سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه ی تورندو! غذایی شیک و راحت



 

پخت تورندو , انواع غذا با قارچ

 

مواد لازم :

 

فیله گوساله

250 گرم

پیاز

یک عدد

سیر له شده

یك تا دو حبه

زرده تخم‌مرغ

دو عدد

ترخون و گشنیز خرد شده

سه تا چهار قاشق غذاخوری

سس گوجه‌فرنگی

نصف پیمانه

فلفل‌سیاه

یك قاشق چایخوری

سرکه

نصف پیمانه

كره آب شده

100 گرم

روغن مایع

یك قاشق غذاخوری

قارچ

100 گرم

نمك و فلفل

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه  :

 

گوشت را نیم ساعت در فلفل بخوابانید. پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس سركه را با مقداری آب، سس گوجه ‌فرنگی و كمی نمك روی حرارت كم بگذارید تا بجوشد و آب آن تمام شود. سپس آن را بردارید تا خنك شود. زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب و كمی نمك هم بزنید و به روش بن ‌ماری داغ كنید. كره را كم‌كم اضافه كنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا سسی مانند مایونز، غلیظ به دست آید. سپس ترخون و گشنیز را با پیاز، سیر پخته شده و قارچ به مواد اضافه كرده و هم بزنید. روی گریل یا یك تابه سنگین، مقداری روغن بریزید و تورندو ‌را در تابه یا گریل گرم بیندازید. پس از دو، سه دقیقه برگردانید و پس از سه دقیقه دیگر نمك بپاشید و بردارید. تورندو آماده است، سس را در ظرف جداگانه‌ای كنار ظرف تورندو بگذارید و با نان سفید، سیب‌زمینی پخته یا سرخ كرده‌ روی میز بگذارید و سرو كنید.

 

نکته:

 

بن ماری : گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری میگویند . مثال: محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق گاز قرار میدهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذاو حل کردن شکلات می باشد.

 

منبع:ashpazisari


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه میلک شیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه راحت الحلقوم



 

راحت الحلقوم,طرز تهیه راحت الحلقوم

 

 

مواد لازم :

 

نشاسته

۱ لیوان

شکر

یك و نیم لیوان

آب

دو و نیم لیوان

گلاب

نیم لیوان

جوهر لیمو

قدری

آرد

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

راحت الحلقوم یكی از شیرینی های اصیل ایرانی است و با كمی صبر و حوصله خیلی راحت و آسان تهیه میشود.

روی نشاسته ۲ الی ۳ لیوان آب بریزید و كمی آنرا به هم بزنید تا كاملاً حل شود وصبر كنید  مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند بعد كه نشاسته ته نشین شد آب روی آنرا به آرامی خالی كنید و شكر و آب و گلاب و جوهر لیمو را به آن اضافه كنید و روی حرارت بگذارید و مدام به هم بزنید اینكار را آنقدر ادامه دهید تا كاملاً  سفت شده و بتوان آنرا در وسط قابلمه جمع كرد و شبیه به یك ژله سفت و كشدار شود .

در كف یك ظرف مسطح مثل سینی آرد بریزید و مایه را روی آن ریخته و روی آن را صاف كنید و آرد بپاشید و با فشار كف دست آنرا به یك لایه ای به قطر ۱ الی ۵/۱ سانتی متر در آورید و بعد از سرد شدن با كارد به شكل لوزی یا مربع ببرید و دورتادور راحت الخلقوم ها را به آرد یا پودر پسته یا نارگیل آغشته كنید و در ظرف بچینید و پس از سرد شدن نوش جان كنید.

 

این شیرینی یکی از سوغاتی های معروف تبریز است.

 

 

منبع : ashpazierangin