سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه كبه(غذای عربی)



 

طرز تهیه كبه(غذای عربی)

 

مواد لازم :

 

 

برنج ایرانی
4 پیمانه
آب
5 پیمانه
گوشت
200 گرم
جعفری خرد و سرخ شده
4 قاشق غذا خوری
کشمش 4 قاشق غذا خوری
گردو 4 قاشق غذا خوری
خلال بادام
4 قاشق غذا خوری
نمك و زردچوبه به قدر كافی
پودر فلفل سیاه و قرمز به قدر كافی
پیاز سرخ شده بدون روغن 3 قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ کردن
به مقدار لازم

 


طرز تهیه :

 

كبه یك غذای عربی است وبسیار ظاهر زیبا و جالبی دارد با وجود اینكه جز غذاهای سرخ كردنی محسوب میشود ولی در هنگام سرخ كردن مقدار خیلی كمی روغن جذب میكند .

یكی از دوستانم از ایلام طرز تهیه این غذا را خواسته بود ومن میدانم كه یكی از غذاهای پر طرفدار در این شهر میباشد وخانمهای ایلامی مهارت زیادی در پختن كبه دارند ولی من با سبك خودم این غذا را پخته ام و اعتراف میكنم هیچ وقت طعم اصلی این غذا را با دستپخت عربی نخورده ام در صورتی كه اشكالی در تهیه این غذا مشاهده كردید ممنون میشوم مرا راهنمایی كنید.

طرز تهیه :

برنج را با 5 پیمانه آب و مقداری نمك و زردچوبه در پلو پز بریزید و وقتی كته آماده شد صبر كنید تا كته كمی سرد شود در این فاصله گوشت چرخ كرده را با نمك و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز ویك عدد پیاز رنده شده با كمی روغن تفت دهید وبعد كمی آب روی آن بریزید تا كاملاً بپزد و آب تبخیر شود و شعله را خاموش كنید سپس جعفری سرخ شده ،خلال بادام ،كشمش ، گردو و پیاز سرخ شده را با گوشت مخلوط كنید.

كته كه سرد شد با چرخ گوشت آنرا چرخ كنید دقت داشته باشید برای تهیه كته از برنج ایرانی استفاده كنید تا پس از چرخ شدن چسبندگی خوبی پیدا كند و نیاز به اضافه كردن هیچ چیزی (تخم مرغ یا آرد نخودچی ) نداشته باشد.

دستها را مرطوب كنید و یك گلوله از كته چرخ شده بردارید و با كف دست مالش دهید و بعد آنرا مانند یك دایره پهن كنید و یك قاشق غذا خوری پر از مایه گوشتی برداشته وسط آن بگذارید و بعد لبه ها را جمع كرده و مانند كوفته فرم دهید ویا مانند فرم كتلت پهن كنید و در روغن انداخته ، سرخ كنید برای سرخ كردن از حرارت كم استفاده كنید وكمی زردچوبه در روعن بریزید تا كبه ها طلایی شود در این غذا چون كته و تمام محتویات داخل آن پخته میباشد نیازی نیست كه خیلی سرخ شود كافیست كبه كمی طلایی و خوشرنگ شود آنرا از روغن خارج و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود اگر این غذا را زیاد سرخ كنید اطراف آن خشك و شبیه به ته دیگ میشود بعد در دیس بچینید و اطراف آنرا به دلخواه تزئین كنید و در سر میز غذا با خانواده نوش جان كنید.

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه غذای موساکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک برنجی(غذای کره ای)



 

 

کیک برنجی

 

 

دستور اول تهیه کیک برنجی:

 

مواد اولیه:


برنج هندی
4 فنجان
بادام هندی
25 گرم
نارگیل مکعبی خرد شده
به مقدار لازم
پودر هل
تعدادی
شیره قند 4 فنجان
آب 4 فنجان

 


 

طرز تهیه:


برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از 5 دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.

 

 

کیک برنجی

 

 

وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید.

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

دستور دوم تهیه کیک برنجی:


موادلازم:


برنج پخته شده

3 فنجان

تخم مرغ خوب زده شده

2 عدد

آرد

3 قاشق غذاخوری

شیر

2/1 فنجان

نمک

1 قاشق غذاخوری

 

 

طرزتهیه:

 

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .

 

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی