سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سوپ تره فرنگی



 

سوپ,پخت سوپ

 

این سوپ برای شام پیشنهاد میشود .

 

مواد لازم : برای ۶ نفر

 

 

تره فرنگی

۲ تا ۳ دسته

آرد سفید

۲ قاشق سوپخوری پر

آب گوشت

پنج لیوان

زرده تخم مرغ

سه تا چهار عدد

خامه

۱۵۰ گرم

کره

۵۰ گرم

آب لیمو

۲/۱ استکان

نمک

به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه:

 

ریشه و برگهای سبز تره فرنگی را جدا می کنیم و قسمت سفید انرا خرد می کنیم و میشوییم و با دوسه لیوان اب و کمی نمک می گذاریم بپزد بعد از پختن تره فرنگی را از صافی یا دستگاه مخصوص رد می کنیم و ارد را به کمی کره سرخ می کنیم و حرارت را ملایم می نمائیم و اب گوشت را بتدریج داخل ارد سرخ شده میریزیم و مرتب بهم می زنیم تا ارد در ابگوشت حل شود انگاه تره فرنگی اماده شده را داخل این مایه می ریزیم و میگذاریم چند جوش بزند و سوپ کمی غلیظ شود و باندازه کافی نمک و فلفل بان می پاشیم بعد زرده تخم های تخم مرغ را خوب میزنیم و با اب لیمو و کمی نمک مخلوط می نمائیم و داخل سوپخوری میریزیم و سوپ را داغ داغ بتدریج روی تخم مرغ میریزیم و بهم میزنیم و خامه را روی سوپ می دهیم.

 

ممکن است تره فرنگی را حلقه حلقه نازک ببریم با مقداری اب و کمی نمک بپزیم بعد مطابق دستور فوق ارد را با کره سرخ کنیم داخل تره فرنگی بریزیم. اب گوشت را اضافه کنیم بگذاریم سوپ اهسته اهسته بجوشد و کمی غلیظ شود بعد مطابق دستور فوق عمل کنیم. در اینصورت یک دسته تره فرنگی کافیست.


ویدیو مرتبط :
سوپ تره فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپ تره‌فرنگی با سیب‌زمینی


سوپ كلاسیك باید داغ داغ سرو شود. این سوپ زمان پخت كمی دارد و می‌توان گفت با چكاندن یك عدد لیمو داخل آن فوق‌العاده می‌شود





صبح بخیر: 

مواد لازم
  •  هویج: 2 عدد
  •  پیاز: 2 عدد متوسط
  •  سیب‌زمینی: 400 گرم
  •  كرفس: 2شاخه
  •  تره‌فرنگی: 400 گرم
  •  سیر: 2 حبه
  •  ادویه: نمك، فلفل سیاه و روغن زیتون به میزان لازم
  •  عصاره مرغ یا سبزی‌: یك عدد

  برای پخت:

ابتدا هویج‌ها را شسته و پوست كنده و گرد برش بزنید. بعد نوبت به كرفس‌ها می‌رسد آن را نیز همانند هویج‌ها همراه با پیاز خرد كنید و كنار بگذارید. تره‌فرنگی‌ها را نیز كاملا خرد كنید. نوبت به سیب‌زمینی‌ها رسیده تا پوست كنده شود و به صورت حبه‌ای یا نگینی برش بخورد. سیرها را شسته و پوست بكنید. یك قابلمه متوسط را روی حرارت زیاد قرار داده و 2 قاشق پر روغن زیتون به آن اضافه كنید. ابتدا سیر را درون قابلمه بریزید و بعد تمام سبزی‌هایی را كه خرد كرده‌اید با هم درون قابلمه ریخته و با یك قاشق چوبی آن را هم بزنید. در قابلمه را به صورت كج قرار دهید و بگذارید تا مواد به مدت 10 دقیقه بپزد. زمانی متوجه پخت سبزی‌ها می‌شوید كه هویج‌ها كاملا نرم شده باشند ولی هنوز شكل خود را از دست نداده باشند. 108‌لیتر آب جوش را درون قابلمه ریخته و یك عدد عصاره مرغ را به آن اضافه كنید و بگذارید درون آب جوش حل شود.

سوپ خود را به خوبی هم بزنید و بگذارید تا به جوش بیاید. بعد حرارت را كم كرده و بگذارید تا آرام به مدت 10دقیقه بدون در قابلمه بجوشد تا عصاره همه سبزی‌ها با هم میكس شوند.

  برای سرو كردن:

زیر گاز را خاموش كرده و به آن ادویه بزنید، مطمئن شوید كه نمك و فلفل سوپ كافی است. سوپ رادر كاسه‌های مجزا ریخته و برای مهمان‌ها سرو كنید كنار سوپ می‌توانید از نان تست به همراه لیمو استفاده كنید.