توانید خشکی چشم را درمان کنید.