سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كفش هایتان را چگونه تمیز مى كنید؟



 

كفش هایتان را چگونه تمیز مى كنید؟

 

برخى مى گویند لباس آدم تا حد زیادى شخصیت انسان را نشان مى دهد و بى تردید كفش هاى تمیز و مرتب بخشى از این شخصیت است!

 

۱- اگر كفشتان خیس شد: كفش هاى چرمى را هیچگاه در آفتاب یا كنار بخارى و یا شومینه خشك نكنید بلكه درون آن را با روزنامه خشك پركنید تا رطوبت داخل آن گرفته شود و پس از خشك شدن، روى آن را پولیش یا واكس بزنید.

 

۲- كفش ها را واكس بزنید: براى این كار ابتدا گرد و غبار آن را با یك دستمال بگیرید. چنان چه واكستان تمام شد مى توانید روغن زیتون را با یك اسفنج روى كفش خوب بمالید و سپس با دستمال، روغن اضافى را پاك كنید.كفش هایتان براق و تمیز خواهد شد.

 

۳- اگر كفش كتانى شما تنگ است: نخست كفش ها را بشویید یا خیس كنید و همان طور بپوشید تا خشك شود. در این صورت اندازه و قالب پاى شما را مى گیرد.

 

۴- وقتى كفش شوره مى زند: معمولا روى كفش در اثر راه رفتن در باران و برف، شوره مى زند به طورى كه هر چه كفش را بشویید و یا واكس بزنید این لكه هاى سفید پاك نمى شوند براى حل این مشكل با اسفنج آغشته به سركه سفید، كفشتان را پاك كنید.

 

۵- پاك كردن كفش جیر: براى پاك كردن كفش جیر نخست از یك مداد پاك كن كمك بگیرید و خطوط و لكه هایى را كه روى كفش افتاده پاك كنید. سپس با یك برس نرم كفش، روى آن بكشید تا گرد و غبار آن پاك شود. وانگهى گرفتن كفش جیر روى بخار كترى به كفش شما جلاى ویژه اى مى بخشد.

 

۶- پاك كردن كفش هاى مردانه: كفش آقایان اغلب خیلى زود كثیف مى شوند و اگر همسرتان بعد از یك روز كارى با كفش هاى خاك آلود وارد خانه شد، غر نزنید و نگران نباشید.ابتدا با یك دستمال غبارهاى روى كفش را پاك كنید و سپس با كمى روغن زیتون كفش را روغنى كنید و یك ساعت بعد آن ها را واكس بزنید.

 

۷- اگر كفش ورزشى نو خریدید: زمانى كه نو است و هنوز نپوشیده اید كمى پودر نشاسته روى آن بپاشید تا بعدها آسان تر تمیز شوند.

 

۸- پاك كردن كفش هاى كتانى: كفش هاى كتانى هم خیلى زود كثیف مى شوند. بهترین روش، استفاده از شامپوى فرش براى تمیز كردن این كفش هاست. براى این كار مانند روش شامپو زدن به فرش عمل كنید.

 

۹- صاف نگه داشتن چكمه هاى بلند: هنگامى كه مى خواهید چكمه هاى بلند خود را در كمد نگه دارید از چه روشى استفاده مى كنید تا ساق چكمه صاف بایستد؟ راه حل آن ساده است چند ورق روزنامه را لوله كنید و در ساق چكمه بگذارید و یا حوله اى دور لوله مقوایى دستمال آشپزخانه (رول) بپیچید و درون چكمه هایتان قرار دهید.

 


ویدیو مرتبط :
بنظر شما كدوم كفش با این لباس مى اد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفن همراهتان را با كفش خود شارژ كنید!



تلفن همراهتان را با كفش خود شارژ كنید!

از این پس می توانید از طریق انرژی ذخیره شده در ریز تراشه ای در كف كفش تان، تلفن همراه و سایر دستگاه های الكترونیك كوچك را شارژ كنید.

ایسنا : «آنتونی موتوآ»، محقق كنیایی، ریز تراشه ای ابداع كرده است كه امكان شارژ تلفن همراه را از طریق انرژی ذخیره شده در كفش فراهم می كند.

این ریز تراشه فوق باریك از كریستال ساخته شده و با اعمال فشار بر روی آن می تواند انرژی تولید كند؛ این بدان معناست كه اگر ریز تراشه در كف كفش كار گذاشته شود، در هر قدم می تواند انرژی تولید كند و این انرژی از طریق یك سیم رابط برای شارژ تلفن همراه شما استفاده می شود.

كفش مجهز به این ریز تراشه می تواند انرژی را در خود ذخیره كرده و حتی در زمان سكون از انرژی ذخیره شده برای شارژ استفاده كرد.

«موتوآ» امیدوار است كه با توسعه فناوری ریز تراشه بتواند از انرژی تولید شده برای شارژ همزمان چند دستگاه استفاده كند.

شورای ملی علوم و فناوری كنیا شش هزار دلار به این پروژه اختصاص داده است و محقق جوان قصد دارد ریز تراشه را به مرحله تولید تجاری برساند. قیمت ریز تراشه برای هر جفت كفش در حدود 45 دلار بوده و دارای دو سال ضمانت است./ایسنا