سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرزتهیه املت هندی



 

 

املت هندی

 

 

● مواد لازم:

 

تخم مرغ
۶ عدد
شیر
نصف لیوان
فلفل سیاه
نصف قاشق مرباخوری
روغن مایع
یک قاشق مرباخوری
برنج پخته یک لیوان
هویج ریز خرد شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای سبز خرد شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای قرمز خرد شده یک قاشق غذاخوری
پیازچه ریز خرد شده یک قاشق غذاخوری
قارچ ریز خرد شده یک قاشق غذاخوری
سیر ریز خرد شده یک قاشق غذاخوری
سس سویا یک قاشق غذاخوری

 


● طرز تهیه:

تخم مرغ، شیر و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. روغن را در ماهیتابه گرم کنید و تمامی مواد باقی مانده به جز سس سویا را در آن بریزید و تفت دهید تا کمی نرم شود. آن را خاموش کنید و سس سویا را به آن اضافه کنید.

 

ماهیتابه دیگری را کمی چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از داغ شدن نصف لیوان تخم مرغ زده شده را در ماهیتابه بریزید و دور تا دور ماهیتابه خوب پخش کنید. پس از چند ثانیه که تخم مرغ کمی طلایی شد، یک چهارم مواد برنج را در یک گوشه تخم مرغ بریزید و سپس گوشه دیگر تخم مرغ را روی مواد تا کنید. این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی-طرزتهیه ادویه هندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرزتهیه بریانی مرغ هندی



 

 

مرغ هندی

 

 

مواد لازم:


برنج
به تعداد اعضای خانواده
مرغ
نیم كیلو
پیاز
یك عدد بزرگ
سیر
2 حبه
زنجبیل تازه یك قاشق مرباخوری
سیب زمینی ‌2 عدد متوسط
ادویه به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه:


برنج را از قبل خیس كرده، بپزید و آبكشی كنید. قطعات مرغ را در قابلمه ریخته و همراه با یك لیوان آب، پیاز، سیر خرد كرده، زنجبیل نرم شده و ادویه به مدت 20 دقیقه بپزید به طوری كه كمی از آب آن باقی بماند. مرغ‌ها كه آب پز شدند آنها را كمی سرخ كنید.

 

سیب‌زمینی‌ها را به صورت خلالی درشت خرد كرده و در روغن سرخ كنید. حالا قطعات مرغ سرخ شده را در آب مرغ باقیمانده انداخته سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در كمی آبجوش حل كرده و به آن اضافه كنید و بگذارید كمی بجوشد تا غلیظ شود.

 

سپس سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به مرغ اضافه كنید. بعد از آن مقداری برنج را در قابلمه ریخته و مرغ‌های آماده شده را لابه‌لای آن بگذارید. این كار را چند بار تكرار كنید تا همه مواد درون قابلمه قرار بگیرد. روی برنج مقداری روغن همراه زعفران آبكرده بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج دم بكشد.