سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مناسب‌ترین دوش برای حمام شما كدام است؟


یك دوش ساده با كارآیی‌ زیاد برای آنهایی كه دنبال سادگی هستند. به‌تازگی شكل عجیب این دوش‌ها به خاطر نداشتن هیچ لوله‌ای روی سرامیك‌های حمام طرفداران زیادی پیدا كرده است.


مجله منزل - مریم جلیلی: سال‌ها پیش از این مردم برای شست‌و‌شوی خودشان فقط یك مکان را می‌شناختند؛ خزینه. آن زمان خزینه‌ها پر بود از انواع میكروب‌ها و بیماری‌ها. صاحبان این مکان‌ها برای تمیز كردن خزینه‌های‌شان فقط بین دو نوبت مردانه و زنانه با گرداندن چوب درخت زالزالك در آب، مو و چرك و كف صابون را جمع می‌كردند و مقداری آهك درون آن می‌ریختند. خزینه‌ها آلوده و پر از بیماری بود با این حال دل كندن مردم از آنجا سخت بود و زمان‌بر. وقتی برای اولین‌بار دوش حمام وارد ایران شد، بلوای زیادی راه افتاد.

برای مردم آن دوران سخت بود كه باور كنند با ریختن قطره‌های آب می‌توانند تمیز شوند. دوش‌ها برای آمدن به میان مردم ایران راه دور و درازی را طی كردند. جنجال‌های زیادی راه افتاد و حرف و حدیث‌های بسیاری دهان به دهان چرخید. با این حال مانند همیشه گذر  زمان مساله را حل كرد. امروز دیگر دوش‌ها نه فقط مهم‌ترین وسیله كاربردی خانه‌ها هستند كه حتی مردم برای انتخاب یك سردوشی لوكس ساعت‌ها وقت می‌گذارند و هزینه‌های زیادی می‌پردازند. چند مدل از دوش‌های حمام این روزهای بازار سرویس‌های بهداشتی را با توضیحی كوتاه درباره كاركرد هر كدام برای‌تان فهرست كرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

یك دوش ساده با كارآیی‌ زیاد برای آنهایی كه دنبال سادگی هستند. به‌تازگی شكل عجیب این دوش‌ها به خاطر نداشتن هیچ لوله‌ای روی سرامیك‌های حمام طرفداران زیادی پیدا كرده است. دوش‌های بدون پایه امروزی برخلاف ظاهر ساده و كوچك‌شان قدرت زیادی دارند به همین منظور برای منازلی كه فشار آب چندان مناسبی ندارند، ایده‌آل هستند.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


 انعطاف‌پذیری مهم‌ترین مشخصه این مدل دوش‌های امروزی است. طراحی این دوش‌ها طوری است كه تقریبا به هر صورتی بخواهید می‌توانید نحوه ریزش آب را تنظیم كنید. این دوش‌ها فقط به دیوار نصب می‌شوند اما با بازوی انعطاف‌پذیرشان به هر طرفی كه بخواهید حركت می‌كنند حتی دوش به سمت بالا هم قرار می‌گیرد كه البته كارآیی این حالت كمتر است. مدل سر دوش كه به شكل چراغ مطالعه طراحی شده و وزنه سیلندر‌شكل انتهای بازوی آن، دوش حمام را در هر وضعیتی كه بخواهید ثابت نگه می‌دارد.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


 حتی فكر كردن به آن هم هیجان‌انگیز است؛ اینكه موقع دوش گرفتن نه فقط از زیر علمك دوش رنگ ملایمی بتابد بلكه حتی با هر تغییر دمای آب، رنگ نور هم عوض شود. دوش‌های نورافشانی كه این روزها در طراحی خانه‌های مدرن به كار گرفته می‌شوند در هر دمایی یك رنگ دارند. در دمای بین ۲۰ تا ۳۱ درجه رنگ آب خروجی از دوش سبز است. در دمای بین ۳۲ تا ۴۳ درجه كه مناسب‌ترین دما برای حمام كردن است، آب به رنگ آبی درمی‌آید و در دمای بالاتر قرمز می‌شود. دوش‌های نورافشان LED به‌گونه‌ای اسباب آرامش هم هستند به‌خصوص وقتی كه رنگ آبی از زیر دوش محیط حمام را پر می‌كند.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


یكی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین دوش‌های حمام كه این روزها طراحان تجهیزات بهداشتی به آن توجه داشته‌اند سردوش‌هایی است كه جریان آب را برخلاف دوش‌های قدیمی به آرامی پایین می‌فرستند؛ دوش‌هایی كه كارشان بیشتر ساختن جریانی شبیه یك باران تند است. این دوش‌ها كه امروز به دوش‌های باران‌ساز معروف شده‌اند فقط به سقف متصل می‌شوند و اندازه‌‌ای بزرگ‌تر از دوش‌های معمولی دارند. البته این دوش‌ها بیشتر به درد خانه‌هایی با فشار زیاد آب  می‌خورند وگرنه در خانه‌هایی با جریان كم آب معلوم نیست داستان كف‌های مالیده به سر و صورت صاحبخانه به كجا می‌كشد.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


خیلی‌ها دوست دارند در زمان حمام كردن به موسیقی گوش دهند یا با صدای بلند با دیگران صحبت كنند و بعضی‌ها هم تا زیر دوش می‌روند زیر آواز می‌زنند. در این میان شركت كوهلر كار را آسان كرده است. دوش موكسی كه به بلندگوی بلوتوث مجهز است به صاحبخانه‌ كمك می‌كند استعدادش را با همسایه‌ها به اشتراك بگذارد! در این دوش‌ها که امسال وارد بازار می‌شوند، یك اسپیكر ضد آب جداشدنی تعبیه شده كه با یك آهن‌ربا در وسط سردوشی و درون آن قرار می‌گیرد. سردوشی به صورت بلوتوث ترانه دلخواه را دریافت و پخش می‌كند. نكته جالب این است كه با قطع جریان آب و بستن دوش، اسپیكر آواز‌خوان هم خاموش می‌شود. می‌گویند این دوش‌ها تا هفت ساعت پشت سر هم نیز می‌توانند آواز پخش كنند.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


 برای آنهایی كه عاشق جكوزی و احساس آرامش بعد از ماساژ آب هستند، این دوش‌ها می‌تواند وسیله خوبی باشد. در آپارتمان‌های امروزی به خاطر فضای كمی كه به سرویس های بهداشتی تعلق می‌گیرد دیگر داشتن یك زیردوشی ساده هم رویا محسوب می‌شود چه برسد به جكوزی و این حرف‌ها. برای همین دوش‌های اسپری بدن جای جكوزی‌های انفرادی را گرفته‌اند. این دوش‌ها كه روی دیوار حمام تعبیه می‌شوند، هم ماساژورهای خوبی برای دوستداران آب هستند و هم اینكه حمام ساده خانه را رنگ و لعابی تجملی می‌بخشند. در بعضی از مدل‌های این دوش‌ها می‌توان به‌راحتی جهت جریان آب‌ را هم تنظیم كرد؛ یعنی دیگر با هر قد و قواره‌‌ای هم جریان آب‌ها جور درمی‌آید.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


به‌تازگی استفاده از شیرهای برنزی در حمام‌های مجلل رایج شده است. شیرهای آب و سردوشی‌هایی كه یادآور گذشته‌های دور هستند و سبك معماری حمام‌های قدیمی را دارند. البته این فقط یك سر داستان است. ماجرای دیگر استفاده از چند سردوشی در حمام‌هاست كه البته متناسب با فضای حمام بین دو تا سه سردوشی متغیر است. معمولا در حمام‌هایی با فضاهای بزرگ‌تر دو سردوشی ثابت با یك دوش دستی نصب می‌كنند. می‌گویند كاركرد این دوش‌ها استفاده همزمان اعضای خانواده از حمام است اما عملا دوش دوم همیشه بسته و بدون استفاده باقی می‌ماند. با این حال خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به خاطر زیبایی فضای حمام خانه یك سردوشی زیبا هر چند بی‌استفاده را بر دیوار حمام‌شان داشته باشند.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


 ساده ساده ساده! اگر از یك طراح دكوراسیون خانه درباره سردوشی‌های میله‌‌ای بپرسید، فقط شاید همین سه كلمه را بشنوید. دوش‌های تازه‌‌ای كه به نام دوش‌های میله‌‌ای به بازار آمده‌اند هیچ شباهتی به دوش‌های كلاسیك و قدیمی ندارند؛ نه دیگر از گردی سردوشی خبری است و نه لوله‌های آب بلند و كشیده. فقط یك میله باریك از دیوار بیرون زده كه از قضا آب ملایم و دلپذیری را هم به جریان می‌اندازد. البته سادگی بیش از اندازه این دوش‌ها گاهی زیاد از حد توی ذوق می‌زند ولی برای كسانی كه همیشه دنبال مدل‌های خاص هستند شاید بهترین گزینه باشد. البته اگر بتوانند نداشتن شیر زیردوشی و باقی قضایا را تحمل كنند!

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


این مدل دوش‌ها زیاد تجملاتی نیستند مگر اینكه از جنس خاصی ساخته شده یا برای شركت مشهوری باشند. این مدل دوش‌ها هنوز در خانه‌های مدرن امروزی هم بیشترین كاربرد را دارند برای اینكه راحت‌ترین نوع وسیله‌ای است كه یك نفر در زمان دوش گرفتن می‌تواند با آن سروكار داشته باشد؛ یك دوش دستی بافشار آب قوی كه همزمان می‌تواند دوش سقفی هم باشد. این دوش‌ها در كشورهای اروپایی به دوش آدم تنبل‌ها معروف است برای اینكه با كمترین میزان تحرك می‌شود همه قسمت‌های بدن را شست. برای این کار فقط كافی است دوش را از جایش بلند كنید. بهترین مزیت این دوش‌ها نیاز داشتن به فضای كم و سادگی آنهاست كه حتی تجمل‌گراها را هم به خودش جلب كرده است.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


یكی از مشكلاتی كه در زمان حمام كردن خیلی‌ها با آن روبه‌رو هستند تنظیم درجه حرارت آب برای رسیدن به یك سطح مناسب است. جدا از اینكه گاهی از شدت آب جوش می‌سوزیم و از سرمای آب یخی كه یك‌باره روی سرمان می‌ریزد یخ می‌زنیم در این وانفسای بی‌آبی كلی هم آب هدر می‌دهیم. اینجاست كه شركت‌های زیادی برای رفع و رجوع این بلای همه‌گیر آستین بالا زده و دوش‌های هوشمندی را در مدل‌های مختلف ساخته‌اند. در رایج‌ترین این دوش‌ها یك كنترل روی دیوار و در نزدیكی دوش حمام نصب می‌شود كه هم تنظیم درجه حرارت مناسب آب و هم باز و بسته كردن شیرها را بر عهده دارد. فقط كافی است یك دكمه را بزنید، آن وقت آب به درجه دلخواه‌تان می‌رسد.

مناسب‌ترین دوش حمام برای خانه شما كدام است


ویدیو مرتبط :
معرفی ایوا | دوش حمام هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدام محیط دندانپزشكی مناسب كودك ماست



 

كدام محیط دندانپزشكی مناسب كودك ماست

 

کودکان از نظر دندان پزشکی طبق طبقه بندی سه نوع می باشد. 1- کودک کاملا همکار 2- کودک فاقد قابلیت همکاری 3- کودک مستعد برای همکاری

 

گروه اول: کودکان کاملا همکار، کودکانی هستند که روحیه همکاری دارند آرام بوده و حداقل اضطراب را دارا هستند و می توانند به راحتی درمان شوند وقتی که راهنمایی هایی برای چگونگی رفتار توسط دندانپزشک تعیین می شود در چارچوب تعیین شده رفتار می کنند.

 

گروه دوم :نیز گروهی هستند که فاقد قابلیت همکاری هستند مثل کودکان خیلی کوچک که ارتباط با آنان از طریق گفتگو امکان پذیر نیست و در واقع به دلیل سنشان توانایی همکاری ندارند.

 

گروه سوم: که در این رده قرار می گیرند کودکانی هستند که ضعف های خاصی دارند یا عقب افتاده می باشند که تکنیک های خاص کنترل رفتار و حتی دندانپزشکی بیمارستانی برایشان تجویز می شود. گروه سوم گروهی هستند که توانایی برقراری ارتباط را دارند ولی به دلایلی همکاری نمی کنند. این گروه نیاز به روش های کنترل رفتاری دارد. این گروه محدوده وسیعی دارند که شامل گروه های زیر می باشند:

 

1- رفتار کنترل شده:

در این حالت با بیماران کوچکی روبرو هستیم که در حدود 3 تا 6 سالگی هستند و اغلب ملاقات های اول آن ها در مطلب دندانپزکی می باشد. واکنش آن ها نوعی کج خلقی محسوب می شود و ممکن است در جلوی میز منشی یا اتاق انتظار و حتی قبل از ورود به مطب اتفاق افتاده باشد. این رفتار با علامات گریه کردن، لگد زدن، بلند فریاد کشیدن و کوبیدن است- به اطراف شناخته می شود که ناشی از اضطراب حاد یا ترس می باشد. با این بیماران حتما باید راه ارتبطی برقرار کرد. کودک باید به فوریت از اتاق انتظار و دید بقیه بیماران دور شده تا این اضطراب به بقیه کودکان نفوذ نکند. کودک ناآرام و لجباز توسط والدین باید آرام گردد سپس با به وجود آوردن ارتباط صحیح با کودک مقدمات معالجه را فراهم می کنیم.

 

2- رفتار بی اعتنا و حسورانه:

این رفتار ممکن است ازکلیه گروه های سنی دیده شود ولی به طور مشخص در کودکان سنین دبستان بیشتر دیده می شود. این رفتار نیز تا حد زیادی قابل کنترل می باشد. کودکانی که به این گونه هستند مرتبا جملات نمی خواهم و دوست ندارم را به زبان می آورند. این کودکان لجوج وگاهی لوس هستند یک برخورد محکم و قاطع همراه با دستورات روشن، نحوه رفتار آنان را تغییر می دهد. این کودکان معمولا در صندلی دندانپزشکی نه تنها دهان خود را باز نمی کنند بلکه از صحبت کردن و همکاری نیز امتناع می ورزند غالبا چون با زور به مطب آورده شده اند آزادی و احترام خود را مخدوش می بینند با این گونه بچه ها با توسل به زور کارمان را شروع نمی کنیم. چنانچه کودک از معالجات دندانپزشکی ابراز نارضایتی کرد ما هم با او هم عقیده می شویم که هر چند این اعمال خوشایند نیست ولی برای وی لازم و ضروری می باشد و در ضمن این که با آن ها صادق هستیم بحث را به بهداشت دهان و مسواک و غیره می کشانیم تا به تدریج ارتباط کافی با طفل برقرار گردد.

 

3- کودک کم رو:

کم رویی فرم کم رنگ ترری از منغفی بودن تلقی می گردد و چنانچه با آن ها درست رفتار نشود واکنش آن ها بدتر شده و به رفتار غیر قابل کنترل تبدیل می گردد. این کودکان معمولا در بدو ورود پشت سر والدین مخفی شده و از آن ها جدا نمی شوند و هنگامیکه به طرف آن ها می رویم بعضی از حرکت افتاده و بعضی دیگر مردد شده و یا می گریند و گاهی با دست چشمان شان را گرفته تا ترس خود را مخفی کنند. گریه آن ها به نالیدن بیشتر شباهت دارد. این دسته کودکان افرادی هستند که به شدت تحت حمایت والدین می باشند توجه و احترام بیش از اندازه به کودک نیز باعث کمرویی طفل می گردد. به این دسته اعتماد به نفس می دهیم و راهنماییشان می کنیم این کودکان بعد از چند جلسه تبدیل به کودکان همکار و مثبتی می شوند.

 

4- گروه همکار تحت فشار:

در مرز بین همکاری مثبت و منفی هستند. این گروه معالجه را قبول می کنند ولی باطنا از این اعمال راضی و خشنود نیستند. در هنگام صحبت صدایشان می لرزد. و گاهی این لرزش به بدن وی هم سرایت می کند و گاهی این هیجان مانع از همکاری کودک می شود چنانچه محیط شاد و بدون استرسی را برای این کودکان فراهم می کنیم جزء بیماران همکار خواهند شد.

 

5- گروه گریان:

گریه صرفا عکس العمل خاص این گروه می باشد صدای فریاد کودک زیاد بلند نیست و قابل کنترل می باشد ولی صداهای هیجان زده کودک پایدار هستند و با وجود بی حسی موضعی از درد شکایت دارند. درمان این گروه به صبر و بردباری فراوان نیاز دارد گاهی والدین با دیدن گریه و زاری کودک شروع به دخالت در کار دندانپزشک می نمایند و مرتب می گویند حتما بی حسی نشده که ابراز درد می کند باید به این والدین گفت که دندانپزشک تا علایم بی حسی را در کودک مشاهده ننماید شروع به کار نخواهد کرد و به آن ها اطمینان بدهیم که گریه کودک ناشی از درد نیست و تنها برای جلوگیری از کار دندانپزشک کودک از این حربه استفاده می نماید.

 

منبع : ماهنامه کودک