سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

میوه‌هایی برای جلوگیری از لاغری موضعی صورت



لاغری موضعی صورت, ماساژ مداوم پوست,شادابی و نشاط پوست

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند خیار و گلابی در گروه میوه‌های پر‌آب تلقی می‌شوند که خواص بسیاری برای پوست و از بین بردن لاغری صورت دارند.

استفاده از این دو میوه و ماساژ مداوم پوست با این دو میوه طلایی از لاغری موضعی در ناحیه صورت جلوگیری کرده و باعث می‌شود صورت پُرتر به نظر برسد.

نوشیدن مقدار مناسبی از آب نیز باعث تأمین آب میان بافتی صورت شده و صورت پر حجم و عضلات آن قوی می‌شود. گنجاندن میوه‌هایی مانند خیار و گلابی در وعده‌های غذایی تأثیر زیادی در شادابی و نشاط پوست و چاق‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

همچنین مصرف پودر جوانه گندم همراه با ماست نیز بعد از غذا می‌تواند به چاقی موضعی در نقاط مختلف بدن کمک کند.اما اگر می‌خواهید تنها صورت‌تان چاق شود به حداکثر دو قاشق جوانه گندم همراه با ماست اکتفا کنید.

مصرف هویج، میوه و سبزیجات تازه نیز در طول روز باعث می‌شوند که به سلول‌های پوست آبرسانی شوند و پوست همیشه پر و شاداب به نظر برسد.

منبع:آرایشیک

 


ویدیو مرتبط :
‫لاغری موضعی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف برخی میوه‌ها از سبد خانوار/ خرید میوه به صورت دانه‌ای!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بساط دستفروشان میوه رونق گرفت/ قیمت جدید انواع میوه در بازار

نوسانات قیمت میوه در هفته‌های گذشته و نیز بالا بودن قیمت نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل، بساط دستفروشان میوه را بیش از گذشته پررونق کرده و مردم نیز بیشتر ترجیح می‌دهند از وانت‌بارهایی خریدکنند که میوه را ارزانتر از نقاط دیگر به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار میوه در کشور چند هفته‌ای هست که با نوسانات قیمتی مواجه شده است، مقایسه سطح عمومی قیمت‌ها با سال قبل از آن نشانگر افزایشی است که کار خرید میوه را با توجه به هزینه‌های دیگر سبد خانوار، سخت کرده است.

 

خرید میوه به صورت دانه‌ای از سوی مردم

این در شرایطی است که شاید تا چند سال پیش اگر فردی از خارج از کشور خبر می‌آورد که در آنجا میوه را به صورت دانه‌ای خرید می‌کنند یا به عنوان مثال، تنها یک برش از هندوانه یا خربزه را خرید می‌کنند، همه تعجب می‌کردند و به حال آنها تاسف می‌خوردند، از سوی دیگر هم به خود می‌بالیدند که کشوری دارند که در آن وفور میوه وجود دارد و آنقدر ارزان است که می‌توانند کیلو-کیلو خرید کنند.

اکنون اما مغازه‌داران و میوه‌فروشان چیز دیگری می‌گویند. یکی از آنها که در منطقه گیشا در تهران مغازه دارد، می‌گوید: در گذشته خرید مردم بیشتر بود و البته قیمتها نیز در سطح مناسبی قرار داشت، اما هم اکنون مردم جایگاه کمتری را در سبد هزینه‌ای خود به میوه اختصاص می‌دهند و بیشتر تلاش دارند تا مایحتاج کالاهای اساسی خود را مثل برنج و گوشت و مرغ فراهم کنند.

وی می‌افزاید: در هفته‌های گذشته، مردم حتی در حد نیم کیلو یا کمتر به خرید میوه می‌پردازند و حتی در برخی از موارد 2 تا 3 عدد هلو یا سیب گلاب انتخاب کرده و قیمت همان را می‌پردازند و می‌روند.

 

حذف برخی میوه‌ها از سبد خانوار

تاملی در کنار مغازه میوه‌فروشی بر رفتار مردم این حقیقت را به خوبی نشان می‌دهد که آنها تلاش دارند میوه‌هایی را انتخاب کنند که صرفه اقتصادی بیشتری برای آنها داشته باشد. خانمی که در حال بررسی قیمت‌های میوه است، می‌گوید: باید میوه‌ای را انتخاب کنم که هم قیمت مناسبتری داشته باشند و هم تعداد بیشتری. بنابر این بیشتر اوقات یا هندوانه یا گیلاس را انتخاب می‌کنم.

وی اظهار داشت: سیب گلاب اکنون قیمت بالایی در بازار دارد و متاسفانه هر کیلوی آن، چند عدد بیشتر نمی‌شود. بنابراین با حقوق کارمندی، چندان به صرفه نیست.

او می‌افزاید: حتی برخی از میوه‌ها را از ابتدای به بازار آمدنشان، تنها یک یا دو بار خرید کرده‌ام، آن هم برای اینکه بچه‌ها بهانه نداشته باشند. هر بار هم که سفارش میوه می‌دهند باید دلایلی را برایشان بگویم مثل اینکه فلان میوه در بازار نبود یا اینکه کیفیت خوبی نداشت، چراکه آنها از بالا رفتن قیمت‌ها چیزی سر در نمی‌آورند.

 

رونق خرید مردم از دستفروش‌ها

این روزها در بیشتر نقاط شهر، وانت‌بارهایی مشاهده می‌شوند که یک کالا را به مردم عرضه می‌کنند و برخی از آنها، قیمت مناسبتری نسبت به سایر نقاط شهر دارند. البته آنها بیشتر با مواردی مواجه هستند که انتقاد میوه‌فروشان محل را در پی دارد.

یکی از آنها در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: میوه را از میدان مرکزی میوه و تره‌بار خرید کرده و با حاشیه سود کمتری به مردم می‌فروشیم، استقبال آنها نیز بد نیست.

وی که خربزه می‌فروشد، می‌گوید: به دلیل بالا رفتن قیمت همه کالاها، میوه‌فروشانی که میوه را از میدان مرکزی خرید می‌کنند، با سود بالا به فروش می‌رسانند، البته آنها نیز مقصر نیستند چراکه باید اقلام دیگر را گرانتر بخرند.

او می‌افزاید: قیمتها حتی در میادین میوه و تره بار مرکزی نیز نسبت به سال گذشته بالا رفته است، سال گذشته اگر ما مبلغ مشخصی را برای بار زدن یک وانت خربزه یا هندوانه می‌پرداختیم، اکنون حداقل باید دو برابر آن را بدهیم. کیفیت اجناس هم البته به خوبی قبل نیست.

 

جزئیات قیمتی انواع میوه در بازار

قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه‌‍ای هم اکنون 800 تومان، آلبالو 1800 تومان، توت فرنگی 2800 تومان، زردآلو 1700 تومان، پرتقال 1150 تومان، پرتقال والنسیا 1250 تومان، آلو قطره طلا 1050 تومان، آلو شابلون 1300 تومان، خربزه 890 تومان و انگور 1750 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم گیلاس 3700 تومان، موز 1550 تومان، شلیل 2400 تومان، طالبی 840 تومان، انبه 2700 تومان، آناناس 3500 تومان، ازگیل 1800تومان، زنجبیل تازه 1920 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم هندوانه چیتی 670 تومان، هندوانه سفید 580 تومان، گوجه سبز 1950 تومان، سیب گلاب 1700 تومان  و گریپ فروت 900 تومان است. هلو انجیری 2600 تومان، هر کیلوگرم گلابی 1950 تومان و فندق تازه 3500 تومان است./مهر