سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟



 

 

استفاده از صابون ها به عنوان پاک کننده سطحی بسیار رایج است و بسیاری از ما صابون ها را به عنوان یکی از پاک کننده های مناسب می دانیم غافل از اینکه صابون پاک کننده چندان مناسبی نیست و دارای معایب فراوانی است که از آن میان می توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

 

صابون یاشیرپاکن

 

  • نیاز به آب

  • زدودن بیش از حد چرب از سطح پوست

  • ایجاد خشکی و کشیدگی در پوست

  • قلیایی نمودن پوست (این مسئله باعث جداسازی سلول های لایه های خارجی پوست از سلول های مجاور می شود.)

 

صابون یاشیرپاکن

 

در هر حال از صابون ها و سایر دترژانت های معمولی برای شستشوی پوست استفاده نکنید. حتی آب معمولی نیز در اثر شستشوی بی رویه می تواند باعث خشکی پوست شود. بیش از 1 تا 2 بار در روز صورت خود را نشویید و حتماً بعد از شستشو از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

 

صابون یاشیرپاکن

 

اثر روانی کف و فوم ها پاک کننده های کف کننده:


در نظر بسیاری از ما میزان پاک کنندگی محصولات با میزان کف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتی را که با کف همراه نباشند جزو پاک کننده ها محسوب نمی کنیم. برای ارضای این حس روانی لابرآتورهای آرایشی بهداشتی فومهای پاک کننده را به بازار ارائه نموده اند. این فرآورده ها برای پاکسازی پوست به آب نیاز دارند و در تماس با آب کف می کنند.

 

این محصولات برخلاف صابون ها حالت قلیایی نداشته و پوست را خشک نمی کنند و ضمن پاکسازی کامل پوست، لایه محافظ سطح پوست را حفظ می کنند. این فرآورده ها دارای دو فاز حلال در چربی و حلال در آب هستند که فاز حلال در چربی آن تمام ذرات خارجی مواد آرایشی و رسوبات ناشی از آلودگی های محیطی را در خود حل می کند و فاز حلال در آب آن شسته شدن این رسوبات را از سطح پوست تسهیل می نماید و بدین ترتیب مانع از مسدود شدن روزنه های پوست شده و از آلودگی، و عفونت پوست جلوگیری می کند.

منبع:khanevadeyema.com

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درست کردن شیر پاک کن،پاک کننده آرایش و نرم کننده طبیعی



شیر پاک کن

استفاده از فوم‏های پاك كننده و شیرپاك‏ن‌ها در كنار مزایایی كه دارد، معایبی هم دارد‎

 

استفاده از فوم‏های پاك كننده و شیرپاك‏ن‌ها در كنار مزایایی كه دارد، معایبی هم دارد كه از جمله آنها خشكی، ایجاد حساسیت و از بین رفتن لایه اسیدی مفید در پوست است كه عملكرد طبیعی پوست را با مشكل مواجه می‌كند.

 

شیر پاک کن یکی از لوازم آرایش مورد نیاز تمام خانم هاست که برای پاک کردن آرایش صورت شان به آن نیاز دارند. به جای خرید شیر پاک کن و نرم کننده های شیمیایی، با دستور های خانگی  زیر این محصولات را به راحتی در منزل تان تهیه کنید.

 

گلاب، خوشبوی پرخاصیت
گلاب به تنهایی یك پاك كننده خوب به حساب می‌آید. گلاب می‌تواند باعث نرمی و صافی پوست تحریك شده شود. این مایع شگفت‌انگیز چربی پوست را پاكسازی می‌كند و باعث جوانی و زیبایی پوست‏تان می‌شود. همچنین گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اكسیدان‌ها و ویتامین‌های گوناگون، می‌تواند از بروز علایم پیری پیشگیری و پوست را تغذیه كند.

از طرفی دارای خواص ضدعفونی كننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باكتری نیز هست. گلاب برای پوست‌های خشك خاصیت نرم كنندگی دارد. بنابراین، افراد با پوست‌های خشك بهتر است برای نرم و ملایم كردن پوست خود، از گلاب استفاده كنند. یك پد پنبه‌ای را به گلاب آغشته كنید و روی پوست خود ماساژ دهید، به این ترتیب هم مواد آرایشی را از پوست خود پاك می‌كنید و هم طراوت و شادابی طبیعی را به صورت‌تان هدیه می‌دهید.

برای داشتن پاك كننده آرایش بهتر و موثرتر، می‌توانید یك پد پنبه‌ای را با گلاب مرطوب كرده و سپس در كمی روغن نارگیل قرار دهید تا با هم مخلوط شوند. این یك محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاك‌كننده آرایش عالی محسوب می‌شود. از این تركیب می‌توانید برای پاك كردن آرایش چشم هم استفاده كنید، به شرطی كه این كار را به آرامی انجام دهید. گلاب به پوست آبرسانی می‌كند و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر آرایش، گلاب را روی آرایش خود، اسپری کنند.

 

سركه سیب و عرق رازیانه
تركیب سركه سیب و عرق رازیانه یك تركیب فوق‌العاده برای پاكسازی پوست است.سركه سیب چربی‌های مفید در پوست را حفظ می‌كند و «PH» آن را متعادل می‌سازد؛ علاوه بر این به كاهش لكه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست كمك می‌كند. رازیانه نیز سرشار از هورمون‌های زنانه (استروژن) است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه روی پوست اثر پاك كنندگی، ضد عفونی‌كننده و روشن كنندگی دارد و باعث از بین رفتن كبودی دور چشم می‌شود. كافی است مقدار مساوی از سركه سیب و عرق رازیانه را با هم مخلوط و در یك ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری كنید. اگر پوست شما حساس است، مقدار سركه را كمتر كنید. فراموش نكنید از این تركیب به دلیل وجود سركه در اطراف چشم استفاده نكنید و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.


نرم کننده طبیعی برای لب ها
یک قاشق غذا خوری روغن بادام
3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1/4 قاشق غذا خوری موم رنده شده
دو قاشق غذاخوری کره کاکائو
همه ترکیبات را در یک ظرف بریزید.این ظرف را در ظرفی بزرگتر که از آب پر شده شناور کنید.آن را بر روی شعله کم هم بزنید تا اینکه ذوب شود.زمانی که سرد شد، آن را در ظرفی کوچک ریخته و روزانه از آن استفاده کنید.

 

درست کردن شیر پاک کن

بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونیك‌های گیاهی استفاده كنید‎

 

شیر پاک کن طبیعی برای پوست
سه قاشق غذاخوری روغن دانه انگور
1 قاشق غذاخوری روغن کرچک
این روغن ها را با هم مخلوط کرده تا بخوبی آمیخته شوند.در یک بطری نگهداری کنید و برای گرفتن نتیجه بهتر بصورت روزانه استفاده کنید.
 

فراموش نكنید كه:
- در انتخاب پاك‌كننده دقت كنید تا با نوع پوست و طبع شما سازگاری داشته باشد و به آن حساسیت ندهید.
- پاك‌كننده باید حداقل 30 ثانیه روی پوست بماند تا ناخالصی و چربی‌ها را پاك كند.
- توجه داشته باشید كه پوست آرایش شده را با آب و صابون نشویید چون پوست حالت اسیدی دارد و صابون قلیایی است، قلیا رشته‌های اسیدی روی پوست را می‌شكند و به پوست آسیب می‌رساند.
- بهترین نوع پاك كننده، حاوی روغن است كه بتواند ناخالصی را از روی پوست پاك كند.

استفاده از تونیك بعد از پاك‌كننده
بعد از استفاده از پاك‌كننده، از تونیك‌های گیاهی استفاده كنید. تونیك ها گردش خون را در ناحیه‌ای كه به كار می‌رود، تحریك می‌كنند و باعث تازگی و طراوت پوست می‌شود.

تونیك سیب:
یك قاشق چای‌خوری سركه سیب را با 5/1 فنجان آب مخلوط كنید و با پنبه روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

تونیك گوجه:
 یك تكه گوجه فرنگی خام را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. توجه داشته باشید كه طبع شما به گوجه فرنگی حساس نباشد.

تونیك خیار:
آب دو عدد خیار را بگیرید و بجوشانید. كف حاصله را‌بردارید و پس از سرد شدن آن را روی صورت خود ماساژ دهید.

 

گردوری: بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر

منابع:

سیمرغ
برترینها