سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كاچی غذای سنتی ایرانی



 

 

كاچی غذای سنتی ایرانی

 

 

مواد لازم:

 

 

آرد
2 لیوان
نبات کوبیده شده
2 لیوان
روغن زرد
250 تا 300 گرم
گلاب
نصف فنجان
زعفران سائیده 1 قاشق چایخوری
خلال بادام
50 گرم
پودر پسته و دارچین به مقدار کافی

 


طرزتهیه :

 

 

روغن را داغ كرده، آرد گندم یا برنج را در آن بریزید و صبر كنید تا سرخ شود، سپس آب، شكر و زعفران را به آن اضافه كنید.

 

 

نبات کوبیده شده را با 4 لیوان آب می گذاریم بجوشد. سپس آن را صاف كرده، زعفران حل شده و گلاب را به آن اضافه می كنیم و آن را كنار می گذاریم. روغن زرد (یا کره گوسفند آب شده که آن را روغن زرد مینامیم) را در یك قابلمه ریخته، پس از آب شدن روغن زرد آرد را كم كم اضافه می كنیم.

 

 

بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می زنیم. شعله را ملایم كرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی شود ( برای تهیه كاچی نیاز به سرخ كردن آرد نمی باشد). در این مرحله نصف قاشق چایخوری نمك اضافه كرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و شربت را كم كم به آن اضافه می كنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع صاف و یك دست شود. خلال بادام را هم اضافه می كنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا كاچی جا بیفتد . در صورتی كه كاچی كمی سفت شد، می توانیم یك لیوان آب به آن اضافه كنیم و می گذاریم كاچی به روغن بیفتد. معمولاً این نوع كاچی را برای خانم های تازه زایمان كرده، می پزند. از آنجایی که این غذا دارای خواص غذایی سرشاری است, خوردن آن را به دخترانی که به دوران بلوغ میرسند توصیه می کنیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اریشته غذای سنتی آذربایجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتصاب غذای زندانیان ایرانی در قطر



 

زندانیان ایرانی محبوس در زندان قطر، دست به اعتصاب غذا زده اند؛ بیشتر این زندانیان از اهالی استان بوشهر هستند. به گزارش تابناك، برخی از زندانیان ایرانی در بند قطری ها، كه به اتهام ورود غیرمجاز و یا شاید اتفاقی به خاک این کشور عربی در زندان روزگار می گذرانند، از روز گذشته و به دلیل آنچه «عدم پیگیری مطالبات و رسیدگی به وضعیتشان» نامیده اند، دست به اعتصاب غذا زده و مسئولین زندان قطر را تهدید کرده اند، در صورتی که به وضعیت آنان رسیدگی نشود، به اعتصاب خود ادامه دهند.

مدت هاست که ماهیگیران ایرانی، بنا به دلایلی متعددی از جمله ناآشنایی با مرزهای دریایی و همچنین نبود مرزهای مشخص میان دو كشور، به آب های کشورهای عربی، به ویژه قطر وارد می شوند که این مسأله، باعث شده است تاکنون، شمار بسیاری از ماهیگیران کشورمان در خلیج فارس دستگیر و به زندان قطر اعزام شوند.

بر پایه این گزارش، نزدیک دو ماه پیش نیز شش تن از هموطنانمان در حال ماهیگیری و به دلیل ورود ناخواسته به آب های قطر، مورد هجوم گارد ساحلی این كشور عربی قرار گرفتند كه بر اثر آن، سه تن از این افراد زخمی و جملگی به زندان های قطر منتقل شدند.

در پی رسانه ای شدن این رویداد، هرچند مسئولین وزارت خارجه كشورمان مدعی پیگیری هایی درباره این افراد و دیگر ایرانیان در بند قطری ها شدند و همچنین در سفر معاون اول رئیس جمهور كشورمان به دوحه، از آزادی سه ایرانی زندانی در آن كشور خبر دادند، خبرهای رسیده حكایت از تعداد بیشتر ایرانیانی دارد كه هنوز در زندان های قطر بوده و وضعیت مناسبی ندارند.

ذکر این نیز لازم است، تاکنون دو قانون موافقت‌نامه استرداد مجرمین و انتقال محكومان بین ایران و قطر به تصویب نهایی رسیده و از سوی رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرا ارایه شده كه متأسفانه از سوی دولت قطر، مورد بی اعتنایی واقع شده است.

این رفتار طرف قطری، در حالی تداوم می یابد که «دوحه» در سال های اخیر، سیاست گسترش روابط با «تهران» و همکاری های گوناگون سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در دستور کار خود قرار داده است و گویا، فشار بیشتر دستگاه دیپلماسی کشورمان و همچنین پیگیری های مستمر ایشان، می تواند زمینه آزادی ایرانیان زندانی در قطر را فراهم سازد.../تابناك