سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماشین‌های تبلیغاتی!


شرکت‌های تبلیغاتی برای گسترش پیام‌های تبلیغاتی خود به افق‌هایی فراتر از کامپیوترها چشم دوخته‌اند و وارد حوزه دستگاه‌های مصرفی همچون کنسول‌های بازی، Set-Top Box و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی شده‌اند. طبق اظهارات پل ورنا، کارشناس ارشد eMarketer، به‌احتمال سرمایه‌گذاری روی تبلیغات با استفاده از فناوری‌های جدید نیز در سال‌های آینده با همین نسبت افزایش خواهد داشت.

تبلیغات حوزه‌ای است که به‌طور مداوم و فزاینده‌ای همواره به‌سوی رشد و بزرگ شدن پیش می‌رود. دلیل این موضوع نیز از آنجا ناشی می‌شود که هر روز شرکت‌های کوچکی از گوشه و کنار دنیا به‌دنیا می‌آیند و پس از کمی رشد، نیازهای تبلیغاتی پیدا می‌کنند. در این میان، شرکت‌های بزرگ نیز برای آن‌که پیام‌های تبلیغاتی خود را از موارد دیگر جدا کنند و توجه همگان را به این پیام‌ها جلب کنند، باید همواره روش‌های نو و بدیعی به‌کار ببندند. به این ترتیب، شرکت‌های تبلیغاتی مجبورند که همیشه ترفندی در آستین داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. این بار این شرکت‌ها به‌ استفاده از ترفندها و روش‌های تازه راضی نشده‌اند و رسانه‌های مورد استفاده خود را نیز تغییر داده‌اند.
شرکت‌های تبلیغاتی برای گسترش پیام‌های تبلیغاتی خود به افق‌هایی فراتر از کامپیوترها چشم دوخته‌اند و وارد حوزه دستگاه‌های مصرفی همچون کنسول‌های بازی، Set-Top Box و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی شده‌اند. شبکه NBC Universal ترفندهای تازه‌ای را برای تبلیغ سریال جدید خود امتحان کرده‌است. این استودیو تبلیغ‌های خود را روی سرویس اینترنت رادیویی Pandora قرار داده و بنر کوچکی را در تلفن‌های همراه به‌نمایش گذاشت و همچنین یک برنامه کوچک برای Boxee درست کرد که یک دستگاه برای اتصال تلویزیون به وب است.



جعبه‌ابزار شرکت‌های تبلیغاتی هرروز بزرگ‌تر می‌شود. دستگاه‌هایی که امسال معرفی شدند یا رواج بیشتری یافتند، راه‌های تازه‌ای برای افزایش محبوبیت کالاها و خدمات مختلف پیش روی بازاریابان قرار دادند؛ دستگاه‌هایی از قبیل کتاب‌خوان‌ها مانند Skiff یا Set-Top Boxهایی مانند Boxee و کامپیوترهای لوحی‌ مانند آی‌پد اپل همه جزء این دستگاه‌ها هستند. داگ نیل، نایب رئیس ارشد بخش بازاریابی دیجیتال NBC می‌گوید: «[در حال حاضر] فرصت‌های فزاینده جدیدی [که پدیدار می‌شوند] بسیار بیشتر از ده سال پیش هستند.»
در حالی‌که تولیدکنندگان این وسایل الکترونیکی در برخی موارد بخشی از درآمد را به‌اشتراک می‌گذارند، ناشران روزنامه‌ها و مجله‌ها این وسایل را راه‌های جدیدی برای به‌نمایش گذاشتن نشریات و ایجاد سود از تبلیغات به‌حساب می‌آورند. طبق گزارش مؤسسه eMarketer انتظار می‌رود که فروش تبلیغ‌های تلفن همراه از 320 میلیون دلار در سال 2008 به 1,1 میلیارد دلار در سال 2012 برسد. طبق اظهارات پل ورنا، کارشناس ارشد eMarketer، به‌احتمال سرمایه‌گذاری روی تبلیغات با استفاده از فناوری‌های جدید نیز در سال‌های آینده با همین نسبت افزایش خواهد داشت.

ویترینی برای نمایش‌های تازه
NBC Universal در برنامه‌های تبلیغاتی سریال جدید خود که از ماه ژانویه آغاز شد، مردهای هجده تا 34 سال را هدف قرار داد. NBC این کار را از طریق سایت‌هایی مانند ESPN.com (متعلق به دیزنی) و Hulu (سایتی متعلق به دیزنی، NBC Universal، News Corp وProvidence Equity Partners) انجام داد. این شبکه همچنین با آژانس تبلیغاتی Ignited که کمپین‌های تبلیغاتی ترتیب می‌دهد، همکاری کرد. آژانس مذکور با همکاری Boxee برنامه رایگانی برای سریال تلویزیونی مربوطه ایجاد کرد که امکان دانلود آن توسط هشتصد هزار کاربر Boxee وجود دارد. تیموتی فلمینگ، طراح رسانه Ignited چنین پروژه‌هایی را «خریدهای آزمایشی» می‌نامد، زیرا این پروژه‌ها با هزینه کمی که در بر دارند چیزهایی درباره یک فناوری جدید به شرکت یاد می‌دهند. Ignited به‌طور معمول بیست خرید آزمایشی در سال دارد. سرویس اینترنت رادیویی Pandora زمانی یک خرید آزمایشی برای آژانس بود و حالا یک کمپین تبلیغاتی استاندارد است.
Boxee برای کمک به ساخت برنامه سریال تلویزیونی NBC داوطلب شد تا به شرکت‌های تبلیغاتی دیگر ثابت کند تا چه حد می‌توان از این محصول برای دسترسی به مشتری‌ها استفاده کرد. اونر رانن، مدیرعامل Boxee می‌گوید: «[بازاریاب‌ها] می‌توانند ببینند که چنین محتوایی روی یک صفحه بزرگ چطور به‌نظر می‌رسد، مردم چه تقابلی با آن دارند و مردم مایل به تماشای چه میزان تبلیغ هستند. این یک رفتار جدید مشتری است.»
توجه شرکت‌های تبلیغاتی به کتاب‌خوان‌های دیجیتال نیز جلب شده‌است. در یک نمایشگاه در اوایل ماه ژانویه، مؤسسه انتشاراتی Hearst محصول خود، Skiff Reader را به‌نمایش گذاشت و Plastic Logic نیز QUE proReader را معرفی کرد و هر دو تولیدکننده نیز قصد دارند تبلیغات را در دستگاه‌های خود داشته باشند. Hearst قصد دارد، سود حاصل از تبلیغات را با شرکای محتوایی خود به اشتراک بگذارد و از آن برای تعیین کمک‌هزینه برای Skiff Reader و کاهش قیمت استفاده کند. بتی تیلور، سخن‌گوی Plastic Logic می‌گوید: «ما در حال حاضر روی تبلیغات کار می‌کنیم، اما هنوز برای مشخصات دقیق خیلی زود است.»
گیلبرت فاچسبرگ، مسئول Skiff امیدوار است که نمایش برخی تبلیغ‌های خاص روی کتاب‌خوان تأثیر بیشتری از نمایش آن‌ها در وب و روی کامپیوتر داشته باشد. او می‌گوید: «حوزه‌های فراوانی در تبلیغات وجود دارد که به‌شکل چاپی خوب جواب می‌دهند و نمایش آنلاین برای آن‌ها مناسب نیست.» به‌عنوان مثال، برخی کالاهای خاصی هستند که اگر نزد کسی که در اتاق‌نشیمن یا آشپزخانه نشسته‌است تبلیغ شوند، تأثیر به‌مراتب بیشتری حاصل می‌شود تا نزد کسی که پای کامپیوتر نشسته‌است. فاچسبرگ می‌گوید: «افراد زیادی وجود ندارند که نخودفرنگی یخ‌زده را به‌صورت آنلاین بفروشند.» شرکت‌های تبلیغاتی حتی ممکن است بتوانند تبلیغ‌های Skiff را تعاملی سازند؛ مانند بزرگ‌نمایی روی صفحه برای دیدن جزئیات بیشتر یک ماشین یا اضافه کردن بارکدها برای اسکن در فروشگاه‌ها. ورنا می‌گوید: «به همان شکلی که تبلیغات‌چی‌ها از راه‌های خلاقانه‌ای همه نوع تبلیغ آنلاینی به‌کار بردند، دستگاه‌های کتاب‌خوان بزرگ‌تر می‌توانند امکان به‌کارگیری خلاقیت و تجربه را فراهم کنند.»
تجهیزات الکترونیک جدید نمی‌توانند خیلی سریع حجم زیادی از مخاطبان را به ارمغان آورند. کریس کالبرن، مدیرعامل شرکت تبلیغات دیجیتال R/GA می‌گوید: «کتاب‌خوان‌ها روزی [رسانه‌های] کلان خواهند شد، اما امروز کاربرانی در حد صدها هزار نفر دارند. مؤسسه تحقیقاتی فورستر تخمین می‌زند که تا آخر سال 2010 شش میلیون نفر صاحب کتاب‌خوان الکترونیکی خواهند بود.

مخاطبان اصلی
پلتفرم‌های در حال توسعه‌ای همچون کتاب‌خوان‌های الکترونیک قابلیت هدف‌گیری دسته خاصی از مشتری‌ها را دارند. شرکت Ignition Factoryبرای تبلیغ بیشتر یک مجموعه تلویزیونی و دستیابی به طیف بیشتری از مخاطبان، فیلم‌نامه رایگان یکی از قسمت‌ها را روی فروشگاه کیندل آمازون قرار داد و در عرض 48 ساعت به بیست دانلود پرطرفدار فروشگاه تبدیل شد.
مایکروسافت سه سال پیش نمایش تبلیغات در اکس‌باکس لایو را آغاز کرد. دین کاریگان، مدیر راهبردهای تبلیغات آنلاین مایکروسافت می‌گوید: «‌هنگام ساخت کل سرویس موضوع تبلیغات در ذهن ما بود.» شرکت‌های تبلیغاتی مانند Sprint Nextel، Porsche و Frito-Lay از این سرویس برای دستیابی به بخشی از بیست میلیون عضو اکس‌باکس لایو استفاده می‌کنند. مایکروسافت با کمک کارکنان زیاد خود در بخش تبلیغات به فروش فضا در اکس‌باکس لایو می‌پردازد و اغلب از محصولات سرویس‌های دیگر متعلق به شرکت نیز کمک می‌گیرد. به‌تازگی یک تبلیغ متعلق به Discovery Channel در اکس‌باکس‌لایو، پورتال آنلاین MSN، هات‌میل و سایل موبایل MSN در دسترس قرار گرفت.
با وجود این، تبلیغات‌چی‌ها باید از بمباران کردن مشتری‌های احتمالی با تبلیغات بر حذر باشند. جانی والکن، یکی از شرکای آژانس تبلیغاتی Anomaly می‌گوید: «همه این پلتفرم‌ها شخصی هستند و اگر این تبلیغات به‌شکل ضعیف و ناشیانه‌ای استفاده شوند، می‌توانند به مواردی ناخواسته تبدیل شوند. شرکت‌ها نمی‌خواهند که با تبلیغ‌های مزاحم پوشانده شوند.»

منبع : بیزنس ویك
ترجمه : فرزانه احسانی مؤید
پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه شبکه


ویدیو مرتبط :
بیلبورد تبلیغاتی ماشین فورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده ماشین تبلیغاتی «داعش» چیست؟



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

«واشنگتن‌پست»در گزارشی حقایق پشت پرده‌ای از ماشین تبلیغاتی گروه تروریستی «داعش» را فاش کرد که نشان می‌دهد هزینه‌ای که این گروه برای تیم رسانه‌ای خود می‌کند بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که برای پیکارجویانش درنظر دارد.

 روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» بخشی از مجموعه‌ای مربوط به پیدایش تکفیری‌های «داعش»، پیامدهایی که برای خاورمیانه داشته‌اند و تلاش‌های دولت آمریکا و دیگر کشورها برای تضعیف این گروه را منتشر کرد.

در این گزارش نوشته شده است که تکالیف و وظایف تکفیری‌های داعش بر روی یک تکه کاغذ نوشته می‌شود که در هر کاغذ، پرچم سیاه رنگ این گروه تروریستی قرار گرفته است و امضای امیر رسانه‌ای این گروه و مکان فیلمبرداری آن روز حک شده است.

«ابو هاجر الغریبی» که تقریباً یکسال بعنوان فیلمبردار «داعش» فعالیت می‌کرد، می‌گوید: «در این اسناد محل به شما اعلام می‌شود و هرگز جزئیات را مشاهده نمی‌کنید».

وی می‌گوید که برخی اوقات وظیفه فیلمبردار، فیلم گرفتن از نمازگزاران یک مسجد و برخی اوقات تیراندازی شبه‌نظامیان داعش است و برخی اوقات باید از حمام خونی که داعش به راه می‌اندازد تصویربرداری کرد.

ابوهاجر به دستور داعش به مدت دو ساعت به سمت شهر رقه واقع در جنوب غربی سوریه رانندگی کرد و در آنجا متوجه شد که به همراه 10 فیلمبردار دیگر می‌بایست از ساعات پایانی زندگی بیش از 160 سرباز سوری که در سال 2014 گروگان گرفته شده بودند، فیلمبرداری کنند.

وی می‌گوید: «من دوربین Canon خود را برداشتم» و این در حالی بود که همگی گروگانها در بیابانی روی زانو خم شده بودند و منتظر بودند که با یک سلاح خودکار قتل عام شوند.

واشنگتن‌پست سپس نوشت، تصاویر ویدئویی که این فیلمبردار تهیه کرده بود، مخاطب جهانی پیدا کرد و این ویدئو که بر روی اینترنت قرار داده شده بود به سرعت در شبکه‌های اجتماعی همه‌گیر شد و در شبکه‌های جریان اصلی الجزیره و دیگر شبکه‌های خبری پخش شد.

این روزنامه آمریکایی سپس توضیح داد که بازوی تبلیغاتی داعش بسیار مهم‌تر از پیکارجویان این گروه تروریستی است.

ابوهاجر که هم‌اکنون در مغرب زندانی است، در بین دهها عضو داعش است که جزئیات مفصلی از برنامه‌هایی که از داعش داشتند در اختیار واشنگتن‌پست قرار داده است و از برخی برنامه‌های تبلیغاتی این گروه ترویستی پرده برداشتند.

بنا به گزارش واشنگتن‌پست، آنچه که این افراد شرح داده‌اند، شبیه یک نمایش وقایع قرون وسطایی است. تیم فیلمبرداران هر روز اطراف خلیفه خودخوانده داعش حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید که دوربین‌ها، رایانه‌ها و دیگر تجهیزات ویدئویی آنها از طریق محموله‌هایی از ترکیه وارد می‌شود و این محموله‌ها به واحد رسانه‌‌ای تحت سلطه افراد خارجی از جمله یک آمریکایی تحویل داده می‌شد. مهارت‌های تولید فیلم ویدئویی این تبعه آمریکایی از حرفه پیشین او در بخش شبکه‌های خبری یا شرکت‌های فناوری نشأت گرفته شده بود.

اصحاب رسانه که در این عملیات فیلمبرداری تبلیغاتی داعش مشارکت داشتند به طور مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها درباره راهبرد و قلمرویی که فیلمبرداری باید در آنجا انجام می‌گرفت، ابراز نظر می‌کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش کاملی از فیلمبرداران و تهیه‌کنندگان و تدوین‌گران حرفه‌ای برای تهیه ویدئوهای تبلیغاتی داعش به کار گرفته می‌شدند.

یکی از این افرادی که از داعش جدا شده بودند، می‌گوید: «اصحاب رسانه مهم‌تر از سربازان بودند. دستمزد ماهیانه آنها بیشتر بود و خودروهای بهتری داشتند. آنها قدرت تشویق افراد برای پیوستن به داعش و مبارزه در کنار داعش و نیروگیری برای داعش را در اختیار داشتند».

طبق این گزارش‌، قدرت تبلیغات داعش از مرزهای عراق و سوریه فراتر رفته بود و به اروپا نیز گسترش یافته بود. «عبدالحمید اباعود» معمار حملات اخیر پاریس به طور دائم در برنامه نیروگیری داعش مشارکت داشته است. تصاویر ویدئویی و بیانیه‌هایی که بعد از حمله پاریس منتشر شد به وضوح نشان داد که هدف داعش تنها انجام اقدامات تروریستی علیه دشمنانش نیست بلکه در صدد است مخاطب جهانی را فرماندهی کند.

واشنگتن‌پست نوشت که آمریکا و همپیمانانش علیرغم تلاش‌های فراوان نتوانسته‌اند پاسخ مناسبی برای این سیل عظیم تبلیغات داعش پیدا کند.

ابوهاجر در گفت‌وگویی که با واشنگتن‌پست داشت درباره پیوستن به تکفیری‌های داعش گفت که بعد از ورود به سوریه تلاش کرد تا به تیم رسانه‌ای داعش بپیوندد و دو ماه را صرف کرد تا آموزش‌های پایه‌ای نظامی ببیند و سپس در برنامه ویژه یک ماهه  برای انجام عملیات رسانه‌ای داعش شرکت کرد.

ابوهاجر ادامه داد که این برنامه شامل مهارت چگونگی فیلمبرداری، میکس صحنه‌های فیلمبرداری شده و چگونگی استفاده از لحن و صدای مناسب بود. بعد از پایان این دوره، یک دوربین Canon، یک تلفن هوشمند «سامسونگ گلکسی» به وی داده شد و در واحد رسانه‌ای خلیفه در رقه آغاز به کار کرد.

واشنگتن‌پست در خصوص اهمیتی که تکفیری‌های داعش به تیم تبلیغاتی خود می‌دهند گفت، آنها در سوریه صاحب یک ویلا و یک باغ می‌شدند و یک خودرو «تویوتا هایلوکس» به ابوهاجر داده شد و ماهیانه 700 دلار حقوق دریافت می‌کردند که این مبلغ هفت برابر مبلغی است که یک پیکارجو معمولی داعش دریافت می‌کند.

علاوه بر این، هزینه غذا، لباس و تجهیزات نیز به تیم رسانه‌ای پرداخت می‌شد و همچنین معاف از مالیاتی بودند که داعش بر اکثر اقلام تحمیل می‌کنند.

طبق این گزارش، تکفیری‌های داعش، نظارت بسیار زیادی بر تولید ویدئوها و پیام‌هایی که منتشر می‌کنند دارند و بر تأثیری که این تصاویر ویدئویی که بعد از انتشار بر مخاطبان جهانی می‌گذارد بسیار تکه دارند.

در مجموعه‌ای از ویدئوهایی که تهیه می‌شود، داعش تلاش می‌کند تا خود را به عنوان یک مقصد قابل زندگی و یک دولت خیرخواه که متهد به کارهای عمومی است به نمایش درآورد. داعش تلاش می‌کند تا خود را به عنوان نسخه‌ ایده‌آل در فضای مجازی به نمایش درآورد.

طبق این گزارش، جناح رسانه‌ای داعش بر آندسته از جوانانی که پیشتر عضو تیم رسانه‌ای القاعده بودند و در بخش شبکه‌های اجتماعی تبحر داشتند، تکیه می‌کند و از آنها نیروگیری می‌کند.

واشنگتن‌پست درباره تجهیزات تیم رسانه‌ای داعش می‌گوید که ساختمان‌های چند طبقه‌ای وجود دارد که هر طبقه چهار اتاق دارد که مجهز به دوربین و تجهیزات با کیفیت بالا است و بیش از 100 کارشناس رسانه‌ای در این واحد فعال هستند.

طبق این گزارش، بسیاری از اتباع آمریکایی از طریق ویدئوهایی که داعش منتشر می‌کند، جذب این گروه تروریستی شده‌اند. توییتر و فیس‌بوک برای مقابله با توزیع این ویدئوهای داعش تلاش کردند که حساب‌های کاربری مرتبط با داعش را مسدود کنند اما کاربران اینترنتی راههایی را برای دسترسی به این ویدئوها پیدا کرده‌اند و به شبکه‌هایی که کمتر در دید دولت‌هایشان هست همچون تلگرام رو آورده‌اند.

واشنگتن‌پست گزارش کرد که لوگو داعش نیز یک نمونه دیگر از ماشین تبلیغاتی تکفیری‌های داعش است. این لوگو که قبل از اکثر ویدئوهای داعش به نمایش درمی‌آید و شبیه به لوگوی شرکت‌ها است و نشان می‌دهد که داعش تلاش می‌کند تا جای ممکن رسمی به نظر بیاید و ظاهر خود را بعنوان یک دولت حفظ کند.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه دولت‌ها تلاش می‌کنند دسترسی به اینترنت را محدود کنند، بخش تبلیغات داعش، صفحات نمایشی بزرگی را در همسایگی‌هایی که مستقر است، نصب می‌کند تا ساکنان منطقه بتوانند ویدئوهایی را که داعش تهیه کرده را نمایش کنند.

ابوهاجر می‌گوید که یک تبعه آمریکایی، تدوین ویدئوهای داعش را انجام می‌دهد و به صورت پیشرفته به تدوین می‌پردازد. مقامات آمریکایی می‌گویند که موفق نشدند هویت این افراد را فاش کنند.


 اخبار  بین الملل  -  فارس