سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سلسله خوشگذرانی که مملکت را ویران کرد


خاندان قاجاریه، از خانواده‌های بزرگ ایران بودند. ایشان، سالیانی دراز بر ایران حکومت راندند. (1174-1304) و اعضای آن از نوادگان پسری شاهزادگان قاجار بوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
خوشگذرانی وهابی ها در مقابل چه؟؟؟؟- سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله هائیتی را ویران كرد



 

 

 

به دنبال زلزله‌ای مهیب با قدرت۷ درجه در مقیاس ریشتر در هائیتی در آمریكای مركزی ده‌ها هزار نفر كشته و خسارت‌های فراوانی به این كشور فقیر وارد شد.



این زمین‌لرزه ساعت ۵۳/۲۱ به وقت گرینویچ و ۱۵/۱۷ به وقت محلی هائیتی روی داد و موسسه لرزه‌نگاری و زمین‌شناسی آمریكا این زمین‌لرزه را با قدرت ۷ درجه ریشتر به ثبت رساند.



خبرگزاری فرانسه گزارش كرد، سارا فاخاردو یكی از مقامات مسوول بحران هائیتی در این ارتباط اعلام كرده است، زمین‌لرزه ۷ درجه ریشتری طی ۲۰۰ سال اخیر در این كشور بی‌سابقه بوده است. صدها ساختمان ویران شده و افراد بسیاری در این حادثه كه هنوز آمار دقیق آن مشخص نشده است جان خود را از دست داده‌اند.



● ده‌ها هزار كشته


بان‌كی‌مون، دبیركل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای، زلزله در فقیرترین كشور قاره آمریكا را بزرگ‌ترین فاجعه بشری در سرزمین هائیتی خوانده و از كشورهای مختلف جهان خواسته به كمك مردم این كشور دریای كارائیب بشتابند.



این زلزله كه ساعت ۵۳/۱۶ روز سه‌شنبه به وقت محلی در هائیتی رخ داد، ده‌ها هزار قربانی در پورتوپرنس، پایتخت و دیگر نقاط این كشور جزیره‌ای برجای گذاشته است.



رنه پروال، رئیس‌جمهور هائیتی با بیان این‌كه هنوز برآورد دقیقی از شمار قربانیان و میزان خسارت‌های ناشی از این زمین‌لرزه در دست نیست، از مرگ ده‌ها هزار نفر از هموطنانش خبر داده است كه بسیاری از آنان هنوز در زیر آوارها بسر می‌برند.



به محض اعلام خبر زلزله، كشورهای مختلف بویژه مردم و رهبران كشورهای قاره‌ آمریكا، كمك‌های امدادی خود را برای نجات و درمان زلزله‌زدگان به هائیتی اعزام كرده‌اند.



جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب همدردی ملت و دولت ایران را با مردم هائیتی در این حادثه ناگوار اعلام كرده است.



● وحشت مردم


شبكه خبری سی.ان.ان با پخش تصاویری از ویرانه‌های هائیتی، از وحشت مردم این كشور گزارشی منتشر كرد.



براساس این گزارش در بخشی از این كشور حوزه كارائیب دود خاكستری فضای شهر را پوشانده، بسیاری از جاده‌ها و بزرگراه‌ها تخریب شده و وضعیت این كشور بشدت بحرانی است.



شاهدان عینی درباره حادثه گفتند، به مدت یك دقیقه زمین همانند گهواره‌ای تكان می‌خورد و هیچ‌كس قادر به فرار نبود یكباره زمین دهان‌ گشود و تعداد زیادی از مردم را كه در جستجوی راه فرار بودند، در خود بلعید.


● غارت فروشگاه‌ها


سایت ایسكانیوز نیز با گزارشی درخصوص زلزله هائیتی اعلام كرد، پس از وقوع زلزله، ۲۴ پس‌لرزه نیز در موسسه لرزه‌نگاری به ثبت رسیده و موجی از وحشت مردم را فرا گرفته است.

شدت خشم زمین به اندازه‌ای بود كه گفته می‌شود هزاران نفر در زمین فرو رفتند و زنده به گور شدند.



در ادامه گزارش آمده است، پس از وقوع زلزله كه بخش‌های گسترده‌ای از كشور فقیرنشین هائیتی را با خاك یكسان كرده آوارگان و گرسنگان، فروشگاه‌های مواد غذایی را غارت كرده‌اند. در حال حاضر تعداد زیادی از مجروحان در خیابان‌های پورتوپرنس، پایتخت این كشور در انتظار كمك‌‌های اولیه هستند.


گزارش شبكه خبری یورونیوز نیز از عمق یك فاجعه انسانی حكایت دارد و در تصاویری كه از این شبكه تلویزیونی پخش شد، چندین بیمارستان، اداره دولتی و حتی كاخ ریاست‌جمهوری و مقر سازمان ملل نیز تخریب شده و هنوز از سرنوشت شماری از ۱۱ هزار نفر نیروی وابسته به سازمان ملل از جمله ۷ هزار نیروی كلاه‌آبی كه از سال ۲۰۰۴ برای برقراری صلح و ثبات در این كشور مستقر شده‌اند، خبری در دست نیست و احتمال می‌رود آنها نیز همانند مردم فقیر این كشور زنده‌به‌گور شده باشند.


● افزایش تلفات انسانی

در گزارش رسانه‌های دولتی هائیتی اشاره شده است، نزدیك به ۲ میلیون نفر در حلبی‌آبادهای پورتوپرنس زندگی می‌كردند كه احتمالا تعداد زیادی از آنها كشته شده‌اند .



كارشناسان زلزله‌نگاری، عمق این فاجعه را با زلزله ۸/۷ درجه ریشتری ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ جنوب غرب سی‌چوان در كشور چین مقایسه كرده‌اند كه به دنبال آن حادثه در چین ۹۰ هزار نفر كشته و ناپدید و ۱۰ میلیون نفر بی‌خانمان شدند.



● كشوری فقیر با ۹ میلیون جمعیت

كشور هائیتی با ۹ میلیون نفر جمعیت، فقیرترین كشور حوزه كارائیب قاره آمریكاست و نیمی از مردم این كشور بیكارند. بروز چندین جنگ داخلی در این كشور، سرانجام سازمان ملل را وادار كرد تا در سال ۲۰۰۴، ۷ هزار نیروی كلاه‌آبی را برای استقرار صلح و مقابله با باندهای تبهكاری به این كشور اعزام كند.



باندهای مواد مخدر،‌آدم‌ربایی و فساد در این كشور فعالیت گسترده دارند، به طوری كه جوانان این كشور سعی می‌كنند به عنوان كارگران مهاجر به صورت غیرقانونی خود را به آمریكا، كانادا یا كشورهای اروپایی برسانند.