سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه ی خمیر پیتزا در منزل



 

 

طرز تهیه ی خمیر پیتزا در منزل

 

 

مواد لازم :

 

 

آرد سفید
3 و نیم لیوان
روغن مایع
1 استکان
زرده ی تخم مرغ
2 عدد
شیر
1 استکان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
شکر 1 قاشق مربا خوری

 


طرز تهیه :

 


2 عدد زرده را در ظرفی ریخته و با یک قاشق چایخوری شکر و مقداری نمک مخلوط کنید، سپس شیر را اضافه کرده و همچنان به هم بزنید ، روغن را به این مواد اضافه کرده ، سپس آردها را که قبلا بیکینگ پودر در آنها ریخته و مخلوط کرده اید را کم کم به ظرف حاوی مواد بیفزایید و خوب مخلوط کرده و ورز دهید.خمیر آماده شده را به مدت نیم الی سه ربع ساعت در ظرف در داری درون یخچال بگذارید و پس از این مدت آن را درون ظرف نچسبی که قبلا با روغن مایع کاملا چرب شده است پهن کرده و مواد پیتزای خود را روی آن بریزید که برای خوش طعم شدن پیتزای خود می توانید به مواد پیتزایتان علاوه بر آویشن، ازسبزیجات معطر دیگری مثل آلاله، مرزنگو، نعنا، مرزه و پونه استفاده کرده و طعم پیتزای خود را متفاوت کنید .

 

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه خمیر پیتزا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کرم زیبایی در منزل!



 

طرز تهیه کرم در منزل

 

اگر از استفاده از کرمهای شیمیایی ناراحتید و می خواهید از کرمهای دست ساز استفاده کنید در این مقاله با ما همراه باشید

 

موم عسل: 1 قسمت

آب مقطر: 2 قسمت

موم سفید: 2 قسمت

گلاب: 2 قسمت

لانولین: 2 قسمت

روغن بادام شیرین : 4 قسمت

کپسول ویتامین A و E: از هر کدام 5 کپسول

 

موم عسل و موم سفید و لانولین را در روی بخار آب قرار داده و خوب مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد روغن بادام شیرین را به آن اضافه کرده و بعد مایع را از روی حرارت برداشته و به آن آب مقطر و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه دوباره روی بخار آب قرار داده و سپس بگذارید تا سرد شود و بعد از سرد شدن ویتامین ها را به آن اضافه کنید تا کرم آماده استفاده شود.

 

 

طرز تهیه کرم زیبایی 2:


پیاز: 2 عدد

گلاب: 1 استکان

روغن: 100 گرم

شیر:1 فنجان

عسل : 1 قاشق

سه عدد پیاز را رنده کرده و کاملا نرم کنید و در حرارت بسیار کم با یک روغن (بهتر است روغن کنجد باشد) بپزید، در موقع پختن آن را به طور دایم به هم بزنید و یک قاشق عسل و یک استکان گلاب و یک فنجان شیر به آن بیافزایید، وقتی تمام اجزای ذکر شده به خوبی مخلوط شدند، می توانید آنرا بر روی نقاط پرجوش پوست ، بر روی بثورات جلدی، بر روی لکه های نارنجی رنگ پوست مانند کرم بمالید.

 

 

تذکر:


برای نگهداری در مدت زمان بیشتر بهتر است از شیر در آن استفاده نکنید.در تهیه کرم های زیبایی از نشاسته پخته و گلیسرین نیز می توانید استفاده کنید.