سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مد را رهاکن ، راحتی را بچسب!



 

 

چند راهكار برای خرید لباس كودكان

 

 

چند راهكار برای خرید لباس كودكان

 


خرید لباس مناسب برای کودکان یکی از دغدغه های والدین است .  در این مقاله به شما نکاتی گفته می شود که در خرید تان موفق تر باشید.

 


مد را رها كن، راحتی را بچسب


هیچ وقت از یاد نبرید كه بچه ها زو دتر از آنچه شما بتوانید فكرش را بكنید رشد می كنند. بسیاری از والدین و افرادی كه برای كودك لباس هدیه می خرند، به این مساله توجه نمی كنند كه لازم نیست لباس به تن كودك بچسبد. اگر این طور باشد، بعد از چند بار استفاده باید بروید فروشگاه سروقت سایز بعدی. اگر خودتان به این نكات دقت دارید و دیگران هدیه هایی با سایز نامناسب برای فرزندتان آورده اند، خجالت نكشید! آدرس فروشگاه مربوطه را بخواهید و بروید سایز مناسب آن لباس را برای كودك تان بگیرید.


اینقدر برای نوزادتان، دنبال چشم وهم چشمی نباشید. كودك به این سن و سال، یك كمد بزرگ پر از لباس احتیاج ندارد. خودش هم خوشبختانه هنوز درگیر مد روز نشده است. نوزادان و نوپایان خیلی سریع رشد می كنند ،ا گر برای آنها لباس های زیادی تهیه كنید و بگذارید برای مهمانی های مختلف، احتمال دارد كه مشتری اول و آخرش خودتان باشید؛ چرا كه ممكن است به دلیل رشد قابل توجهش، دیگر آن لباس به تنش نرود .


هنگام تهیه لباس برای نوپایتان، دقت كنید كه لباس، طوری باشد كه بتوان آن را راحت به تن یا از تن خارج كرد.(مثلا به جای دوجین دكمه، روبند پاپیونی داشته باشد) زیرا كودك تان به زودی شروع می كند به گفتن: «خودم بپوشم، خودم بپوشم. » پس لطف كنید كار این كوچولوها را سخت نكنید.

 


لباس سالم برای بچه های سالم


همه پدر و مادرها می خواهند فرزندانشان در محیطی سالم و ایمن رشد کنند و از محصولات سالم استفاده کنند. کودکان امروز در محیطی آلوده تر از پیشینیان خود زندگی می كنند. آب، هوا، میوه، سبزی و محصولات کشاورزی و پوشاکی که آنها استفاده می كنند‌ با انواع مواد شیمیایی که ممکن است سلامت شان را به خطر بیندازد، همراه است. به همین دلیل انتخاب خوراک و پوشاکی که به شکل طبیعی و بدون دخالت سموم و مواد شیمیایی تهیه شده اند، راه حل مناسبی برای کمتر کردن تماس آنها با مواد خطرناک شیمیایی است. لباس هایی با الیاف کاملاً طبیعی بهترین و مناسب ترین انتخاب برای کودکان است، چون پوست آنها حساس، نازک و لطیف تر است و منافذ بیشتری دارد و به همین علت، مواد خطرناک را بیشتر جذب می کند. بهتر است لباس های زیر و لباس هایی که به طور مستقیم با پوست بدن تماس دارند ، لباس های خواب و به ویژه لباس های نوزادان و کودکان و همچنین بزرگسالانی که پوست حساسی دارند، از الیاف کاملاً طبیعی و ارگانیک تهیه شده باشند.

 


توصیه های عمومی


تا فرزندتان به سن بلوغ نرسیده است، باید كاپشنهای كمی بزرگ تر برایش تهیه كنید تا برای رشد او جا داشته باشد. همیشه به دنبال فروشگاهی كه اجناس با كیفیت و ارزان دارند باشید و از دوستان و آشنایان خود بخواهید اگر این فروشگاه ها را می شناسند، به شما هم معرفی كنند.


اگر دیدید فروشگاه لباس بچه ای، حراج كرده است، سری به آن بزنید و مایحتاج فرزندتان را با قیمت مناسب تهیه كنید. : قبل از اینكه‌ برای خرید لباس به مراکز خرید بروید، به کاتالوگ ها و وب سایت ها نگاهی بیندازید. پیش خودتان تعیین کنید که چه مدل لباسی، چه طرحی و چه رنگی را می خواهید؛ این کار باعث می شود که خرید شما هدفمند شود و حداقل از سر درگمی در میان انواع لباس ها نجات پیدا می كنید‌.


همیشه برای جلوگیری از سرما خوردن فرزندتان، یك زیر پیراهنی به او بپوشانید، زیر پیراهنی نباید از جنس الیاف مصنوعی باشد، زیرا سبب حساسیت پوستی فرزندتان خواهد شد و گاهی این الیاف برای كودك احساس زبری ایجاد می كنند.


دقت كنید كه جنس لباس مقاوم باشد تا در اثر شست وشوی زیاد نازك و بدریخت نشود. دكمه ها وزیپ های لباس را كنترل كنید كه آیا محكم بسته و قفل می شوند یا با كوچكترین تكانی از هم باز می شوند؟

 

برای خلاص شدن از نق نق كردن كودك این است كه قبل از خرید به خوبی تغذیه کرده و سیر باشد و همچنین به اندازه كافی خوابیده باشد. بچه ها وقتی گرسنه و خسته اند، روی اعصاب والدین مته می زنند و هنگام خرید بهانه می گیرند و گریه راه می اندازند.

 


كمی حق انتخاب به او بدهید


در ابتدای فصل های مختلف سال، بنشینید فكر كنید كه كودكتان به چه لباس هایی احتیاج دارد و از آنها یك لیست تهیه كنید. از آنجا كه خرید این لباس های كوچولو، جیب تقریبا پرپول می طلبد، برای موارد لیست تان اولویت قائل شوید. ابتدا نیاز های مهم او را فراهم كنید و اگر پولی ماند ،سراغ موارد بعدی بروید. همیشه بین سن كودك و لباسی كه دوست دارد ارتباطی برقرار است. وقتی كودك 8- 9 ساله است، می تواند درك كند كه كدام لباس مناسبش است.

 


می توانید اطمینان كنید با لباسی كه انتخاب كرده سردش نمی شود یا از گرما نمی پزد. می توانید به او بگویید چقدر بودجه برای لباس او در نظر گرفته اید و همچنین برایش توضیح دهید كه لباسی كه اجازه دارد بپوشد، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ مثلا زیاد كوتاه نباشد. با كمك هم یك لباس مناسب تهیه كنید.

 


در خرید جوراب و لباس زیر خیلی دقت كنید. این تكه های لباس باید دقیقا اندازه بدن كودك شما باشند و حتی اگر ذره ای گشاد باشند، كودك را اذیت می كنند. نمی خواهید كه جوراب فرزندتان این قدر گشاد باشد كه وقتی راه می رود از پایش در بیاید؟ می توانید از فرزندتان بخواهید دستش را مشت كند و كفی جوراب را دور دست مشت شده اش بپیچید، این روش خوبی برای تخمین سایز پا برای جوراب است. بهتر است فرزندتان را هم برای خرید همراه خود ببرید. نگران نباشید، نه شما را كلافه می كند نه بقیه را.

 


نكته كلیدی : راه خلاص شدن از نق نق كردن كودك این است كه قبل از خرید به خوبی تغذیه کرده و سیر باشد و همچنین به اندازه كافی خوابیده باشد. بچه ها وقتی گرسنه و خسته اند، روی اعصاب والدین مته می زنند و هنگام خرید بهانه می گیرند وگریه راه می اندازند. می توانید مقاله ی معضل خرید با کودکان!!!را مطالعه کنید که در این مورد مفصل توضیح داده است.


به او یاد بدهید وقتی می روید برای او خرید كنید، به جای بازیگوشی توجه كند و لباس مورد علاقه اش را انتخاب كند. هنگامی كه تنها برای خرید لباس كودك می روید، انتخاب سایز مناسب، شما را به شك می اندازد و تنها احتمال قوی ای كه وجود دارد این است كه برای تعویض لباس خریداری شده، دوباره، ولی این بار با فرزندتان به همان فروشگاه بر گردید. پس صبور باشید و از همان ابتدا فرزندتان را با خود همراه كنید.

 

 


ویدیو مرتبط :
اموزش نصب مد ماشین به راحتی در جی تی ای5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آگاهي درباره نکته‌هایی مهم از مد



 

 

نکته‌هایی مهم از مد

 

 

نکته‌هایی که در باره ی مد در اینجا آمده ، جدا از گرایش‌ها مطمئنا می‌توانید سبک شخصی خود را پیدا کنید، و بزرگ به نظر برسید.

 


آیا شما بعد از روز کاری، لباس سفید می‌پوشید؟ شما این تصمیم را نمی‌گیرید چون شنیده اید که این یک ایده ی بد است. مثل یک ضرب المثل قدیمی " بعد از یک روز سخت لباس سفید نپوشید ". این گونه نظریه‌ها واقعا نمی‌تواند به شما کمک کند، چون مد مناسب بر این اساس‌ها نیست. انواع مد واقعی از نوع برش پارچه‌ها روی بدن مشخص می‌شود.

 


از سویی دیگر شما گاهی چیز‌هایی در تلویزیون و مجله‌ها می‌بینید و فکر می‌کنید که آن‌ها به شما می‌آیند. همه ی گروه‌هایی که با یکدیگر کار می‌کنند تا یک مد را ایجاد کنند، یک روش را نمی‌بینند. در واقع بدون هیچ نیرنگی بد ترین پوشش‌های زنانه را می‌توان طوری درست کرد که خوب به نظر برسند. نکته‌هایی که در باره ی مد در اینجا آمده، جدا از گرایش‌ها مطمئنا می‌توانید سبک شخصی خود را پیدا کنید، و بزرگ به نظر برسید.

 

 


یک پوشش درست باید به رنگ صورت شما نزدیک باشد.

 

 

رنگ چشم یکی از زیبایی‌های طبیعی است، که انتخاب رنگ‌ها باید بر اساس این خصوصیات طبیعی است. به عبارت دیگر رنگ‌ها توانایی شستشو دادن بیرون شما را دارند. برای مثال مردمی که رنگ پریده و کم رنگ هستند نباید از لباس‌های سفید که به رنگ صورتشان نزدیک است استفاده کنند. با دقت روی رنگ‌هایی که شما را جذاب می‌کند فکر کنید و بعد آن‌ها را بپوشید.

 

 

آگاهی درباره نکته‌هایی مهم از مد

 

 

تک رنگ‌ها می‌تواند لاغر کننده باشد.

 

 

تک رنگ‌ها می‌تواند بر اساس محیط اطراف، در یک گروه و یا در یک خانواده انتخاب شود. رنگ‌های تیره رنگ‌هایی هستند که بدن را لاغر تر نشان می‌دهد. اگر شما نمی‌خواهید همیشه یک رنگ خاص را بپوشید، به ترکیب رنگ‌های تیره فکر کنید.

 

 

 

همیشه تلاش کنید تا تعداد رنگ‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، محدود باشد.

 

 

طرح‌ها و رنگ‌های پر زرق و برق نمی‌توانند آن مدی باشند که شما را لاغر نشان دهند. اگر شما سینه‌های بزرگ داشته باشید، تاپ‌های تیره شما را متناسب نشان می‌دهند و می‌توانید لباس‌های پایین تنه ی خود را روشن انتخاب کنید.

 

 

 

پارچه‌های لطیف هر کسی را می‌تواند خوب جلوه دهد.

 

 

پارچه‌های روان یکی از بهترین انواع مد است . بافت پارچه‌های روان به صورتی است که شما را جذاب تر از پارچه‌های سفت شما را نشان می‌دهد.

 

 

 

یک سوتین می‌تواند به بزرگی بالاتنه شما کمک کند.

 

 

یک سینه بند خوش قواره می‌تواند گران قیمت باشد، اما اگر شما بتوانید آن را خریداری کنید از احساس خوبی که در بدنتان دارید لذت می‌برید و شگفت زده خواهید شد.

 

 

آگاهی درباره نکته‌هایی مهم از مد

 


بافت‌های چسبان.

 

 

لباس‌هایی که با الیاف مصنوعی بافته می‌شوند شاید هوس انگیز باشد. این گونه لباس‌ها بیشتر برای مهمانی‌ها است و برای استفاده ی روزمره ایده ی خوبی نمی‌تواند باشد. در ضمن این گونه لباس‌ها برای هر کسی مناسب نیستند.

 

 

انتخاب لبه پیراهن و لباس.

 

 

پیراهن‌هایی با لبه‌های کوتاه یک مد رایج نیست.

 

 

اگر شما در مورد قدتان مطمئن نیستید از پوشیدن لباس‌هایی با لبه‌های کوتاه خود داری کنید. لباس‌های لبه کوتاه بدن شما را بیش از حد بد شکل نشان می‌دهد. و اگر قد کوتاه باشید آن‌ها شما را از آنچه هستید کوتاه تر نشان می‌دهد.

 

 

از لوازم کمی استفاده کنید.

 

 

لوازم در مد نباید بیش از حد زیاد باشد. متاسفانه بعضی از لوازم در مد ضروری هستند. اگر شما بالا تنه ای بزرگ دارید نباید از گردن بند‌های بزرگ و بلند استفاده کنید.

 

 

کت‌هایی که مثل جعبه اند.

 

 

هیچ کس به کت‌های جعبه ای نگاه نمی‌کند. از پارچه‌های سفت دوری کنید و در عوض کت‌هایی را انتخاب کنید که بافتی نرم داشته باشند و با خطوط بدن شما هماهنگی بیشتری داشته باشند.

 

 

آگاهی درباره نکته‌هایی مهم از مد

 

 

در لباس‌هایتان تاه وجود نداشته باشد.

 

 

مادرتان معمولا به شما می‌گوید لباس‌هایتان را تاه کنید. اما این کار درستی نیست. چون خط‌های تاه باعث می‌شود تا توجه دیگران به شکم شما جلب شود.