سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كلاه دست باف دخترانه



 

 

 

کلاه

 

 

كلاهی كه در تصویر می‌بینید به صورت قلاب بافی بافته می‌شود و متشكل از پایه‌های متوسط است.

 

برای بافت این كلاه می‌توانید از كف سر بیندازید و با 5 زنجیره شروع كنید. پایه‌های متوسط را از دایره اول با 12 دانه شروع كنید و دانه‌ها را در دایره دومی به 24 دانه و در ردیف بعد به 36 دانه برسانید. وضع اضافه كردن دانه‌ها باید به نحوی باشد كه بعد از بافت دایره‌ای به اندازه كف سر كودكتان (معمولا با قطر 5 تا 7 سانت كف كلاهتان مثل یك بشقاب سوپخوری گود باشد. نه خیلی عمیق و نه خیلی تخت.

 

وقتی كف كلاه را بافتید دیگر اضافه كردن را متوقف می‌كنید و بافت را درست روی هر دانه یك دانه جدید انجام می‌دهید تا حدود 20 ردیف. ممكن است بسته به كلفتی یا نازكی كاموایتان دانه‌ها بیشتر یا كمتر بشود اما بافت را ادامه می‌دهید تا كلاهی به شكل مورد نظر به دست آورید.

 

برای درست كردن گل‌های كلاه از كاموایی دیگر با رنگ دلخواه 5 زنجیره سر می‌اندازید و آن را حلقه می‌كنید و 10 دانه پایه متوسط می‌بافید. در رج بعدی یك پایه خیلی كوتاه روی دانه زیری و دو پایه بلند روی همان دانه و پایه بلند روی دانه بعدی و یك پایه كوتاه روی همان دانه می‌زنید تا یك گلبرگ تشكیل شود. این كار را باید 5 بار انجام دهید تا 5 گلبرگ تشكیل شود. بدین ترتیب 10 دانه اولیه شما در رج بعدی به 25 دانه به شكل گلبرگ می‌رسد.

 

وقتی تعداد مناسبی از این گل‌ها تهیه كردید آن را با دكمه‌هایی با رنگ متضاد به كلاهی كه درست كرده‌اید می‌دوزید.

 

در آخر لبه كلاه را تا می‌زنید.

 


یادآوری:

برای بافت زنجیره نخ را حلقه می‌كنید، یك دور پیچ می‌دهید و سر قلاب را از داخل آن رد كرده و امتداد نخ را از داخل حلقه بیرون می‌آورید.

 

برای اتصال این زنجیره به شكل حلقه سر قلاب را كه یك زنجیره داخلش است به انتهای زنجیره فرو كرده یك حلقه دیگر با نخ بیرون كشیده با یك حلقه دیگر این دو حلقه تشكیل شده را باهم یكی می‌كنید.

 

برای بافت پایه كوتاه یك حلقه از پایه ردیف قبل بیرون كشیده یك حلقه دیگر از داخل آن و حلقه قبلی كه روی میل است رد می‌كنید.

 

برای بافت پایه متوسط یك حلقه داخل میل دارید و یك دور نخ را دور قلاب می‌اندازید و یك حلقه نیز از پایه رج قبل بیرون كشیده در دو مرحله هر بار دو حلقه از این سه حلقه را یكی می‌كنید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه فرش دست باف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماندالاهای دست باف +عکس


جی مولر نخ های رنگارنگ را به دقت کنار هم می بافد و ماندالاهایی که به عنوان Ojos de Dios شناخته می شوند را می سازد. Ojos de Dios که عبارتی اسپانیایی به معنای چشمان خداست یک هنر قومی محبوب در جنوب غربی آمریکا در دهه 1970 بود.

وبسایت لاپلاس: جی مولر نخ های رنگارنگ را به دقت کنار هم می بافد و ماندالاهایی که به عنوان Ojos de Dios شناخته می شوند را می سازد. Ojos de Dios که عبارتی اسپانیایی به معنای چشمان خداست یک هنر قومی محبوب در جنوب غربی آمریکا در دهه 1970 بود. جی می گوید منبع الهام من دیدن چنین ماندالاهایی توسط Huicholes در مرکز مکزیک و سپس به طرز شگفت آوری مشابه آنها که با چوب و نخ توسط تبتی ها بافته می شد، است. به طور سنتی Ojos de Dios ها به دلایل معنوی استفاده می شوند. بسیاری از جاها، آنها را روی پشت بام خود برای جلوگیری از ورود ارواح شیطانی نصب می کنند. اما هنرمند این بافته ها را به عنوان فرم محبوبی از بیان خلق می کند. آثار مولر را مشاهده می کنید.

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف

ماندالاهای دست باف