سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مربای پرتقال درسته



 

 

مربای پرتقال درسته

 

 

مواد لازم :


آب
4 الی 5 پیمانه
پرتقال درشت
6 عدد
شكر
2 الی 2/5 كیلو
آب پرتقال
1 پیمانه


 

طرز تهیه :

برای تهیه مربای پرتقال درسته از پرتقالهای پوست كلفت و درشت باید استفاده كرد . پوست پرتقال را با رنده كمی می سائیم تا پوست صاف و باز شود م بعد یك دایره با قطر دو سانت از ته پرتقال عمیق برش داده و در می اوریم و با نوك كارد هسته های پرتقال را حتی المقدور خارج می كنیم و پرتقال را می شوئیم و در ظرفی می ریزیم و مقداری آب روی آن ریخته و می جوشانیم و بعد پرتقال را در صافی می ریزیم .

 

دوبار دیگر نی زپرتقالها را به همین طریق می جوشانیم , بطویكه پوست پرتقال كاملاً نرم بشود , بعد در رف بزرگی آب می ریزیم و پرتقالها را در آن می اندازیم . دو الی سه روز باید در اب سرد بماند. در این مدت چندین بار آب پرتقال را عوض می كنیم هر دفعه پرتقال را در دست كمی فشار می دهیم تا آب داخل پرتقال خارج شود . آب داخل پرتقال را می چشیم ,هر وقت تلخ نوبد پرتقال برای تیه مربا آماده است .

 

آب و شكر را مخلوط نموده روی حرارت قرار می دهیم تا قوام آبد . شربت را از صافی رد می كنیم بعد پرتقالها را درشربت می اندازیم با حرارت ملایم می گذاریم پرتقالها بجوشندو شربت آن كاملاً قوام بیاد. بعد آب پرتقال را اضافه می كنیمو باز هم می گذاریم پرتقال چند جوش بزندو شربت غلیظ شود. توجه داشته باشید وقتی پرتقالها در حال جوشیدن است گاهی با پت قاشق پرتقالها را كمی قشار می دهیم تا شربت رقیق داخل آن خارج شود .

 

شربت این مربا معمولاً بعد از یكی دو روز رقیق می شود , باید بعد از دو روز پرتقالها را از شربت بیرون آرده ,شربت را دوباره چند جوش داد و بعد از غلیظ شدن پرتقالها را در شربت می اندازیم و در شیشه دهان گشاد و در دار محفوظ نگاه می دایم. زمانیكه مربا را برای مصرف در ظرف می گذاریم ته های آنرا كه جدا كرده ایم روی پرتقالها می گذاریم .

منبع:jadidtarin.com


ویدیو مرتبط :
مربای خلال پرتقال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربای پوست پرتقال ، مربای پاییزی



درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال

 

یکی از مرباهای پر طرفدار و خوش طعم در فصل پاییز مربای پوست پرتقال است.

مواد لازم :

 شکر  نیم کیلو
 پوست پرتقال  ۲۰۰ گرم
 آبلیمو  ۱ قاشق سوپخوری
 آب  دو لیوان


طرز تهیه مربای پوست پرتقال ، مربای پاییزی :
قسمت سفیدی های پوست پرتقال را جدا کرده و خلال می کنیم .

 

درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال


پوست پرتقال ها را در آبجوش ریخته و اجازه می دهیم ۱۵ دقیقه داخل آن بماند و بعد آبکش می کنیم . این مرحله را کلا"  ۳ بار تکرار می کنیم و هر بار باید ۱۵ دقیقه داخل آب بماند تا بپزد و در عین حال تلخی آن از بین برود .

 

درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال


شکر را با ۲ لیوان آب حل کرده و روی حرارت می گذاریم تا قوام بیاید .

 

درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال


بعد پوست پرتقالها و آبلیمو را اضافه کرده و می گذاریم نیم ساعت روی حرارت بماند .
بعد از اتمام پخت یه دستمال روی قابلمه می کشیم ( از در قابلمه استفاده نکنید ) و اجازه می دهیم ۲۴ ساعت در دمای اتاق بماند .

 

درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال


برای نگهداری ، مربا رو داخل ظرف شیشه ای خشک و تمیز بریزید .

 

درست کردن مربا پوست پرتقال, نحوه تهیه مربا پوست پرتقال


منبع : baharsite.com