سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شربت توت فرنگی چرب



 

شربت توت فرنگی چرب

 


مواد لازم :

 

 

آب آناناس
1 / 2 فنجان
موز یخ زده
1 / 2 فنجان
توت فرنگی منجمد
1 / 2 فنجان
بادام هندی خام
به مقدار دلخواه
خرما به شیرین به مقدار دلخواه

 

 

 

توضیحات :


این غذا بسیار خوشمزه برای صبحانه می باشد و به خاطر کالری بالایی که دارد غذایی کامل است ، بسیار سریع و هم پر انرژی نیز می باشد .

 


شرح دستور :

 

1 - آب آناناس و بادام هندی خام و خرما رو مخلوط می کنیم
2- خوب که مخلوط شدن به آنها موز و توت فرنگی یخ زده را اضافه کرده .
3- پوره را در شیشه ای بزرگ ریخته و با نی یا قاشق میل می کنید .


منبع : akairan


ویدیو مرتبط :
سالاد نخودفرنگی-شربت توت فرنگی -جمشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شربت‌های آهن اطفال که شربت توت‌فرنگی از آب در آمد!



 اخبارپزشکی ,خبرهای   پزشکی , قطره آهن

در گذشته قطره آهنی که به اطفال داده می‌شد و اصلا آهن کافی نداشت و به نوعی اطفال شربت توت‌فرنگی می‌خوردند مواجه نشویم ولی با این وجود با اطمینان عنوان می‌کنیم مکمل‌های تولید داخل مواد مطمئن‌تری در خود دارند.

عباس کبریایی‌زاده در نشست خبری چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حمایت بیمه‌ها از تامین و تهیه مکمل‌های رژیمی اظهار داشت:نظام سلامت باید بتواند سلامت آحاد جامعه را حفظ و ارتقاء دهد و یکی از حیطه‌هایی که در ارتقاء شاخص سلامت نقش دارد استفاده از فرآورده‌ها و مکمل ویتامین‌ها است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: الگوی زندگی بشر به دلیل شهرنشینی تغییر و منجر به استفاده از ریز مغذی‌های و فرآورده‌های مکمل شده است زیرا در گذشته و در جامعه روستایی این مواد غذایی به صورت طبیعی تامین می‌شد ولی هم‌اکنون اینگونه نیست.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران ادامه داد: هدف از برگزاری چهارمین همایش مکمل‌های رژیمی و غذایی که 8 تا 10 خرداد در هتل المپیک برگزار می‌شود ارتقاء آگاهی پزشکی و مردم نسبت به فرآورده‌های مکمل برای یک زندگی سالم‌تر است.

کبریایی‌زاده همچنین به اهمیت مکمل‌ها برای کودکان و زنان علی‌الخصوص مادران باردار اشاره کرد و افزود: زنان دچار تغییرات بیشتری نسبت به مردان در حوزه فیزیولوژی بدنشان هستند و این امر در دوران یائسگی و شیردهی بسیار ضرورت دارد بنابراین ساماندهی مصرف این مکمل‌ها در این گروه از اقشار جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به شعار امسال نیز گریزی زد و گفت: ما بر اساس مباحث اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت‌های تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی را با حمایت از شرکت‌های داخلی توسعه دهیم و علی الخصوص آنها را با آخرین تکنولوژی‌های تولید مکمل برای زنان و کودکان آشنا کنیم زیرا در این حوزه ضعف بسیار داریم و باید برای تولید مکمل‌های اطفال سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران، همچنین به اهمیت دسترسی مکمل‌های تولید داخل به افراد نیازمند تاکید ویژه‌ای کرد و افزود: باید این مکمل‌ها با قیمت مناسب فراهم شود زیرا قیمت‌های مکمل‌های وارداتی بالا است بنابراین ما نیز در تولید داخلی سعی بیشتری کنیم و واردات این مکمل‌ها نیز ارزان‌تر شود.

کبریایی‌زاده درباره عدم حمایت بیمه‌ها از هزینه‌های خرید مکمل‌ها برای خانوارها توضیح داد: در هیچ جای دنیا برای حمایت از خرید مکمل‌ها بیمه‌ها ورود نمی‌کنند بلکه نظام‌های سلامت هر کشوری ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز اقشار مختلف نیازمند به خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهند مانند ویتامین اطفال، زینک برای رشد اطفال، ویتامین آ د برای نوزادان و مکمل برای خانم‌ها که متعاقبا باید برای مراکز بهداشتی کشور به صورت رایگان توزیع شود.

وی به بخشی از حمایت بیمه‌ها از جمله درباره کلسیم دی اشاره کرد و افزود: اصولا فرآورده‌ها و مکمل‌ها مقوله درمان حساب نمی‌شوند و بیشتر تقویت‌کننده هستند ولی برای برخی داروهای خاص مانند بیماران کلیوی ضرورت پوشش بیمه‌ای مکمل‌های مورد نیاز آنان ضرورت دارد.

وی درباره انتقاداتی که به وضع کنونی مکمل های ایرانی وارد می‌دانند توضیح داد: در این گونه حوزه‌های پزشکی و دارویی باید صحبت‌ها مبتنی بر شواهد باشد زیرا استانداردها و فارماکوپه مشخص است و تمام این موارد توسط آزمایشگاه‌های کنترل وزارت بهداشت رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های مهم سازمان بهداشت جهانی استفاده از فرآوردهای طبیعی و مکمل تولید داخل خود کشورها است زیرا اجزای این فرآورده‌ها آنقدر زیاد است که نظارت و تولید بر روی آنان بسیار سخت است.

کبریایی‌زاده تصریح کرد: بنابراین یکی از گلایه‌های همیشگی ما به وزارت بهداشت این بود که به صورت وسیع این نوع فرآورده‌ها وارد نشود که خوشبختانه مسئولان مربوطه کنترل‌های لازم را انجام دادند و دلیل این امر هم آن است که برخی از همین مکمل ها که عنوان می‌شود آمریکایی است در همین کشورهای همسایه‌مان بسته‌بندی می‌شود و در واقع مرغ همسایه غاز نیست.

وی با اشاره به روش‌های کشف تقلب در مکمل‌های تقلبی توضیح داد: مثلا مولتی‌ویتامین‌ها از 24 جزء تشکیل می‌دهند و بسیار می‌توان در این فرآورده‌ها مواد تقلبی و غیرمجاز استفاده کرد و یکی از شواهد این تقلب‌ها آن است که افراد پس از مصرف این مکمل‌ها بسیار سرخوش می‌شوند و این به خاطر تقلب در این مکمل‌ها و استفاده از فرآورده‌های به اصطلاح خیابانی است.

کبریایی‌زاده در خاتمه با تاکید مجدد بر استفاده مردم از ویتامین‌ها و مکمل‌های داخلی که وزارت بهداشت بر روی آنان نظارت دارد خاطر نشان کرد: البته همه تولیدات داخل را نیز تایید نمی‌کنیم و یک رنجی دارد زیرا بحث طعم و بو در این مکمل‌ها علی‌الخصوص برای اطفال بسیار مهم است کما اینکه ما به فرمول‌های جدید تولید مکمل برای اطفال نیاز داریم تا مانند اتفاقی در گذشته قطره آهنی که به اطفال داده می‌شد و اصلا آهن کافی نداشت و به نوعی اطفال شربت توت‌فرنگی می‌خوردند مواجه نشویم ولی با این وجود با اطمینان عنوان می‌کنیم مکمل‌های تولید داخل مواد مطمئن‌تری در خود دارند.


 اخبارپزشکی  -   تسنیم