سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

عسل دارای خاصیت ضد پیری برای پوست است



 

خاصیت عسل

 

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف عسل نقش زیادی در سلامت پوست دارد، زیرا عسل از خاصیت ضد پیری برخوردار است.

 

مصرف عسل برای كودكان زیر2 سال توصیه نمی‌شود


سارا احمدی كارشناس تغذیه :

 

عسل مهمترین منبع مواد قندی است و این ماده مغذی دارای 15 نوع قند است كه در هضم غذا نقش بسزایی دارد.

 

مهمترین خاصیت عسل ضد میکروب بودن آن است و عسل حاوی آنتی بیوتیک، همچنین آنتی اکسیدان است كه مصرف آن در سلامتی قلب و عروق مؤثر است.

 

خاصیت عسل

 

عسل با وجود شیرینی زیاد، نه تنها برای دندانها و لثه مضر نیست، بلکه موجب سفید شدن دندانها و سلامت لثه می‌شود.

 

عسل ماده‌ای ضد اسهال است و به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند، و به افرادی كه دچار کم خوابی هستند، توصیه می‌شود پیش از خواب چند قاشق کوچک عسل مصرف كنند.

 

مصرف عسل در رفع کم اشتهایی، بهبود جریان خون، همچنین رشد عضلات مؤثر است و این ماده غذایی نقش بسیار مهمی در التیام و بهبود زخم‌ها دارد و در ترکیب انواع کرمهای ویژه پوست به کار می رود.

 

عسل دارای مقادیر کمی از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین B6، B5، B2، A، E، K و C است و عسل در کنار اثرات ضد میکروبی دارای اثرات ضد خونریزی نیز می‌باشد، اما باید توجه داشت که گرم شدن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب موجب کاهش اثرات ضد میکروبی این ماده غذایی می‌شود.

 

انواع پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه نیز در ترکیب عسل وجود دارد، و این ماده غذایی همچنین حاوی املاح معدنی مختلف نظیر کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید است.

 

با توجه به احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک، استفاده از عسل برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی‌شود.

منبع:ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫خواص گیاه معجزه گر کاسنی، دارای هزار و یک خاصیت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۵ قانون طلایی ضد پیری پوست



پیری پوست,ضد پیری پوست, پوست صورت

به کار گیری یک رژیم خوب و استفاده ی مرتب از داروها یا لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند روند پیری پوست را تا ۱۰ سال به تاخیر اندازد.

۱ . نوشیدن آب را فراموش نکنید: زیرا نوشیدن آب کافی حداقل ۸ لیوان در روز تاثیر بسیار بزرگی روی جلوگیری از پیری پوست دارد و همچنین باعث طراوت پوست می شود.

۲ . اجتناب از رژیم های غذایی نادرست : رژیم های غذایی خودسرانه و نادرست باعث چاق و لاغر شدن بدن شما می شود و علاوه بر شل شدن و افتادگی پوست بدن به پوست صورتتان نیز آسیب می رساند و باعث چروک شدن پوست صورتتان می شود بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها شما حتما برای کاهش وزن نیز تحت نظر یک پزشک متخصص باشید.

۳ . از آفتاب اجتناب کنید: زیرا تاثیر بزرگی روی پیری پوست می گذارد و اگر ناچار به بیرون رفتن شدید ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۴ . میوه ها و سبزی های تازه را جایگزین فست فودها و غذاهای پر کالری کنید: زیرا ویتامین های موجود در میوه ها و سبزی ها تاثیر زیادی روی جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست می گذارند.

۵ . از استعمال دخانیات اجتناب کنید: که مهم ترین و بزرگ ترین دلیل پیری پوست می باشد.

منبع: آرایشیک