سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماسک خانگی برای لیفتینگ پوست صورت بسازید



لیفتینگ پوست,لیفتینگ پوست صورت, پوست صورت

در این مقاله به طرز تهیه و نحوه استفاده یک ماسک عالی برای لیفتینگ پوست صورت خواهیم پرداخت. ترکیبات این ماسک شامل تخم مرغ، لیمو و عسل می باشد. تخم مرغ می تواند باعث استحکام و کشیدگی پوست گردد زیرا حاوی پروتئین و ویتامین B می باشد. در واقع، تخم مرغ باعث لیفتینگ پوست می شود. لیمو نیز روشن کننده پوست و عسل عامل آبرسان و مرطوب کننده عالی آن به شمار می آیند.

 

مواد لازم:
۱ عدد سفیده تخم مرغ
۱ عدد لیمو
۱ قاشق مرباخوری عسل

لیفتینگ پوست,لیفتینگ پوست صورت, پوست صورت

طرز تهیه و استفاده:

در یک ظرف مناسب مواد فوق را ریخته و با کمک یک همزن دستی آنقدر آنها را بهم بزنید تا کاملا کف کند. سپس این ماسک را با کمک نوک انگشتان خود به میزان مساوی و به شکلی یکنواخت بر روی پوست تمیز صورت و گردن خود پخش کنید. از به کار بردن این ماسک به دور چشم و لب ها اجتناب نمایید.

اجازه دهید تا ماسک کاملا روی پوست خشک شود. ( تقریبا ۲۰ دقیقه). زمانی که احساس کردید پوستتان سوزن سوزن می شود و پوست به دلیل وجود ماسک حالت کشیدگی پیدا کرده است، صورت خود را بشویید. آب سرد روی صورت خود بپاشید تا کاملا ماسک پاک گردد. با استفاده این ماسک و شستشوی پوست با آب سرد، منافذ بزرگ پوست کاملا بسته می شوند.

پس از شستشوی پوست خود از یک مرطوب کننده بسیار ملایم و فاقد چربی استفاده نمایید.
منبع:آرایشیک

 


ویدیو مرتبط :
جراحی لیفتینگ یا کشیدن پوست صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 ماسک خانگی برای سفید کردن پوست صورت + طرز تهیه



سفید کردن پوست صورت, پوست صورت

در این مقاله به سراغ ماسک‌های خانگی رفته ایم که همگی از مواد درون یخچال یا آشپزخانه شما هستند بهترین راه‌حل‌های سفید کردن طبیعی پوست را به شما پیشنهاد دهند

رفتن به سالن‌های آرایش و استفاده از جدیدترین محصولات مراقبت پوست همیشه راهی برای سفید و روشن کردن پوست هستند اما چرا راهی طبیعی را انتخاب نکنیم.
در این مقاله به سراغ ماسک‌های صورت خانگی رفته ایم که همگی از مواد درون یخچال یا آشپزخانه شما هستند بهترین راه‌حل‌های سفید کردن طبیعی پوست را به شما پیشنهاد دهند .

ماسک صورت پودر شیر و آب‌ لیمو
مواد لازم : دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک، 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو.

طرز تهیه : این مواد را باهم در یک‌کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید. بگذارید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت بلغور جو و کشک ترش
مواد لازم : نصف فنجان بلغور جو، یک دوم کشک ترش.

طرز تهیه : بلغور جو را شبانه در آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را له کرده و خمیر آن را با کشک ترش مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. استفاده منظم ترکیب کشک و جو هم به روشن شدن چهره کمک می‌کند و هم پوستتان را مرطوب کرده و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

ماسک صورت خمیر سیب‌ زمینی
برای درست کردن این ماسک یک سیب‌زمینی بدارید و پس از رنده کردن آن را به نرمی روی صورت قرار دهید. 11 تا 15 دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را بشویید و خشک‌کنید. سیب‌زمینی مانند آب‌لیمو و شیر به‌طور طبیعی از خاصیت سفیدکنندگی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده و جلا دهنده طبیعی پوست عمل کند.

ماسک صورت زردچوبه و گوجه‌ فرنگی
مواد لازم : 4 قاشق غذاخوری آب گوجه، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه

طرز تهیه : این دو مواد را باهم مخلوط‌ کنید تا به شکل خمیر نازکی درآید و سپس روی صورتتان بگذارید. بگذارید برای 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و خشک‌ کنید. این ترکیب نه‌ تنها چهره شمارا روشن خواهد کرد بلکه خواص آنتی‌اکسیدانی زردچوبه با علائم سالمندی مانند چروک‌ها و خطوط صورت مقابله می‌کند. گوجه نیز از خاصیت قابضی طبیعی برخوردار است که باکتری‌های جوش‌زا را خواهد کشت.

ماسک صورت روغن بادام شیرین
هم می‌توانید کمی روغن گرم شده بادام را روی صورتتان ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کنید و دوباره پوستتان را جوان سازید و هم آخر شب یک‌مشت بادام را در آب خیس کنید و روز بعد آن را خرد کرده و خمیر کنید. این مخلوط را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس بشویید. در صورت انجام منظم این کار چهره شما روش خواهد شد. همچنین بادام به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان برای غذا و آب‌رسانی به پوست گزینه مناسبی است.
منبع : سلامانه/سیمرغ