سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه جوجه چینی



 

 

جوجه چینی

 


مواد لازم:


آرد گندم یك لیوان
آرد برنج
نصف لیوان
آرد ذرت
نصف لیوان
بیكینگ‌پودر یك قاشق مرباخوری سرصاف
ماء‌الشعیر بدون طعم یك شیشه
سیب‌زمینی آب پز 2 عدد
پیاز 2 عدد
سینه‌مرغ یك عدد كامل
نمك به مقدار لازم

 


طرز تهیه:


آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیكینگ پودر و نمك را با هم مخلوط می‌كنیم. سپس كم‌كم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می‌كنیم تا جایی كه غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس می‌گذاریم تا خمیر به مدت 2 ساعت بماند.

 

سینه مرغ را به شكل فیله درمی‌آوریم. سپس فیله‌ها را در خمیری كه تهیه كرده‌ایم، كاملا می‌غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود. سپس فیله‌ها را در روغن سرخ می‌كنیم. فقط باید مراقب باشید كه فیله‌ها نسوزند، چون زود سرخ می‌شوند.

 

پس از این مرحله سیب‌زمینی‌های آب پز و پیاز را به شكل حلقه حلقه برش می‌دهیم. سپس آنها را در همان خمیر می‌غلتانیم و در روغن سرخ می‌كنیم. البته بایستی توجه داشته باشید كه سیب‌زمینی‌ها را جدا سرخ كنید و پیازها را جدا، یعنی با هم سرخ نكنید.

 

مزیت‌ غذا این است كه با وجود این‌كه سرخ می‌شود، روغن زیادی به خود جذب نمی‌كند. با این همه اگر بخواهید فیله سرخ شده همان مقدار كم روغن را هم نداشته باشد، می‌توانید فیله‌ها را بعد از سرخ شدن، روی یك پارچه سفید تمیز قرار دهید تا روغن داخل آنها كاملا خارج شود.


ویدیو مرتبط :
طرزتهیه غذای جوجه قناری 1....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مایع مخصوص میگو و جوجه چینی پفدار !



 

 

مایع مخصوص میگو و جوجه چینی پفدار !

 

اگر دوست دارید میگو یا جوجه چینی پفدار و بسیار خوشمزه ای مثل همانهایی که بارها در رستورانها خورده اید را خود در منزل با اطمینان از مواد سالم آن که برای بچه ها مفید است را تهیه کنید در این قسمت با ما همراه باشید .


شما می توانید به راحتی با آماده کردن مواد این مایع مخصوص خود جوجه یا میگو چینی را خود در منزل تهیه کنید.

 



مواد لازم برای 4 الی 6 نفر :

 

آرد سفید
150 گرم
روغن زیتون
4/1 فنجان
سفیده ی تخم مرغ
5 عدد
بیکینگ پودر
نصف قاشق مربا خوری
دلستر یک شیشه ی کوچک
نمک به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم




طرز تهیه :



آرد سفید و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده، سپس بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط کرده در این مرحله بسته به تمایل خود به مقدار فلفل قرمز آن را به این مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.
در ظرفی جداگانه سفیده های تخم مرغ را خوب زده تا کاملا کف کنند و بعد آنها را به آرامی به مواد بالا اضافه می کنیم و باز با هم خوب مخلوط می کنیم.

این مایع در این مرحله باید مثل ماست چکیده شود .

میگو و تکه های گوشت مرغ آماده را در این مواد می غلطانیم و در روغن داغ درون ظرفی کاملا گود می اندازیم تا پف کرده و سرخ شوند که با سس سفید مخصوص آن بسیار غذای لذیذ و خوشمزه ای خواهد بود.

 

منبع : seemorgh