سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مهمترین خلا در حوزه كتاب كمبود تبلیغات است


برگزیده جشن لوح و قلم، مهمترین خلا در حوزه كتاب را كمبود تبلیغات به موقع و درست دانست وگفت: برای ایجاد علاقه در مخاطب و افزایش سرانه مطالعه باید از رسانه‌های گروهی كمك گرفت.

برگزیده جشن لوح و قلم، مهمترین خلا در حوزه كتاب را كمبود تبلیغات به موقع و درست دانست وگفت: برای ایجاد علاقه در مخاطب و افزایش سرانه مطالعه باید از رسانه‌های گروهی كمك گرفت.
حمید رضا اسماعیلی در گفت وگو با ایرنا، درمورد پایین بودن سرانه مطالعه در كشور اظهارداشت: در كشور ما كتاب زیاد خریداری می‌شود و كمتر خانه‌ای است كه یك كتابخانه كوچك نداشته باشد اما سرانه مطالعه پایین است و این مهم به فرهنگ عمومی كشور و بسترسازی آن بستگی دارد.
وی افزود: یكی از شاخصه‌های ارزیابی كتاب ،نقد آن است كه متاسفانه آنهم در سطح خوبی قرار ندارد، آثار یك نویسنده باید به لحاظ كمی و كیفی بررسی شود كه اینكار در كاهش یا افزایش مخاطب تاثیر گذار است .
اسماعیلی در مورد گرایش جامعه به خواندن و خرید برخی كتابها و افزایش آمار آنها در كشور گفت : در حال حاضر كتابهای دینی و كمك درسی و آموزشی بیشترین فروش را در حوزه كتاب دارند ، البته نوع مطالعه با تمایل افراد و فضای كشور بستگی دارد.
نویسنده كتاب شورش اشرافیت بر جمهوریت كاهش تولید كتابهای پرمحتوا را نبود فرصت و حوصله مطالعه دانست و ادامه داد : با توجه به فضای مدرن رسانه‌ای و دسترسی مردم به اینترنت و دریافت آسان مطالب دیگر كسی حوصله خواندن كتابهای حجیم و مطالب ثقیل را ندارد ، مردم بیشتر بدنبال خواندن چكیده و خلاصه مطالب هستند.
به گفته این نویسنده معاصر فشرده‌سازی ، خلاصه كردن ، روان‌سازی مطالب و حتی صفحه آرایی‌های زیبا می‌تواند جان كلام را به مخاطب منتقل سازد و سبب افزایش مطالعه در جامعه شود.
اسماعیلی بیان داشت : اگر حجم كتابها كمتر و ادبیات آن روان تر شود مخاطبان به راحتی هدف نویسنده را دریافت می‌كنند ،بطور مثال كتابهای چند جلدی اگر خلاصه تر شود قطعا خوانندگان در وقت كمتر و با علاقه بیشتری آن را مطالعه می‌كنند.
وی مهمترین خواسته خود از متولیان فرهنگی را در اولویت قرار دادن كتاب عنوان كرد و ادامه داد: اگر چه امروزه رسانه‌های دیجیتال جای خود را به سرعت در میان مخاطبان باز كرده‌اند اما همه مدیران فرهنگی و اهالی این حوزه می‌دانند هیچ چیز جایگزین كتاب نمی‌شود.
اسماعیلی كمبود تبلیغات درست در حوزه كتاب را یكی از خلاهای بخش فرهنگ دانست و بیان داشت : در یك مقطع زمانی موجی برای تبلیغ كتاب ایجاد اما به سرعت فراموش می‌شود ، برای شناخته شدن كتابهای خوب نیازمند تبلیغ هستیم ، متاسفانه این مهم در رسانه‌های تاثیر گذار كم است ، اگر مسوولان حوزه كتاب تمهیداتی در این مورد بیاندیشند ناشران نیز برای معرفی كتاب متحمل هزینه‌های سنگین نمی‌شوند.
اسماعیلی بیان داشت: در كتاب گفتمان سیاسی در فرانسه تلاش شده اندیشمندان مسلمان ساكن این كشور به مخاطبان شناسانده شود و اینكه تنها اندیشمندان اسلامی در ایران وجود ندارد بلكه در كشورهای نظیر آمریكا و فرانسه هم اندیشمند اسلامی وجود دارد ،این كتاب قرار است توسط انتشارات اندیشه سازان نور منتشر شود.
وی در مورد جشن لوح و قلم و اهمیت برگزاری آن گفت : این امر در توسعه كتابخوانی بسیار مهم است و با استمرار آن می‌توان آن را پربار تر كرد.
جشن لوح و قلم توسط نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور دوم مرداد ماه در مركز سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و تعدادی از فعالان حوزه كتاب به عنوان برگزیده معرفی شدند.
منبع : ام بی ای نیوز


ویدیو مرتبط :
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواجه حوزه ژنتيك با كمبود بانك‌هاي ميكروبی



 

 

مواجه حوزه ژنتيك با كمبود بانك‌هاي ميكروبی

 

 

رئيس انجمن ژنتيك ايران از كمبود بانك‌هاي ميكروبي در كشور خبر داد.

 


رئيس انجمن ژنتيك ايران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس گفـت: پژوهشگران حوزه ژنتيك اخيراً با كمبود بانك‌هاي ميكروبي براي تحقيق مواجه شده اند.

 


وي افزود: باتوجه به امكاناتي كه از نظر آزمايشگاهي و عملياتي در علم ژنتيك فراهم شده، تنها يك بانك ميكروبي براي همه تحقيقات وجود دارد.

 


اكبري تصريح كرد: متأسفانه پژوهشگران در كشور با مشكل نبود بانك‌هاي ميكروبي و مواد اوليه استاندارد مواجه هستند كه بايد با تدابير جدي در حل اين مسائل تلاش كنند.

 


وي خاطرنشان كرد: پژوهشگران در بخش ميكروارگانيسم‌ها از اين ميكروارگانيسم‌ها بيشتر در زمينه صنعتي استفاده مي‌كنند و براي تشخيص بيماري‌ها در حال حاضر با كمبود مواجه شده‌اند.... / خبرگزارى فارس