سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مرغ پیاز پز



 

خورش مرغ , طرز تهیه مرغ

 

مواد لازم :

 

پیاز متوسط

5 تا 6 عدد

مرغ

4 تکه

زعفران،فلفل و نمک

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :

 

پیازها رو رنده کنید. می توانید از خرد کن استفاده کنید. سپس کف زودپز رو با پیاز خرد شده پر کنید، طوریکه کف زودپز دیده نشود.تکه های مرغ را روی پیاز قرار دهید! تکه های مرغ نباید با بدنه زودپز تماس مستقیم داشته باشند. پیازهای باقیمانده را روی تکه های مرغ بریزید و سطح مرغ ها را بپوشانید.

 

شعله را روی حداقل تنظیم کنید. بین 30 تا 45 دقیقه غذا را طبخ نمایید.  بعد از آب انداختن پیاز و  به روغن افتادن مرغ ادویه و نمک و فلفل را اضافه نمایید.سپس درب زودپز را گذاشته و بعد از 10 دقیقه پخت غذا را برداشته و به آن زعفران اضافه کنید .غذا اماده است.

 

منبع : groohashpazi


ویدیو مرتبط :
تخم مرغ پز Easy Eggwich

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرغ آرام پز با مزه پیاز قرمز و هویج


مرغ آرام پز با پیاز قرمز و هویج از مجموعه دستورغذایی است که امروز دستور پخت آن را برای شما آماده کرده ایم.

وب سایت آشپزباشی: مرغ آرام پز با پیاز قرمز و هویج از مجموعه دستورغذایی است که امروز دستور پخت آن را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم:

  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • هویج ۸ عدد متوسط
  • سرکه سفید ۳/۴ پیمانه
  • عسل  ۱ قاشق غذاخوری

مرغ آرام پز با پیاز قرمز و هویج

نکاتی در رابطه با تهیه ی این غذا:


۱- برای این دستور، به یک عدد مرغ کامل (حدود یک و نیم کیلو تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم)، که ۸ قطعه شده نیاز دارید. برای قطعه کردن مرغ استخوان پشتی را با قیچی آشپزخانه بریده و درآورید. بعد با استفاده از یک چاقوی تیز سینه را نصف کرده و ران ها و پاهای مرغ را از سینه و بال ها جدا کنید.

۲- برای این دستور، پیازقرمز (یا بنفش) را درشت خلال کنید (برش های حدودا یک سانت و نیمی).

۳- برای این دستور، هویج ها را به قطعات ۵ تا ۶ سانتی نسبتاً درشت برش دهید.

طرز تهیه:

1- از قبل فر را با دمای 167 درجه سانتی گراد گرم کنید. در قابلمه ای بزرگ روغن زیتون را با دمای بالا داغ کنید. بر روی قطعه های مرغ نمک و فلفل بپاشید و آن ها را از طرف پوست در قابلمه قراردهید و حدود 8 دقیقه بپزید تا پوست آن ها قهوه ای و ترد شوند. تکه های مرغ را بچرخانید و 2 دقیقه دیگر بپزید. مرغ ها را در بشقابی قرار دهید و کنار بگذارید.

2- رو به بالا). پیاز خلال شده و هویج قطعه شده را در قابلمه ریخته و حدود 5 دقیقه بپزید ،تا پیاز طلایی روشن شود. مواد را ،مداوم هم بزنید. سرکه و عسل را به مواد اضافه کنید و به نقطه جوش برسانید. مواد را با قاشق چوبی به هم بزنید وقسمت های قهوه ای شده را نیز با سایر مواد هم بزنید.

3- مرغ ها را به قابلمه برگردانید، سمت پوست پایین باشد. 1 پیمانه آب به آن ها اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس روی آن را بپوشانید و در فر قراردهید و برای حدود 35 دقیقه بپزید، تا زمانیکه مرغ ها مغز پخت شوند و مواد مایع آن کم شود. پیش از سرو روی آن جعفری خرد شده بپاشید.