سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شیرینی با رویه موكا



 

شیرینی با رویه موكا

 

مواد لازم :

 

تخم مرغ

1 عدد

ماست شل

3 قاشق سوپخوری

پیكینگ پودر

1 قاشق مرباخوری

مغز گردوی خرد شده

2/1 پیمانه

پودر نسكافه(برای رویه)

2 قاشق چایخوری

كاكائو(برای رویه)

3 قاشق غذا خوری

شیر (برای رویه)

1 قاشق سوپخوری

کره

120 گرم

وانیل و نمك

به مقدار لازم

پودر قند (برای رویه)

1 و نیم پیمانه

آرد

2 پیمانه

نمك و وانیل (برای رویه)

به مقدار لازم

كاكائو

6 قاشق غذاخوری

شكر قهوه ایی

2/1 فنجان

شكلات خرد شده

1 پیمانه

كره ( برای رویه)

70 گرم

 

 

طرز تهیه :

 

كره و كاكائو رادر قابلمه ای مخلوط كنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا آب شود . 10 دقیقه آن را خنك كنید و بعد شكر قهوه ای را داخل آن نمایید و بعد ماست شل و وانیل و تخم مرغ را اضافه نموده و همه را با هم زن برقی یكی دو دقیقه بزنید تا خمیر صافی بدست بیاید . مواد خشك را به تدریج به مایه بالا اضافه كرده و مخلوط نمایید و آخر از همه گردو و خرده شكلات را اضافه كنید و هم بزنید كه مخلوط شود و در یك سینی كه قبلاٌ چرب شده است مواد را با قاشق مرباخوری با فاصله در سینی بگذارید و در حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت یك ربع در فر بپزید سپس با رویه مكا آن را تزئین كنید .

 

رویه موكا : نسكافه را در شیر حل كرده و كره و كاكائو و نمك را مخلوط نموده و بزنید تا پف كند و سفید شود و به تدریج پودر قند را اضافه نموده و مخلوط كنید شیر را به مقدار یك قاشق چایخوری هر مرتبه داخل نموده و با همزن می زنیم تا كاملاٌ پف كند سپس مایه را در قیف ریخته و روی شیرینی می ریزیم و یك تكه مغز گردو روی آن قرار می دهیم .

 

منبع : groohashpazi


ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی و شیرینی-کیک گردویی با رویه شکلاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرینی ناپلئونی با رویه آناناس


اگرچه خوردن شیرینی ناپلئونی مراسمات خاص خود را دارد، اما طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با آناناس را به شما آموزش می دهیم.

مجله زندگی ایده آل - مانی یزدانپرست: اگرچه خوردن شیرینی ناپلئونی مراسمات خاص خود را دارد، اما طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با آناناس را به شما آموزش می دهیم.

ناپلئون آناناس

مواد لازم:

  •   خمیر هزارلا: 500 گرم
  •   کمپوت آناناس: یک قوطی
  •   کرم پاتیسیر: به میزان لازم

روش تهیه:

1. ابتدا خمیر هزارلا را به شکل چهارگوش باز کرده و اطراف آن را صاف و منظم می‌بریم و خمیر را با کاتر به قطر 7 سانتی‌متر برش می‌دهیم.

2. روی خمیرها را با یک چنگال یا وسیله مخصوص پر از حفره کرده، به صورت حلقه‌ای روی خمیر کرم پاتیسیر و سپس روی کرم، آناناس می‌گذاریم.

3. سینی‌ را روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده و نان‌ها را می‌پزیم . پس از سپری شدن این زمان و سرد شدن کامل نان‌ها آنها را با پودر شکر تزیین می‌کنیم.