سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

لیموترش و کاربردهای متفاوت و جالب



 

 

لیموترش و کاربردهای متفاوت و جالب

 

 

لیموترش و کاربردهای متفاوت از لیموترش به جهت دارا بودن ماده‌ای به‌نام اسیداسكوربیك مانع تغییر رنگ و به اصطلاح پلاسیده شدن محل برش‌های ایجاد شده در میوه‌هایی همچون موز، سیب، گلابی و همچنین سبزیجاتی مانند كرفس، سیب زمینی و آرتیشو در مجاورت با هوا می‌شود .

در نتیجه با آغشته كردن سطوح برش یافته به آب لیموترش آنها را برای مدت چند ساعت بدون تغییر در ظاهر نگهداری و سرو كنید.

 

 

- اگر به هنگام پخت قارچ چند قطره‌ای آب لیموترش به آن اضافه كنید، قارچ‌ها پس از پخت نیز همچنان سفید باقی می مانند.


- پس از استفاده از تخته گوشت برای خرد كردن ماهی، گوشت، پیاز، سیر و به‌طور كلی مواد غذایی با بوی تند، برای آنكه بوی حاصل از آن مواد بر روی تخته باقی نماند، پس از شست وشوی تخته با آب و مایع ظرفشویی، نیمه‌ای از لیموترش بریده شده را بر روی سطح آن بمالید. جهت رفع بوی دستتان پس از پاك كردن گوشت قرمز، مرغ و ماهی و همچنین سیر نیز از همین روش استفاده كنید.


- ظروف مسی و برنجی پس از گذشت زمان و در مجاورت با هوا تغییررنگ داده و تیره می شوند، حال برای تمیز كردن آنها كافی است پنبه و یا تكه پارچه ای را اندكی به آب لیموترش آغشته كرده و بر روی سطح فلز بمالید. سپس آن را شسته و خشك كنید، خواهید دید كه ظرف مسی یا برنجی شما مانند روز اول خواهد شد.- جهت جلوگیری از كپك زدن مربا در خارج از یخچال به هنگام پخت ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه كنید.


- اگر برای پخت سیب زمینی و یا تخم مرغ و یا جوشاندن كنسرو تن ماهی كاسه‌ای رویی انتخاب كرده‌اید، در آب حاوی مواد یاد شده چند قطره‌ای لیموترش بریزید. با این كار از سیاه شدن جدار داخلی كاسه جلوگیری به‌عمل می‌آید. البته به جای آبلیمو از سركه و یا آبغوره نیز می‌توانید استفاده كنید. به طور كلی ترشی مانع تغییررنگ این فلز می‌شود.


- اگر دستان شما پس از پاك كردن سبزی‌ها و یا در صورت تماس با میوه‌هایی مانند آلبالو یا شاه توت رنگی شده و با آب و صابون نیز پاك نمی‌شود، محلولی از آبلیمو و آب آماده كرده و دستان خود را برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید، سپس آنها را شسته و خواهید دید چگونه سفید خواهند شد.


- در صورتی كه اطراف راه آب و همچنین كاسه ظرفشویی و یا دستشویی‌تان با جرمی از رسوبات آب پوشیده شده است، به جای استفاده از انواع مواد شیمیایی مخصوص با مالش نیمه‌های یك عدد لیموترش به سطوح مورد نظر جرم زدایی كنید.


- از لیموترش برای زدودن بوی حاصل از تخم مرغ بر روی ظروف نیز می‌توانید استفاده كنید.


- اگر برای شست وشو و لكه زدایی جوراب و یا لباس سفیدتان مایع سفیدكننده‌ای در دسترس نداشتید، می توانید از لیموترش به‌عنوان سفیدكننده طبیعی استفاده كنید. به این صورت كه جوراب و یا لباس سفید لكه دار شده خود را درون قابلمه ای پر از آب ریخته و چند تكه لیموترش بریده شده به آن اضافه كنید. قابلمه را بر روی شعله اجاق گاز قرار داده و مدتی این مخلوط را بجوشانید. در حین جوشاندن مقداری مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی نیز به آن اضافه كنید.پس از گذشت چند دقیقه لباس‌ها را بیرون آورده و آبكش كنید.


- لیموترش بهترین چربی زدا است، پس برای پاك كردن لوازم و ظروفی كه حتی با شست وشو نیز چربی روی آنها به طور كامل از بین نرفته است، از آب لیموترش استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
کاربردهای متفاوت جوراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل



 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 

 

خلاقیت در استفاده ار وسایل در دسترس نکته ای است که خانمهای خانه دار خیلی از آن بهره میگیرند اما ما در اینجا پیشنهاد های جدیدی برای شما داریم.

 

 

استفاده از گیلاس به عنوان شمعدان

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


می توانید گیلاس ها را سر و ته گذاشته و روی آنها شمع بگذارید. همچنین می توانید آنها را روی طاقچه اتاقتان بگذارید تا یک مجموعه زیبایی از شمع ها را کنار هم داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که گیلاس هایی را انتخاب کنید که دوام بیشتری داشته و دهانه گشادتری هم داشته باشند تا احتمال افتادن آنها کم باشد.

 

 

پایه کیک

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


از پایه یا ظرف کیک به عنوان جایی برای ایستادن شمع( در سایزهای مختلف) استفاده کنید. همچنین می توانید زیر شمع ها پارچه ابریشمی بیندازید تا از چکه کردن قطرات آن روی میز جلوگیری کند.

 


- برای به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی: می توانید کلکسیون اسباب بازی های کوچک یا وسایل تزئینی کوچک تان را روی پایه کیک بچینید.

 

 

- برای به خاطر آوردن کارهای مهم: مثلا می توانید پایه کیک را جلوی در ورودی ساختمان بگذارید تا لیست خرید، نامه های پستی، و قبض های پرداختی را روی آن بگذارید.

 


- برای جلوه دادن به فضا: شما می توانید عکس های کوچک یا یادگاری هایی که برایتان مهم هستند را روی پایه کیک بگذارید تا به اتاقتان جلوه بیشتری ببخشد.

 

 

- برای شکیل به نظر رسیدن دکوراسیون اتاقتان: مثلا می توانید عطرها و جاجواهری تان را روی پایه کیک بچینید و روی میز یا داخل کمدتان بگذارید.

 

 

عروسکهایتان را در کتابخانه در انتهای ردیف کتابهایتان بگذارید

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 

 

استفاده از گیلاس به عنوان شمعدان

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


شمع ها را داخل گیلاس بگذارید و مقداری شن یا ماسه در زیر آنها بریزید. با این کار فضای رمانتیکی را در میز شام ایجاد کرده اید.

 

 

استفاده از جالباسی برای آویزان کردن بدلیجات

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


با آویزان کردن بدلیجات تان به چوب لباسی از مشخص شدن کت و لباس هایی که به چوب لباسیِ داخلِ هال آویزان است جلوگیری کرده اید.

 

گردنبدها و دستبندهایی را که خیلی دوست دارید و زیاد هم از آنها استفاده می کنید در دسترستان قرار دهید.

 

با آویزان کردن بدلیجات تان روی چوب لباسی، نمای خوبی به اتاقتان می دهید.

 

 

لاک ناخن برای رمزگذاری کلیدها

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


با رنگ کردن کلیدهایتان با لاک، آنها را رمزگذاری کنید. از کلیدهای صاف و ضخیم استفاده کنید و قسمت بالای آنها را رنگ کنید.

 

با انجام دادن این کار، نه تنها مرتب و منظم به نظر می رسید بلکه این کار به شما قدرت تشخیص می دهد.

 

 

استفاده از لفاف های حباب دار برای پیچیدن جواهراتتان در مسافرت

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


گوشواره و زنجیرهایتان را در قسمت طولی و درازای لفاف بگذارید و آنها را محکم ببندید. سپس نوار باریکی دور آن بپیچید.

 

با انجام دادن این کار، از شکستن و به هم پیچیدن جواهراتتان جلوگیری می کند. هر زمانی که گردنبدتان را از چمدانتان بیرون بیاورید می توانید گردنتان کنید.

 

 

جعبه سی دی به عنوان جایی برای یادداشت

 

 

استفاده های جالب و متفاوت از وسایل دردسترس

 


پس از بیرون آوردن سی دی از جعبه آن، درِ آن را خم کنید و کاغذ یادداشتی را داخل آن بگذارید. مثلا می توانید هنگام آشپزی دستور پخت غذا را در این قسمت قرار دهید تا به آسانی بتوانید از روی آن دستورالعمل را اجرا کنید.