سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مراقبت از موها در فصل سرما



مراقبت از موها,نگهداری از موها,مراقبت از مو

تغییر در دما و  بارندگی ها می‌تواند تاثیر بدی به روی موهای شما داشته و سبب  مشکلاتی مثل خشکی، شوره سر، الکتریسیته ساکن مو و بسیاری مشکلات دیگر شود. علاوه بر این، در پاییز تاثیر مخرب نور خورشید تابستانی به روی موها آشکار می‌شود و به همین دلیل به نظر من پاییز فصل از مراقبت شدید از مو است.  اگرچه مراقبت از موها در سرما بسیار راحت‌تر از تابستان است، برخی نکات هست که  باید بدانید. این مطلب را دنبال کنید تا بیشتر درباره مراقبت‌ از مو در فصل سرما بدانیم.

موها را کمی کوتاه کنید
من همیشه در زمستان نوک موها را کمی قیچی می‌کنم تا در صورت وجود موخوره آن را از بین ببرم. ممکن است در اثر تابش نور خورشید تابستانی، نوک موهای شما زبر شده و موخوره گرفته باشد. این مشکل مو قابل درمان نیست. بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن نوک موها و سوخته به نظر رسیدن آن‌ها، هر دو ماه یک بار آن‌ها را کمی کوتاه کنیم. به این ترتیب همیشه موهایی سالم و زیبا خواهید داشت.

از روغن‌ها و مواد طبیعی استفاده کنید
مراقبت از موها با استفاده از روغن‌های طبیعی فقط مخصوص فصل سرما نیست، اما در این فصل موهای شما بیشتر از همیشه به تغذیه شدن نیاز دارد. آفتاب شدید تابستان، آب استخر و اسپری‌های ضد آفتاب همه و همه باعث ضعیف شدن موها می‌شوند. من برای پیشگیری از خشک شدن موها و پوست سر، چند قطره روغن نارگیل به شامپوی موهایم اضافه می‌کنم. می‌توانید پس از حمام نیز انتهای موهای نم دار خود را با روغن‌های طبیعی ماساژ دهید.

از محصولات مراقبت در برابر حرارت استفاده کنید
در تابستان همیشه موهای ما مدل‌های ساده‌تری دارند: یک دم اسبی ساده یا یک بافت به راحتی با لباس‌های تابستانی ما ست می‌شوند. اما در پاییز و زمستان ما بیشتر از سشوار و اتوهای مو استفاده می‌کنیم. دقت کنید برای حفظ سلامت موها از اسپری موی محافظ کننده در برابر حرارت استفاده کنید. نه تنها در حین سشوار کردن یا اتو کشیدن موهای شما سالم‌تر خواهند ماند بلکه مدل موها نیز برای ساعات بیشتری حفظ خواهد شد.

موها را رطوبت رسانی کنید
با فکر کردن به فصل سرما به یاد خشک شدن و خارش پوست می‌افتیم، اما باید بدانیم موهای ما نیز در مقابل سرما همین واکنش را نشان می‌دهند. در پاییز و زمستان موهای شما به روطوبت بیشتری نیاز دارد تا بتواند خود را با تغییرات دما سازگار کند. رطوبت رسانی به موها از الکتریسیته ساکن موها نیز می‌کاهد. یکی از مشکلات من در فصل سرما همین است که موهایم در اطراف پراکنده می‌شوند. از ماسک‌های مو و نرم کننده‌های حاوی روغن جوجوبا استفاده کنید که علاوه بر رطوبت رسانی کافی به موها از شوره زدن سر نیز پیشگیری می‌کند.

موها را ماساژ دهید
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ماساژ پوست سر در پاییز و زمستان به شما کمک می‌کند تا جریان خون بهتری در این ناحیه داشته باشید، رشد موها بهبود یابد و در کل موی سالم‌تری داشته باشید. من در حین ماساژ از روغن‌های گیاهی برای تقویت هرچه بیشتر موها استفاده می‌کنم. ۱۰ دقیقه ماساژ پوست سر قبل از رفتن به رختخواب علاوه بر کمک به حفظ سلامت موها باعث می‌شود ریلکس شده و راحت‌تر به خواب روید.
منبع: نیلگون

 


ویدیو مرتبط :
تابستان و مراقبت از موها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقبت های پوستی مهم در فصل سرما



مراقبت های پوستی, کرم های پوست

 

ویتامین E ، مهم ترین ماده ای است که از آن در ساخت کرم های پوست استفاده می شود. اما بهترین روش برای دریافت این ویتامین مصرف میوه و سبزی های زرد و نارنجی مانند هویج، انبه، فلفل دلمه ای زرد و نارنگی است.

 

سرمای فصل زمستان، تابش محدود نور خورشید و استفاده از وسایل گرمایشی در منزل، روی پوست تاثیر منفی می گذارد و اما با خوردن مواد غذایی سالم می توان مانع از این آسیب ها شد و در کمتر از ۳ هفته، تاثیر مثبت آن را روی پوست مشاهده کرد.

 

پوست های خشک و مستعد به اگزما :

برای حفظ رطوبت پوست، ماهی های سرشار از اسید چرب مصرف کنید. این امر پوست صورت را از هوای سرد و خشکی محافظت می کند. ماهی سالمون و ماکارو نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. اگر پوست شما مستعد به اگزماست، پیشنهاد می کنیم از این مواد غذایی استفاده کنید. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب مصرف هفته ای سه بار ماهی توصیه می شود.

 

پوست کدر و چهره خسته :

ویتامین E ، مهم ترین ماده ای است که از آن در ساخت کرم های پوست استفاده می شود. اما بهترین روش برای دریافت این ویتامین مصرف میوه و سبزی های زرد و نارنجی مانند هویج، انبه، فلفل دلمه ای زرد و نارنگی است. این گروه مواد غذایی حاوی کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان است که بدن آن را به ویتامین E تبدیل می کند و لایه زیر سطح پوست را تغذیه می کند. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، روزی ۲ وعده از این مواد غذایی مصرف کنید.

میوه های توتی مانند قره قاط، انگور سیاه و... نوعی رنگدانه دارد که فیبرهای کلاژن پوست را تقویت، محکم، سالم و شاداب تر می کند. علاوه بر آن، با سرد شدن هوا از آن جا که کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیریم، بدن ویتامین D کمتری دریافت می کند که این امر به شکل خستگی در صورت نمایان می شود. از آن جا که تنها ۱۰درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود، روغن ماهی عالی ترین منبع ویتامین D است اما زرده تخم مرغ و جگر نیز حاوی این ویتامین است.

 

پوست رنگ پریده و شکننده :

برای از بین بردن این حالت، پوست به سلنیم موجود در گوشت بوقلمون، گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ نیاز دارد.

 

پوست ترک خورده :

برای از بین بردن خشکی پوست مصرف ویتامین های B را بالا ببرید. ویتامین B ، ماده مغذی پوست را تامین می کند. برنج سبوس دار، سبزی های برگ سبز از جمله کلم بروکلی و برگ چغندر را که سرشار از ویتامین های B است به طور روزانه مصرف کنید.

 

جوش :

مصرف ماده غذایی سرشار از مواد قندی باعث تحریک غدد چربی و در نتیجه جوش زدن پوست می شود. غذاهای شیرین، تولید هورمون مردانه آندروژن را بالا می برد و این امر باعث آکنه می شود. ماسک تهیه شده از میوه های استوایی مانند آناناس و کیوی در از بین بردن سلول های مرده پوست مفید است. کافی است میوه له شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید.

منبع : khorasannews.com