سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه ی بـرشتوک



 

طرز تهیه ی بـرشتوک

 

مواد لازم :

 

پودر قند

دو پیمانه (300 گرم)

آرد گندم

دو و نیم پیمانه (350 گرم)

آرد نخودچی

دو پیمانه (220 گرم)

روغن جامد

یك پیمانه (215 گرم)

پودر هل

یك قاشق سوپخوری

پودر كاكائو

دو قاشق سوپخوری

 


مواد لازم برای تزئین برشتوك :

 

شكلات قهوه‌ای
150 گرم
شكلات سفید
150 گرم
پسته
یك پیمانه

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا پودرقند و آردگندم را الك كرده، درون تابه بریزید و روی حرارت تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود زمانی كه عطر آن درآمد از روی حرارت بردارید.


آرد نخودچی را هم الك كنید. جداگانه تفت دهید و به آردگندم اضافه كنید و روی حرارت قرار دهید. روغن را اضافه كرده و پس از آب و مخلوط شدن روغن با مواد تابه، از روی حرارت بردارید و بگذارید تا مواد نیمه‌گرم شوند.

 

قند، پودرهل و پودركاكائو را به مواد بیفزایید. حلوا را به ضخامت دو سانتی‌متر بین دو ورق كاغذ روغنی با وردنه پهن كنید. شكلات تیره و سفید را در دو ظرف جداگانه ریخته و روی بخار آب قرار دهید. روی خمیر باز شده شكلات تیره آب شده بریزید و روی آن را صاف كنید و بگذارید كمی ببندد و در این هنگام شكلات سفید را ریخته و صاف كنید و روی آن دوباره شكلات تیره آب شده بریزید و صاف كنید، پس از بسته‌شدن شكلات، حلوا را به شكل لوزی برش دهید و روی حلوا مطابق شكل با پسته تزئین كنید.

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت (قسمت اول: طرز تهیه خمیر تارت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کباب دیگی



 

 

کباب دیگی

 

 

مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

گوشت
750 گرم
پیاز
100 گرم
هویج 1 کیلو
رب گوجه 2 قاشق غذا خوری
آب لیمو(نارنج) 1 استکان
جوز هندی
1 قاشق چایخوری
فلفل
به مقدار کافی
زرد چوبه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
سیب زمینی 250 گرم

 

 

طرز تهیه :


گوشت را به ورقه های نازک تقسیم کنید . پیاز را حلقه حلقه کنید و لایه لایه با گوشت روی حرارت ملایم بگذارید و کمی سرخ کنید . رویش جوز هندی ، فلفل ، زردچوبه و نمک و سه لیوان آب بریزید وبگذارید بپزد . نزدیک پختن گوشت ، هویج ها را که قبلاٌ به صورت حلقه خرد کرده بودید به آن بیفزایید . رب را در کمی روغن سرخ کنید و همراه با آب نارنج (آبلیمو) به غذا بیفزایید . سیب زمینی ها را حلقه و سرخ کنید . موقعی که کباب را در دیس کشیدید ، سیب زمینی ها را دور آن بچینید .