سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شر میکروب های خانگی را کم کنید!



 

 

میکروب

 

 

محیط منزل اولین مکانی است که سلامت افراد خانواده را تضمین می کند. در این باره مادران مهربان وقت زیادی را صرف نظافت و بهداشت خانه می کنند اما متاسفانه گاهی اوقات دیده می شود که به رغم همه این تلاش ها بچه ها دچار عفونت هایی می شوند که منشا آنها ناشناخته است.

 

در بسیاری موارد میکروب ها و عوامل بیماری زا در جاهایی پنهان می شوند که به راحتی دیده نمی شوند و یا حتی کسی فکر نمی کند که این موجودات ذره بینی کجا جا خوش کرده اند. اگر این موضوع نیز برای شما جالب است و قبل از اینکه دچار وسواس فکری و نظافتی شوید، نکات زیر را با دقت رعایت کنید:

 

۱) هر روز صبح ۱۰ دقیقه همه پنجره ها را باز بگذارید؛ بدون توجه به اینکه هوای بیرون چطور است. حتی در سردترین روزهای زمستان نیز این کار را فراموش نکنید. این شیوه شاید به نظر خیلی ساده بیاید اما برای از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا بسیار مؤثر است؛ چرا که این موجودات عاشق هوای محیط های محدود و راکد هستند.

 

۲) وقتی از بیرون برمی گردید، به هیچ وجه با کفش وارد منزل نشوید. زیرا در این صورت همه میکروب های بیرون را به داخل خانه منتقل می کنید. کیف دستی را نیز در هر جای منزل نگذارید؛ چون بدون آنکه بدانید میکروب هایی را که به همراه دارد پخش می کنید.

 

۳) تمیز کردن نرده های پله و دستگیره های در را فراموش نکنید. اولین اقدام برای حفظ سلامت، شستشوی مرتب دست ها پس از تماس با این قسمت هاست؛ اما به هر حال کافی نیست.

 

۴) مرتباً صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن و موبایل را با دستمال آغشته به ماده ضدعفونی تمیز کنید. این وسایل به دلیل تماس مکرر دست در شرایط مختلف، مکان مناسبی را برای رشد میکروب ها فراهم می آورد که اصلا هم شک برانگیز نیست.

 

۵) هفته ای یکبار اسفنج ظرفشویی را در ماشین ظرفشویی بشویید یا در محل آب ژاول (ماده سفیدکننده) خیس کنید. هر چند وقت یک بار هم آن را عوض کنید، زیرا این وسیله کوچک آشپزخانه به علت رطوبت دائم، لانه واقعی باکتری ها محسوب می شود.

 

۶) همیشه ظروف آشپزخانه و سطح میز و کابینت را خشک کنید؛ زیرا میکروب ها به دنبال جاهای مرطوب بوده و در آنجا می مانند. برای جلوگیری از انتقال آلودگی بیشتر، پس از اینکه یک نوع ماده غذایی مانند گوشت را روی تخته تکه کردید، برای مرحله بعد مثلا خرد کردن سبزیجات حتماً سطح آن را بشویید و چاقو را نیز عوض کنید.

 

۷) هفته ای یک بار یخچال را تمیز کنید. همیشه توجه داشته باشید که روی باقیمانده غذاها پوشیده باشد، ترجیحاً بهتر است از ظروف سربسته و بدون منفذ استفاده کنید.

 

۸) تارت و شیرینی را در ظروف نم دار نگذارید. میکروب ها دوست دارند در گوشه و کنار آن پنهان شده و تکثیر یابند.

 

۹) از نظافت مکرر دستشویی غافل نشوید. بد نیست بدانید که میکروب ها در همه قسمت های آن پنهان می شوند. همچنین خالی کردن زباله های دستشویی نیز به تنهایی کافی نیست، بلکه باید سطل را نیز به خوبی بشویید.

 

۱۰) اگر به تازگی دوران نقاهت سرماخوردگی یا ناراحتی گوارشی را پشت سر گذاشته اید، مسواک خود را دور بیاندازید تا از شیوع عفونت های جدید پیشگیری شود. همچنین به طور مرتب علاوه بر مسواک، شانه مو، ناخن گیر و موچین و قیچی آرایش را با بیکربنات سدیم ضدعفونی کنید تا همه باکتری ها از بین بروند.

منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
خدایا شر مسلمین را از سر دشمنان کم کن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شر پیامک‌های تبلیغاتی کم می‌شود!



اخبار,اخباراجتماعی,پیامک‌های تبلیغاتی


 اخباراجتماعی - شر پیامک‌های تبلیغاتی کم می‌شود!

 پیامک‌های تبلیغاتی ساماندهی می‌شوند. کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین‌نامه ساماندهی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسات کارشناسی فشرده تصویب کرد.

به گزارش نسیم، کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین نامه ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسات کارشناسی فشرده تصویب کرد.

 

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که در این آیین نامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیر مجموعه های آن اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است.
 
همچنین کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی شرایط ارایه دهندگان خدمات پیامک ارزش افزوده و پیامکهای انبوه تبلیغاتی را در این آیین نامه تشریح کرده که برای نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.
 
این آیین نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامکها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامکها، به تصویب رسیده است.
 
همچنین بر اساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.
 
 اخبار ا جتماعی - نسیم