سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

منجمد کردن چند نوع غذا



نحوه انجماد مواد غذایی , نگه داری مواد غذایی
منجمد کردن بهترین راه نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی است. مناسب ترین دما برای منجمد کردن مواد غذایی بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سلسیوس است. زیرا در دمای مذکور رشد باکتری های مسموم کننده متوقف می شود. درواقع دراین دما باکتری های خطرناک از بین نمی رود بلکه رشد سریع آن متوقف و مانع مسمومیت غذایی می شود. دراین مطلب از «ehow» به چند روش صحیح منجمد کردن مواد غذایی می پردازیم:
۱) مواد غذایی آبکی مانند سوپ و آب گوشت را در ظرفی که هوای آن را خارج کرده اید، قرار دهید و برای این که فضای کافی (حدود ۳ سانتی متر) برای منبسط شدن هنگام روند انجماد وجود داشته باشد، بین سطح غذا و ظرف فضایی درنظر بگیرید.
۲) میوه هایی مانند توت را پس از خشک کردن منجمد کنید، میوه ها را در ظرف بدون هوا قرار دهید و به فریزر منتقل کنید.
۳) کتلت را بین کاغذهای مخصوص بپیچید و در ظرف مخصوص قرار دهید تا جدا کردن آن ها آسان باشد.
۴)کیک یزدی یا تکه های کیک را در پلاستیک ۲ لایه و سپس در فویل بپیچید و در کیسه پلاستیکی قابل پلمب قرار دهید.

منبع : روزنامه خراسان - persianpersia.com


ویدیو مرتبط :
منجمد کردن غذا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با سه نوع پنیر و موارد مصرف آنها در غذا



آشنایی با انواع پنیر,موارد مصرف پنیر


پنیر پروولون :
این نوع پنیر دارای پوسته ی بیرونی براق و طلایی رنگ می باشد، پنیری است کشدار و از نظر شکل و اندازه و طعم دارای گونه های متفاوتی است، مثلا، با عطر یا بدون عطر، با طعم ملایم یا ادویه دار و تند. به طور کلی سه نوع مختلف از پنیر پروولون موجود می باشد.

  پروولون شیرین
  پروولون تند
  پروولون دودی

 

این پنیر بسیار غنی است و در هر کیلوی آن ۴۷۰۰ کالری وجود دارد، همچنین دارای ۴۵? چربی و پروتئین می باشد و به عنوان دسر و برای پخت غذا قابل استفاده است و به عنوان چاشنی برای اسپاگتی های مختلف و پیتزاها و غذاهایی که در آن خمیر به کار برده اند نیز استفاده می شود و همچنین در غذاهایى که در فر تهیه می شود از خاصیت ذوب بسیار بالایی برخوردار است.


پنیر فیلا فیلا یا پنیر پیتزا انگلیسی :
فیلا فیلا به معنای کش دار بودن، نوعی پنیر پروسس پیتزا می باشد.این پنیر خواص بهتری نسبت به سایر پنیرهای پیتزا دارد که به چند مورد آن اشاره می شود:

پنیر فیلا فیلا از خاصیت ذوب بسیار استثنایی برخوردار بوده و به راحتی بر روی پیتزا پخش شده و به هیچ وجه آب نمی اندازد

یکی از خواص این محصول بالا بودن طول عمر فیلا فیلا در یخچال نسبت به سایر پنیرهای پیتزا می باشد که این مساله به شرایط بهداشتی و نحوه فرآیند انجام شده مناسب روی آن برمی گردد.

حتما باید پنیر رنده شده فیلا فیلا را ۴ الی ۵ دقیقه قبل از پایان پخت به پیتزا اضافه شود (یعنی پس از اضافه کردن پنیر رنده شده فیلا فیلا حداکثر ۵ دقیقه در فر بماند) .

پنیر فیلا فیلا به علت داشتن بافت امولسیونی به هیچ وجه نباید به صورت فریز شده مصرف گردد.بهترین دما برای نگهداری این محصول ۴ الی ۸ درجه سانتی گراد در یخچال معمولی می باشد. چنانچه این پنیر اشتباها فریزر گردد، معایب زیر در هنگام پخت پیتزا پدیدار خواهد شد:

    کوتاه شدن بافت پنیر و نهایتا کاهش قابلیت کشدار شدن پنیر
    جدا شدن بیش از حد چربی در هنگام ذوب
    سوختن پروتئین ها

موارد مصرف :
پنیر فیلا فیلا در پیتزا، انواع غذاهای ایتالیایی و سوپ ها مصرف می شود.

توفو :
توفو پنیری است که از شیر سویا به دست میاد و اصلا کلسترول نداره و چربی خوبی داره معمولا در رژیمها میگن که از توفو استفاده کنین چون خواص خیلی زیادی دارد و می شود برای صبحانه و برای سالاد ها ازش استفاده کرد .

 

انواع پنیر و چگونگی استفاده از آنها

 

منبع : chefgilda.com