سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

غریزه جنسی جوانان با جلسه و حرف مهار نمی شود


برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید چاره ای اندیشید كه هم در چهارچوب مسایل دینی و هم نیازهای این‌گونه افراد را پاسخگو باشد و این با حرف، صحبت و جلسه ممكن نیست./این افراد، همگی كارگر و كشاورز بوده و بر خلاف حادثه خمینی‌شهر هیچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند.

پژوهشگر، رفتارشناس و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی كه به كاشمر سفر كرده و از نزدیك در جریان رسیدگی و تحقیقات این پرونده قرار گرفته بود، گفت: وقوع این گونه رخدادها، زنگ هشداری برای ساماندهی مدیریت جنسی جوانان مجرد است.

مجید ابهری، با بیان اینكه پس از سی سال پژوهش میدانی و كاربردی در حوزه رفتارشناسی و آسیب‌شناسی به كاشمر رفتم و از نزدیك در جریان روند رسیدگی قرار گرفتم، گفت: حادثه خمینی شهر و كاشمر هیچ شباهتی با یكدیگر ندارند.

وی با رد برخی ادعاهای مبنی بر اینكه افراد دستگیر شده دارای سابقه شرارت بوده یا وابسته به گروه خاصی بودند، گفت: این افراد همگی كارگر و كشاورز بوده و برخلاف حادثه خمینی‌شهر، هیچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند.

وی افزود: در حادثه كاشمر بر خلاف اظهارات یك فرد بی‌صلاحیت و اخراجی كه عنوان كرده بود پنجاه نفر این زن را محاصره كرده‌اند، سیزده جوان روستایی و كشاورز 18 تا 25 سال این حادثه را رقم زدند.

ابهری افزود: بر پایه تحقیقات رفتارشناسانه و آسیب‌شناسی كه در مدت سفر به كاشمر داشته‌ام، متوجه شدم كه خانم «م» به علت اعتیاد همسر با وجود داشتن دو فرزند یازده و سه ساله از او جدا زندگی می‌كرده و در یك آرایشگاه زنانه مشغول به فعالیت بوده است.


این پژوهشگر افزود: این زن چندی پیش به خاطر مشكلاتی، مجبور به ترك محل زندگی خود شده بود.

ابهری افزود: حادثه كاشمر در روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری رقم خورد، به گونه‌ای كه در ساعت 20:30 این زن به همراه مردی كه با وی ارتباط داشته، در كنار یك خودرو با چراغ خاموش و در محیط تاریك جاده روستایی در حال صحبت كردن بودند كه ناگهان دو راكب موتورسوار كه نزدیک هجده تا بیست سال داشتند، با دیدن این منظره، كنجكاو و تحریك شده و با تلفن همراه دوستان خود را به این محل دعوت می‌كنند.

وی افزود: این زن نخست ادعا كرد كه یك تعداد جوان دور من حلقه زده بودند و به خاطر تاریكی هوا، نتوانستم تعداد آنان را تشخیص دهم، اما به نظرم دو یا سه نفر كه باز هم مطمئن نیستم به من تجاوز كردند.

این رفتارشناس با بیان اینكه این زن پس از انتقال به شهر به مأموران انتظامی گفته بود كه شكایتی ندارم، اما پس از مدتی این زن شكایتی را به دادستانی می‌نویسد گفت: با كمك قربانی حادثه و مرد روستایی كه این زن را نجات داده بود، سیزده متهم شناسایی و دستگیر شدند.

ابهری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و نوع جرم پرونده توسط دادستان كاشمر به شعبه 5 كیفری دادگاه خراسان رضوی فرستاده شد و پس از اطلاع به رییس كل دادگستری خراسان رضوی، وی ضمن دادن دستور صریح در دستگیری و مجازات عاملان این حادثه ماموران ویژه‌ای را برای رسیدگی به این پرونده در نظر گرفت.

این رفتارشناس در عین حال با اشاره به حساسیت‌های این گونه حوادث و لزوم دقت در اطلاع‌رسانی در این باره، تأكید كرد: مسئولان پیش از بیان عمومی حوادث در مورد زمان، چگونگی و نحوه جرم تحقیق كنند.

وی با تأكید بر اینكه نا امن نشان دادن جامعه و اخلال در امنیت اجتماعی، با بیان و بزرگنمایی برخی از حوادث رخ می‌دهد، به ایسنا گفت: این مسأله سبب می‌شود رسانه‌های بیگانه و دشمن با تجزیه و تحلیل‌هایی گوناگونی از بروز این حوادث جشن بگیرند.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه نیز برخی رسانه‌ها بدون آگاهی از تخلفات و سوابق یك فرد، اظهارات دروغین این فرد اخراجی را بدون تحقیق منتشر كردند كه با توجه به اینكه گسترش این گونه اخبار حوادث، سبب ایجاد هراس اجتماعی می‌شود، باید رسانه‌ها توجه كنند كه با بیان حقایق، از اقدامات ژورنالیستی خودداری كنند.

ابهری درباره رسیدگی به جرایم متهمان این پرونده، با بیان اینكه تا ثابت نشود كه تجاوز به عنفی صورت گرفته، نمی‌توان آنان را مجازات كرد، گفت: رییس كل دادگستری خراسان رضوی با دقت پیگیر و ناظر موضوع است.

وی با بیان اینكه مقصر دانستن قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این سه پرونده، كم لطفی است، گفت: در این موضوع خاص به دور از هر گونه تعصب می‌توان گفت كه پلیس و مسئولان قضایی كاملا به وظایف خود رفتار كرده‌اند.

برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید فكری كرد
این رفتارشناس با بیان اینكه وقوع این‌گونه رخدادها، زنگ هشداری برای ساماندهی مدیریت غرایز جنسی جوانان مجرد است، گفت: فراهم كردن و افزایش امكانات ازدواج و گسترش فرهنگ اخلاقی می‌تواند در این باره موثر باشد.

وی افزود: برای غریزه جنسی جوانان مجرد باید چاره ای اندیشید كه هم در چهارچوب مسایل دینی و هم نیازهای این‌گونه افراد را پاسخگو باشد و این با حرف، صحبت و جلسه ممكن نیست.

این پژوهشگر با بیان اینكه تحریك شدن جوانان در حادثه كاشمر، علت بروز این حادثه بوده گفت: این مسأله، کار مجرمانه متهمان را توجیه نمی‌كند، ولی مسئولان باید به نیازهای این‌گونه افراد توجه كنند.

این جامعه‌شناس در پایان افزود: پیش از آن كه پلیس و قوه قضائیه وارد عمل شود، 22 سازمان و نهاد پیشگیری و فرهنگی هستند كه اگر آنها وظایف خود را به درستی انجام دهند، نیازی به دخالت این ارگان‌ها نیست.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
میخوای غریزه جنسی رو مهار کنی... کپی کن دیگه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كربكندی:پیشنهاد سرمربیگری تیم جوانان در حد حرف بود



 

 

 

كربكندی:پیشنهاد سرمربیگری تیم جوانان در حد حرف بود

 

سرمربی اسبق تیم فوتبال راه‌آهن شهرری گفت: پیش‌ کشیدن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی جوانان فقط در حد حرف بود.

رسول کربکندی  پیشنهاد سرمربیگری تیم فوتبال جوانان از سوی فدراسیون به وی را در حد حرف دانست و اظهار کرد: مدتی پیش واسطه‌ای در این باره با بنده صحبتی کرد که کاملا در حد حرف بود. من هم که نقاط ابهام‌آمیزی زیادی در این قضیه برایم وجود داشت، چندین سوال کلی و مهم درباره هدف‌گذاری‌ها، رویکرد، اینکه برپایه چه مسایلی این پیشنهاد مطرح شده و... را بیان کردم که پاسخی هم از فدراسیون برایم نیامد. پس از آن دیدم مطالبی در این‌باره در برخی روزنامه‌ها به چاپ رسیده است.

وی افزود: من معتقدم که بهتر است جوان‌ها کار با این رده‌ سنی را انجام دهند؛ اما اگر پیشنهاد رسمی در این زمینه وجود داشته باشد، پذیرش آن نیازمند صحبت‌ها، بررسی‌ها و دقت بسیار بیشتری نسبت به قبول مسوولیت یک تیم باشگاهی است. مربیگری در این رده حساس و نیازمند شرایط خاص خود است.

سرمربی اسبق تیم راه‌آهن با بیان اینکه به رغم رای کمیته انضباطی و خواهش‌های انصاری‌فرد برای مهلت گرفتن دوباره، هنوز حقم را از این تیم نگرفته‌ام، به ایسنا گفت: قرارداد من با باشگاه راه‌آهن 350 میلیون تومان بود که پس از برکناری و اعاده حق از سوی اینجانب کار به کمیته انضباطی کشید؛ سرانجام با فشار زیادی که محمد‌حسن انصاری‌فرد (مدیرعامل باشگاه راه‌آهن) و مجتبی شریفی (رییس کمیته انضباطی) برای تخفیف گرفتن داشتند، 150 میلیون تومان این مبلغ را بخشیدم. پس از آن قرار شد تا ظرف پنج، شش روز 200 میلیون مانده را پرداخت کنند که انصاری‌فرد دوباره اصرار و خواهش‌های فراوانی داشت تا مهلت یکماهه برای پرداخت آن بگیرد. کمیته انضباطی هم در جریان بود و قرار شد اگر پول را ندادند با کسر امتیاز مواجه شوند.

وی ادامه داد: در نهایت قبول کردم اما همانطور که پیش‌بینی می‌کردم در پایان مهلت یک‌ماهه باز هم پول پرداخت نشد که مجبور شدم دوباره نامه‌ای را به کمیته انضباطی بنویسم. پس از مدتی کمیته انضباطی حدود ده دوازده روز پیش با علم به اینکه گذشت‌های زیادی برای باشگاه‌ راه‌آهن قایل شده بودم، حکم به پرداخت کل مبلغ 350 میلیون تومان توسط انصاری‌فرد را داد که در غیر این صورت بی‌شک کسر امتیاز در انتظار تیم فوتبال راه‌آهن خواهد بود. طبق قرارداد بنده کل مبلغ 350 میلیون تومان باید در سه مرحله پرداخت کنند که مرحله نخست چهارماه پیش بود، مرحله بعدی نیم‌فصل و مرحله سوم در پایان لیگ است که اکنون موعد پرداخت دو مرحله آن رسیده است. اگر این دو مرحله پرداخت نشود، کمیته انضباطی تهدید به کسر امتیاز کرده است.

کربکندی با انتقاد از برخورد با باشگاه‌های متخلف، گفت: برایم سوال است که چرا قراردادهای قانونی به ثبت رسیده، اجرا نشده و برخوردها هم تا این حد طول می‌کشد. متاسفانه بنده با باشگاهی طرف هستم که عدم راستگویی در آن به بالاترین حد خود وجود دارد. همه توافق‌ها در حد حرف است و همیشه قول و وعده می‌دهند. اکنون می‌شنوم پس از هفته هجدهم لیگ، برخی از بازیکنان راه‌آهن تنها ده پانزده درصد از قرادادشان را گرفته‌اند. مدیریت این باشگاه فقط قول می‌دهد. متاسفانه عدم راستگویی به ابزاری برای مدیریت‌ کردن تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد نهادهای نظارتی و رسمی باید به گونه‌ای باشد که باشگاه‌های متخلف کسر امتیاز را جدی بگیرند. بنده حتی درخواست دادم که از سهم درآمدهای تبلیغاتی باشگاه راه‌آهن در فدراسیون، بدهی‌اش پرداخت شود که ظاهرا به دلیل بدهی دیگر راه‌آهن به فدراسیون بخشی از آن سهم، تسویه شده به حساب می‌آید.