سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

محافظت از پوست با فرا رسیدن تابستان



 

 

محافظت از پوست,محافظت از پوست درتابستان

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید عامل بروز مشکلات عمده ای برای سلامتی است، خصوصاً مشکلاتی مانند سرطان پوست و آب مروارید چشم.

 

 

محافظت از پوست را از کودکی آغاز کنید!

 

یادگیری محافظت از پوست ضروری است و آموختن این مراقبت از ابتدای کودکی باید آغاز شود. «زندگی با خورشید» برنامه ای است که باعث می‌شود کودک با خطرات احتمالی در رابطه با خورشید آشنا شود و در هر شرایطی رفتار پیشگیرانۀ مناسبی اتخاذ کند.

 

محافظت از خود در مقابل خورشید

 

انجمن امنیت خورشیدی فرانسه، دومین جلد از کتاب برنامۀ «زندگی با خورشید» را منتشر کرده است. این برنامه یک راهنمای آموزشی برای همۀ افراد خصوصاً کودکان است.

 

برنامه های محافظت از خود در مقابل خورشید، این اهداف را دنبال می‌کند:

 

آگاهی یافتن نسبت به این که خورشید آثار مثبت و منفی بر سلامت ما دارد و این که ما در مقابل خطرات آن، همه مثل هم نیستیم.

 

شناختن اشعۀ ماوراء بنفش (UV) به عنوان یکی از سازنده های خطرناک نور خورشید.

 

آگاهی یافتن نسبت به اهمیت مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

 

فهمیدن این که شدت نور خورشید چگونه با ساعت و فصول مختلف سال تغییر می‌کند.

 

برقرار کردن ارتباط میان ارتفاع خورشید در آسمان و ضخامت اتمسفری که نور از میانش عبور می‌کند.

 

فهمیدن این که شدت اشعۀ ماوراء بنفش (UV) چگونه در ارتباط با مکان (پهنای جغرافیایی و ارتفاع) تغییر می‌یابد.

 

یادگیری شناخت شرایط خطرناک و استفاده از کارت هواشناسی خورشیدی.

 

یادگیری حفاظت از پوست و چشم ها به طور مؤثر.

 

نقش داشتن خود فرد در حفاظت از سلامتیش.

 

چند نمونه از پیام هایی که به کودکان آموزش داده می‌شود

 

اگر سایه ات کوتاهتر از خودت باشد، در معرض نور آفتاب قرار نگیر یا خوب از خودت محافظت کن.

 

برای محافظت از خودت، از یک مجموعۀ کامل استفاده کن، از جمله: کلاه، عینک، لباس مناسب و کرم ضد آفتاب.

 

مدام حواست به مراقبت از خودت باشد، حتی اگر نمی‌خواهی آفتاب بگیری؛ برای ورزش در هوای آزاد و گردش، حتماً باید تمام موارد محافظتی در مقابل نور خورشید را رعایت کنی.

 

تغذیۀ متعادلی داشته باش: ویتامین ها و ریز مغذی ها به محافظت از پوستت کمک می‌کنند.

نسبت به اشعۀ ماوراء بنفشی که تو را گرم نمی‌کند، بد بین و مظنون باشد: در ساحل دریا، در کوهستان، زمانی که باد می‌آید، وقتی که هوا ابری است، اشعۀ ماوراء بنفش وجود دارد، بنابراین همیشه از خودت در مقابل آن محافظت کن.

منبع: سیمرغ


ویدیو مرتبط :
فرا رسیدن محرم حسینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصیه برای محافظت از پوست در تابستان



 

 

محافظت ازپوست در تابستان

 

با افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پوست در فصل تابستان هیچ امری مهمتر از حفاظت از این بافت بدن نیست و این امر به راحتی با ایستادن در سایه قابل انجام است.

 

به منظور حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از كرم یا لوسیون ضدآفتاب با فاكتور حفاظت خورشیدی (SPF) حداقل 15 و بكارگیری از آن 20 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. مصرف‌كنندگان باید اطمینان حاصل كنند كه تمام اعضای بدن از جمله پاها، بازوها، صورت، گردن و مچ پا به پایین به ویژه در صورت پوشیدن سندل و دست‌ها باید با این محصول حفاظتی پوشیده شوند.

 

همچنین در صورت شنا كردن و یا عرق كردن زیاد بهتر است كه به دلیل احتمال پاك شدن پوشش قبلی مجددا از كرم در طول روز استفاده شود. كلاه مناسبترین پوشش برای جلوگیری از برخورد آفتاب با پوست صورت است، اما اگر از كلاه بیس بال استفاده می‌كنید مالیدن كرم ضدآفتاب به پشت گردن و گوش‌ها ضرورت دارد.

 

از سوی دیگر اگر تصور می‌كنید به دلیل ابری و گرفته بودن هوا نیازی به این پوشش محافظ ندارید اشتباه می‌كنید، چرا كه به گفته كارشناسان اشعه مضر فرابنفش خورشید حتی از ابرها و آب نیز عبور می‌كند.

 

همچنین شن، آب و برف می‌تواند نور خورشید را منعكس كرده و میزان این پرتو فرابنفش را افزایش دهد. در چنین مواردی استفاده از كرم‌های با اس پی اف بالاتر و مالیدن آن بر روی بینی و لب‌ها با اكسید روی الزامی است. درصورتی كه پوست حساسی دارید خواندن برچسب روی كرم پیش از استفاده بسیار مهم است.

 

حتی در مواردی كه این كرم‌ها به لحاظ مسایل آلرژی‌زا و آزمایش‌های درموتولوژی كنترل شده باشند باز هم در برخی موارد پوست افراد به آنها حساسیت می‌دهد. در این شرایط به مدت 3 روز از این محصولات و به مقدار كم بر روی پوست آزمایش كنید و در صورت عدم مشاهده علایم حساسیت و آلرژیك از قبیل قرمزی و التهاب می‌توانید از آن استفاده كنید.